Sedam koraka do vrhunskog poslovnog tima

Autor: Marta Duić , 22. siječanj 2015. u 14:36
Stručnjaci preporučuju 'coaching' pristup jer omogućuje puni razvoj potencijala zaposlenika te im pruža priliku za rast i postizanje zadanih ciljeva

Menadžeri su i treneri svog poslovnog tima, ukazuje na greške, hvale ih i grade kvalitetan odnos s njima.

U vođenju poslovnog tima ne treba se oslanjati samo na godišnji pregled njegova uspjeha.

Iako je to, kažu stručnjaci za menadžment, dobar način da im se da do znanja na kojim područjima se očekuje poboljšanje te da se prodiskutira cjelokupno poslovanje i ostvarenja poslovnih ciljeva, zaposlenicima je izuzetno važno potrebno da znaju kako nadređeni prati njihovo napredovanje i preostalih 364 dana u godini. Stoga se menadžerima savjetuje da izgrade komunikaciju sa svojim zaposlenicima koja će im pomoći da dosegnu puni potencijal te da postanu najbolji.

Taj tzv. coaching model  koji mnogi stručnjaci preporučuju, drugačiji je pristup u razvoju potencijala zaposlenika. "Svojim zaposlenicima dajete priliku za rast i postizanje ciljeva što ćete ostvariti kroz vaše opaske, komentare, savjetovanje i mentorsku ulogu. Ako svoju ulogu 'trenera' obavljate na pravi način to će vašim zaposlenciima biti svojevrstan putokaz za uspjeh. U suprotnome, gubite njihovo povjerenje i zaposlenici će imati dojam kao da ih kažnjavate za propuste", glasi direktan savjet nadređenima. A kako bi se oni uspješno snašli u svojoj 'trenerskoj' ulozi trebaju slijediti ovih sedam koraka kojima će lakše doći do željenog uspjeha.

 

240posto

bolje rezultate postižu tvrtke s motiviranim zaposlenicima

Izgradite odnos međusobnog povjerenja
Temelj svakog odnosa je ukorijenjen u načinu odnošenja prema zaposlenicima. Bez povjerenja vaša trenerska uloga je neostvariva. 

Otvorite sastanak
Prilikom otvaranja 'coaching'  sastanka važno je da menadžer razjasni razloge sastanka, a ključna stvar je da ih pritom svim zaposlenicima koji na njemu sudjeluju pojasnite na prijateljski, nikako ne na osuđujući način.

Postignite dogovor
Vjerojatno najkritičniji korak je postizanje da zaposlenici priznaju da određeni problemi postoje. Kako biste to postigli morate im objasniti prirodu problema i omogućiti im da sami prepoznaju potencijalne posljedice ako ne dođe do nužnih promjena.

Istražite alternative
Istražite načine na koje možete poboljšati ili ispraviti probleme poticanjem zaposlenika da sami pronađu alternativna rješenja. Vaš cilj u ovoj fazi nije izabrati samu alternativu, već potaknuti zaposlenike da ih razmotre i o njima konstruktivno raspravljaju.  

Potaknite zaposlenike 
Sljedeći korak je da pomognete zaposlenicima izabrati alternativu. Nemojte napraviti taj izbor umjesto njih, već inzistirajte da kroz raspravu postanu  svjesni prednosti i mana koje određeno rješenje nosi sa sobom.  

Naučite se nositi s isprikama 
Isprike zaposlenika mogu se pojaviti u bilo kojem trenutku. Odgovorite na njih s dozom empatije, pružite im podršku te pokažite razumijevanje za njih.

Pazite na 'feedback'
Učinkoviti treneri razumiju važnost davanja povratne informacije o izvedbi zaposlenicima. Pozitivne povratne informacije jačaju učinkovitost.

Komentirajte prvi

New Report

Close