Jedan od sinonima za sportsku obuću – njemački Adidas – namjerava preseliti proizvodnju iz jeftine Azije nazad u domovinu, s troškove proizvodnje srezat će korištenjem robota. Kako pišu njemački mediji, Adidas je započeo suradnju s vladom, akademskom zajednicom i kompanijama za robotiku na razvoju novih tehnologija za koje se nada da će pokrenuti svojevrsnu revoluciju u obućarskoj industriji. Adidasove tenisice probno bi već sljedeće godine trebali početi izrađivati roboti, što će omogućiti da se proizvodnja kasnije potpuno preseli nazad u Njemačku. Naime, od 258 milijuna pari tenisica koje godišnje proizvede Adidas, glavnina se šiva u azijskim pogonima.
Međutim, iako su troškovi radne snage u Aziji znatno niži nego u Njemačkoj, u kalkulaciji ne treba zanemariti troškove transporta, ali ni trend rasta plaća u Kini. Ipak, dva su glavna razloga za ovaj projekt. Prvi je što Adidas želi da proizvodnja bude bliža njegovim glavnim tržištima, europskom i američkom, što je u ožujku i najavio izvršni direktor Herbert Hainer. Naime, Adidasove tenisice putuju brodom iz Kine do Europe šest tjedana.
87 posto
svjetske proizvodnje obuće danas se odvija u azijskim tvornicama
Drugi je razlog pokušaj hvatanja priključka s vječitim rivalom, američkim Nikeom, koji već koristi robotiku u dijelu proizvodnje tenisica. Nike je godinama kritiziran zbog korištenja jeftine radne snage za izradu svojih ne tako jeftinih tenisica. Iako je u posljednje vrijeme znatno investirao u automatizaciju proizvodnje, još nema nikakvih naznaka da bi Nike proizvodnju selio nazad u SAD.
Korištenje robota – do sada uglavnom prisutnih u auto-industriji – tako bi moglo ugroziti milijune radnih mjesta u Aziji. Na tom se kontinentu danas proizvodi čak 87 posto ukupne svjetske proizvodnje obuće, ponajviše u Kini, zatim Indiji te Vijetnamu. Samo za Adidas i Nike ugovorno radi po milijun radnika. Prema procjenama Boston Consulting Groupa, robotizacija ukupne proizvodnje do 2025. srezat će troškove radne snage za približno petinu, prenosi
Reuters. v
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu