Samo 19% Hrvata kupuje preko interneta

Autor: Poslovni.hr , 13. listopad 2014. u 09:18
Foto: Thinkstock

Hrvatska je prema postotku broja kupaca putem interneta pri dnu europskih standarda.

Prema nedavno završenom istraživanju i prikupljenim podacima agencije TELUM marketing, vodeće domaće kompanije za internet oglašavanje, procjenjuje se kako više od polovice vlasnika pametnih mobitela koriste mobitele u kupovini. Preciznije, iste koriste dok se nalaze u trgovini s ciljem pronalaženja dodatnih informacija o kupnji proizvoda. Navedene aktivnosti služe i za informiranje o dostupnosti i nižim cijenama u konkurentskim trgovinama s ciljem povoljnije kupnje. 

Takav razvoj situacije ukazuje na iznimno visok utjecaj informacija prikupljenih preko interneta. Iako smo kao nacija i dalje vrlo oprezni kod same kupnje preko interneta, a po čemu smo i dalje pri dnu ljestvice europskih standarda, taj postotak iz godine u godinu raste i danas doseže 19% ukupnog broja korisnika. Od europskih zemalja obuhvaćenih istraživanjem, samo Srbija sa 16% i Bugarska sa 18% imaju niži postotak. Na vrhu ljestvice se nalazi tržište Velike Britanije s visokih 47% internet kupaca.

Međutim, kada se gleda postotak ljudi koji prije kupnje istražuju na internetu, Hrvati se penju na sam vrh ljestvice europskih zemalja. U Hrvatskoj čak 78% korisnika prije kupnje istražuju na internetu prije kupovine. Zahvaljujući navedenom postotku, Hrvatska se smjestila na visoko četvrto mjesto europskih zemalja obuhvaćenih istraživanjem. 

S obzirom da kupci traže usporedbe cijena kao i druge trgovine gdje se proizvod prodaje, vlasnici trgovina bi svakako trebali pronaći način da zadrže te kupce. Za vlasnike trgovina je najgora opcija da kupci kod njih dođu pregledati proizvod koji im se sviđa, a da pravu kupnju naprave online ili kasnije u drugoj trgovini.

Analiza pokazuje kako su metode kvalitetnog komuniciranja poslovnih subjekata prema kupcima najbolji način izbjegavanja situacije da se kupci informiraju na jednoj adresi, a kupuju na sasvim drugoj. Upravo ta činjenica jasno ukazuje na niži rang komuniciranja ponuđača usluga kod nas. Viša razina komuniciranja, primjerice u Velikoj Britaniji dovodi do povjerenja i jasne slike koju kupci imaju o proizvodima koji ih interesiraju. U našem slučaju, ta razina još uvijek nije dovoljno visoka budući kupci najviše vjeruju vlastitim pronalaženjem informacija prilikom kupovine željenih proizvoda.

Ubrzani rast internet marketinga jasan je pokazatelj kako ovaj oblik oglašavanja postaje ključan u svakodnevnoj komunikaciji s korisnicima i uvelike utječe na konačnu kupnju.

Komentirajte prvi

New Report

Close