Warren Buffett i Bill Gates slažu se da je klasik iz 1969. još uvijek najbolja knjiga svih vremena - evo zašto

Foto: Hannes Breustedt/DPA/PIXSELL Foto: Hannes Breustedt/DPA/PIXSELL

Iza svakog uspješnog poduzetnika nalazi se popis knjiga koje su im pomogle u vođenju posla i življenju pobjedničkog života.

Dok su novije knjige poput "Shoe Dog" Phila Knighta, "Principles" Raya Dalia i "Start with Why" Simona Sineka - trenutni favoriti glavnih CEO-a, Warren Buffett i Bill Gates se slažu da je najbolja poslovna knjiga svih vremena napisana još prije 50 godina, prenosi CNBC.

Kada su se dvojica milijardera prvi put srela još 1991., Gates je zatražio od Buffetta da mu preporuči njegovu omiljenu poslovnu knjigu. Bez zadrške, izvršni direktor Berkshire Hathawaya odgovorio je: "Business Adventures (Poslovne avanture)" Johna Brooksa, a zatim je rekao da će poslati kopiju Gatesu.

"Više od dva desetljeća nakon što mi ju je Warren posudio - i više od četiri desetljeća nakon što je prvi put objavljena -" Business Adventures "ostaje najbolja poslovna knjiga koju sam ikada čitao. John Brooks je i dalje moj omiljeni poslovni pisac”, napisao je Gates u svom blogu 2014. godine (u poruci je dodao:“I Warren, ako ovo čitaš, još uvijek imam tvoj primjerak”).

Odolijeva vremenu

“Business Adventures” je kompilacija 12 priča - prethodno objavljenih u The New Yorkeru, za kojeg je Brooks pisao - o nekim od najvažnijih događaja u korporativnoj Americi 20. stoljeća. Svaka od njih je fascinantan prikaz kako je određeni trenutak u povijesti oblikovao cijelu tvrtku.

Ali ono što knjigu čini tako briljantnom (osim prekrasne proze) jest to što može privući čitatelje koji se čak ne zanimaju za prirodu financija. Ona nudi zlatni rudnik lekcija o ljudima i životu - našim instinktivnim ponašanjima, što nas čini izvrsnima i kakve su nevolje pred nama ako se prepustimo našem naslijeđenom divljaštvu.

Ovdje su najvažnije životne lekcije iz “Poslovnih avantura”:

1. Kada postanete slijepi na promjene, postajete zastarjeli

U svojoj knjizi, Brooks piše o jednom od najvećih neuspjeha Ford Motor Company: automobilu Ford Edsel iz 1958. godine, koji je trebao biti “novi i ultimativni” automobil za Amerikance srednje klase. Brooks primjećuje da je Ford htio napraviti automobil koji odgovara potrebama američke javnosti, pa je ispitivao stanovništvo da vidi što najviše želi.

Ford je bio nezadovoljan rezultatima anketa i na kraju je napravio po svom. Želeći potaknuti interes, tvrtka je počela s marketingom automobila godinu dana prije nego što je i dovršen. A na dan lansiranja, modelu koji je isporučen curilo je ulje i prtljažnik se nije dao otvoriti. Također je ismijavan kao preskup i zbog velike potrošnje goriva.

Kada prestanete obraćati pozornost na evoluirajuće promjene u društvu i ljudskim potrebama, zaostajete i postajete ranjivi prema konkurentima.

2. Neuspjeh nije loša stvar - prihvatite ga, učite iz njega i krenite dalje od njega

Veliki promašaj Edsela doveo je do gubitka od 350 milijuna dolara. Ipak, Fordovi rukovoditelji nisu preuzeli nikakvu odgovornost za svoje neuspjehe. Zapravo, tvrdili su da su učinili sve kako treba.

Dok je pisao priču, Brooks je naveo da mu je marketinški menadžer rekao da su krivci kupci. "Ono što su kupovali već nekoliko godina potaknulo je industriju da izgradi upravo takvu vrstu automobila. Pružili smo im ga i nisu ga uzeli. Pa, ne bi se smjeli tako ponašati. I sada javnost želi te male Bube (VW). Ne razumijem!” ", rekao je predstavnik.

Ljudi često misle: Ako ne uspijem, izgubit ću nešto vrlo važno - kao što je ulazak u dobar koledž, rad u (ili pokretanje) velikoj tvrtki, dobivanje promocije, zarađivanje puno novca i tako dalje. Ali učenje iz naših pogrešaka jedno je od najvećih alata za učenje; daje nam informacije o tome što trebamo učiniti drugačije kako bismo uspjeli u životu.

3. Nikad ne podcjenjujte važnost poslovne kulture tvrtke i njezine vrijednosti

Ovo je snažna poruka za svakoga - bilo da ste osnivač, menadžer, zaposlenik ili osoba koja traži posao.

Brooks opisuje osnivača tvrtke Xerox, Joseph C. Wilson, kako je bio ispred svog vremena u 60-ima zbog toga što je dao prioritet izgradnji suosjećajne poslovne kulture. Smatrao je da je njegova dužnost doniranje milijuna dolara za dobrotvorne organizacije i sveučilišta. Provodio je progresivne politike zapošljavanja tijekom pokreta za građanska prava.

"Postaviti visoke ciljeve, imati gotovo nedostižne aspiracije, prožeti ljude uvjerenjem da ih se može ostvariti... to je važno kao i bilanca, možda i više", rekao je Wilson, a zabilježio Brooks.

Danas, više nego ikad, zaposlenici cijene jedinstvo i svrhu u kompaniji - a ne boje se odustati ili odbiti ponudu za posao tvrtke s lošom reputacijom. Dobra poslovna kultura tvrtke vjerojatno će dovesti do veće produktivnosti i motivacije, manje zdravstvenih problema zaposlenika i manje prevrata.

Imajte to na umu i ako ste tražitelj posla. Ulazak u tvrtku sa slabom poslovnom kulturom neće vam donijeti dugoročnu sreću.

Ako niste čitali spomenutu knjigu…

Milenijci nisu rođeni kada je Brooksov klasik stigao u knjižare 1969. godine (pa i njihovi su roditelji jedva izašli iz osnovne škole). No svaka mlada i ambiciozna osoba bi trebala pročitati “Poslovne avanture” ako želi produbiti svoju stručnost i napredovati u svojoj stalno razvijajućoj karijeri, kao i u životu.

Komentari (1)
Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Nemaš korisnički račun? Registriraj se ovdje! Prijavi se ovdje!
Pregled dana
Pogledaj sve