U Hrvatsku stiže još jedna mobilna banka

Autor: Bernard Ivezić , 08. svibanj 2019. u 14:09
Dimitris Litsikakis, voditelj fintech poslovanja DeVere Groupa/ G. Jelavić/PIXSELL

Litsikakis danas kaže da kroz Vault žele bankama pokazati regulatorno usklađeno softversko rješenje za brzu digitalnu transformaciju.

Britanska mobilna banka Vault, pokrenuta prije dvije godine, širi se na hrvatsko tržište.

Banka iza koje stoji jedan od većih međunarodnih financijskih savjetnika, DeVere Group, dio je nove poslovne strategije kojom se ta kompanija želi pretvoriti u fintech "igrača". Vault nudi slične usluge kao Revolut ili N26, ali tvrdi da bankovni račun kod njega nije ograničen samo na EU, već je globalan. Dimitris Litsikakis, voditelj globalnog fintech poslovanja DeVere, koji je prethodnih godinu dana vodio poslovanje Revoluta u Grčkoj, Cipru i Malti, kaže da svatko u Hrvatskoj može se prijaviti na aplikaciju, dobiti bankovni račun, karticu, pa i otvoriti račun za svoju djecu i tako ih učiti financijskoj pismenosti.

"U retail bankarstvo smo ušli da bi proširili bazu potencijalnih klijenata za usluge financijskog savjetovanja, ali i da bi pokazali bankama, trgovcima i drugim tvrtkama da im možemo ponuditi bankovne i ine usluge kroz pretplatu, kao što Salesforce nudi CRM", kaže Litsikakis. Dodaje da DeVere već ima korisnike usluge financijskog savjetovanja u Hrvatskoj. Grupa je osnovana 2002. i upravlja s 10 milijardi dolara kapitala za 80.000 klijenata u više od sto država.

Ima urede u 70 zemalja i da zapošljava 500 financijskih konzultanata. Uz grupu se vežu i neke kontroverzne priče. Među inima, krajem 2018. FCA, britanski pandan Hanfi, objavio je da snima poslovanje grupe i zabranio joj je savjetovanje po pitanju ulaganja mirovina. Litsikakis danas kaže da kroz Vault žele bankama pokazati regulatorno usklađeno softversko rješenje za brzu digitalnu transformaciju. Dodaje da zbog liberalizacije platnog prometa i uvezivanja s programom lojalnosti to rješenje može pomoći i trgovcima.

"Testiramo projekt gdje je tehnologija ispod Vaulta isporučena jednom trgovcu, koji će imati vlastitu platnu aplikaciju, znači pod svojim brendom, i sve to je dobio u roku od tri mjeseca", kaže Litsikakis.

Dodaje da su prije za takvu suradnju, a koja je najčešće bila formirana kao co-brending, banke od trgovca tražile barem pola milijuna kartica, odnosno korisnika. Fintechi su, kaže, to spustili na 250.000, a DeVere isplativost vidi već na 5 so 10 tisuća korisnika. On očekuje da će fintechi imati snažan utjecaj na banke zbog potrebe da se investicije u tom sektoru kapitaliziraju:  "Prema KPMG-ovom izvješću lani su se investicije u finteche popele na 111,8 milijardi USD, i to nakon što su se 2017. skočile na 50,8 milijardi, što ukazuje o kakvom je trendu riječ."

Komentari (1)
Pogledajte sve

Ništa nisam razumio, tko, koga, kome, zašto

New Report

Close