Varaždinski Abit pregovara o izvozu SMS plaćanja u Srbiju

Autor: Bernard Ivezić , 16. lipanj 2015. u 22:01
Mobilnom korisniku račun stiže SMS-om, a trgovcima izravno na fiskalnu blagajnu

Nakon Agent CASH-a i myPOS-a u liberalizaciju platnog prometa, tradicionalno bankarsko tržište, ušla poznata IT tvrtka.

Nije samo Vipnet omogućio svojim korisnicima plaćanje kave, frizure ili pak pranja automobila pomoću SMS poruke već to nudi i Hrvatski telekom, doznaje Poslovni dnevnik.

Štoviše, varaždinska tvrtka Abit, koja je razvila uslugu SMS plaćanja Send2Pay, planirala ju je javnosti prezentirati u petak kada će se u zagrebačkom kazalištu Gavella izvesti predstava Noć Bogova, najizvođenijeg hrvatskog suvremenog dramatičara Mire Gavrana. Ronald Štefić, izvršni direktor Abita kaže da je to prva predstava za koju se karta može kupiti SMS porukom. "Čekali smo da HT i Vipnet, dva najveća operatera, potvrde kako svojim korisnicima nude ovaj novi način plaćanja, a nećemo zapostaviti ni korisnike Tele2 s kojim također planiramo razgovarati", kaže Štefić. Dodaje da do kraja godine uslugu žele proširiti na Srbiju te Bosnu i Hercegovinu.

 

Štefić

Cilj je da u godinu dana dođemo do 80.000 plaćanja dnevno

S Telekomom Srbije, naglašava Štefić, već su u pregovorima. No, čeka se da 1. listopada u Srbiji na snagu stupi Zakon o elektroničkom novcu. "Cilj nam je da Send2Pay u godinu dana bude prihvaćen na dvije tisuće prodajnih mjesta s prosječnih 40 transakcija dnevno, odnosno da u roku od godinu dana imamo 80 tisuća platnih transkacija dnevno", kaže Štefić. U posljednjih pola godina u Hrvatskoj se ubrzala liberalizacija platnog prometa, gdje na to tradicionalno bankarsko tržište, ulazi sve više tvrtki poteklih iz domaće IT industrije poput Agent CASH-a i myPOS-a te sada Abita. Inače, varaždinski Abit jedan je od pet najvećih hrvatskih proizvođača softvera za banke.

Tvrtka zapošljava 50 stručnjaka u Varaždinu, a na razvoju usluge SMS plaćanja radila je pola godine. Đani Glavinić, voditelj projekta Send2Pay u Abitu kaže da su od telekomunikacijskog regulatora Hakoma zakupili broj 700 007 te da su softverski rješenje povezali sa fiskalnim blagajnama kako bi ga kafići mogli jednostavno uvesti u svoje poslovanje. "U Hrvatskoj, kao i ostatku regije, mobilni korisnici dobro su upoznati s uslugom plaćanja parkinga putem SMS-a, a ono što im sada mi omogućavamo je da na taj način plaćaju i druge stvari, do iznosa od 100 kuna dnevno, odnosno 500 kuna mjesečno", kaže Glavinić.

Ističe da su u velikoj prednosti pred bankama koje su bezuspješno pokušavale uvesti SMS plaćanja. "Banke su tražile da se njihovo SMS plaćanje veže na bankovni račun ili karticu, a tako su odmah eliminirate 300 tisuća korisnika koji danas imaju problema s likvidnošću jer su nezaposleni", kaže Glavinić. Dodaje da su zato u prednosti i pred mobilnim novčanicima. "Za naše je rješenje dovoljno imati mobitel, prepaid ili postpaid svejedno", zaključuje Glavinić.

Komentirajte prvi

New Report

Close