Zagrebački se startupi spremaju pokoriti tržište

Autor: Bernard Ivezić , 31. svibanj 2013. u 16:45
Publiconn i Mash.me među dobitnicima su certifikata Zagrebačkog inkubatora poduzetništva/H. Mihajlić/PIXSELL

Startupi iz ZIP-a pokazali su veliki potencijal što potvrđuje i sve veći broj korisnika njihovih aplikacija, ali i interes ulagača.

Prva generacija startupa koja je tijekom proteklih 12 mjeseci prošla kroz Zagrebački inkubator poduzetništva (ZIP) bilježi dobre rezultate.

Publiconn, društvena mreža za EU fondove povećala je broj korisnika sa 100 na 2000. Među njima su Bicro, Erste banka, Gong i grad Buzet iz Hrvatske. Branimir Šloser, suosnivač Publiconna kaže da se tek otvara puni potencijal ove društvene mreže kojoj je cilj demistificirati javne izvore financiranja u EU."Većina natječaja za EU fondove traži da se na njih prijave barem dva partnera što je do sada bilo teško ostvarivo, a da idemo u pravom smjeru ukazuje podatak da u našoj bazi trenutno vidimo više od 500 aktivnih tendera putem kojih se cilja na preko milijardu eura", ističe Šloser. Dodaje da im je ZIP mnogo pomogao i da je u općem gospodarskom sivilu u Hrvatskoj iznimno dobro da postoje organizacije koje podupiru poduzetnike, posebno mlade. Šloser kaže da su u proteklih godinu i pol dana naučili mnogo, a sad ulaze u drugu fazu razvoja u kojoj traže 80.000 eura investicije u zamjenu za suvlasništvo u Publiconnu.

Sličan uspjeh bilježi Mash.me, jednostavan alat za izradu animiranih videa. Darian Škarica, suonivač Mash.me, kaže da su razvili alat koji omogućuje bilo kome i to bez znanja programiranja da radi filmove poput Avengersa i Shreka. Pojašnjava da je dovoljno imati Kinect, Mash.me i izvoditi pokrete koje želite da imitira vaš avatar."Jedna banka i jedan trgovac već sada žele kupiti naše rješenje i svojim korisnicima ponuditi da kod njih snimaju svoje skečeve i postavljaju ih na YouTube, a započeli smo i razgovore s Warner Brothersom koji je zainteresiran za našu ideju", kaže Škarica i pojašnjava da su razvili novi poslovni model. Veliki filmski i igrači studiji, kao i ostali vlasnici prava na likove počevši od Warnera preko Activision Blizzarda te DC-a i Marvela, ustupaju svoje likove, korisnici ih potom koriste kako bi snimili skečeve, objavljuju ih na Youtubeu i preko Facebooka i Twittera reklamiraju da bi podigli posjećenost i osvojili nagrade."To je smisao našeg novog poslovnog modela 'crowdsourcing the video ad campaigns', a koliko interesa ima za takvim sadržajem pokazuje tematski Youtube kanal Machinima, koja je s 7,6 milijuna pretplatnika i 4,2 milijarde pregleda drugi najposječeniji YouTube kanal", ističe Škarica. Dodaje da su krenuli s Kinectom, ali da će se Mash.me moći koristiti i preko webcama te na pametnim mobitelima i pametnim televizorima.

Božidar Ševo, suosnivač startupa BackWay.me zadovoljan je interesom koji je pobudila njihova tehnologija za geolokaciju preko GPS-a i to bez korištenja interneta. Za Zagrebačku banku su napravili aplikaciju koja omogučuje jednostavnu lokaciju njihovog najbližeg bankomata, a trenutno rade na aplikaciji za događaj na Zrču i konferenciju RockPaperStartups.me te bilježe više od 500 preuzimanja njihove aplikacije s AppStorea. Marin Glibić, suosnivač Fieldpod.neta, cloud usluga koja pomaže u organizaciji terenskih poslova kaže da su trenutno u beta testiranju na određenom krugu korisnika. U pregovorima su i s Ciscom kako bi postali dio njihove razvojne zajednice, a tehnološki i mentorski ih podržavaju zagrebački Gis cloud i Salespod. Suradnju s domaćim tvrtkama hvali i Tifani Protić, suosnivačica startupa NutrioCodea koji se razvio zahvaljujući EU direktivi 1169."S Koestlinom radimo pilot projekt nutritivne i baze sastojaka proizvoda, a podupire nas i GS1 Croatia", kaže Protić.

Pojašnjava da u EU trgovci imaju zakonsku obvezu kupcima prije kupnje dostaviti sve podatke o nutritivnim vrijednostima i sastojcima svakog prehrambenog proizvoda. No, navodi da zbog toga što pravu štetu, ako dođe do problema, trpe proizvođači, s jednim od njih su i ušli u pilot projekt. Tin Petrović, osnivač 2D marketa, inovativne web trgovine za prodaju stripova koju će uskoro lansirati nakon što su uspjeli dogovoriti sustav naplate. "Fokusirat ćemo se na monetizaciju odnosa između autora stripa i čitatelja, ali tako da u taj proces uključimo sve one koji su do sada sudjelovali u piratizaciji takvih sadržaja", kaže Petrović.

Komentirajte prvi

New Report

Close