Naša vizija je integracija usluga javnog prijevoza u obliku mobilne platforme

Autor: Borivoje Dokler , 08. studeni 2017. u 22:00
Krešimir Dvorski, (skroz lijevo) s gradonačelnikom Vukovara Ivanom Penavom

Kako bi spojili ugodno s korisnim, osnovali su i Nextbike Running Team pa i na taj način promoviraju zdrav i aktivan način života koji sve više prakticiraju i poslovni ljudi.

Nextbike sustav javnih bicikala se u pet godina od Zagreba i Šibenika proširio na ukupno petnaest hrvatskih gradova i dva grada u Bosni i Hercegovini (Tuzla i Sarajevo), a u planu je daljnje širenje u Hrvatskoj i regiji. Posljednji projekt koji su pokrenuli bio je sustav javnih bicikala u Vukovaru gdje se INA -Industrija nafte  kao generalni pokrovitelj projekta pobrinula za troškove održavanja. "Tu se zapravo vidi taj društveno-odgovoran segment poslovanja pojedinih korporacija, koje osim težnje za prihodom, imaju i komponentu društvene odgovornosti i brige za lokalnu zajednicu", ističe Krešimir Dvorski, direktor tvrtke Sustava javnih bicikala, koja usporedo s uspostavom bike-sharing sustava organizira i Školu bicikliranja.

  Nju, napominje Dvorski, sve više tvrtki prepoznaje kao dobro mjesto za organizaciju team buildinga. "U Školi bicikliranja njihovi zaposlenici osim rekreacije dobivaju i priliku učiti o prometnim propisima i pružanju prve pomoći što je izuzetno bitno radi prevencije stradavanja sudionika u prometu, pri čemu su biciklisti jedni od najugroženijih skupina uz pješake", kaže direktor Sustava javnih bicikala koji je ove godine ostvario i svoj prvi projekt u suradnji s jednom hotelskom kućom. Riječ je o porečkom Valamaru s kojim je pokrenut sustav od 70 bicikala raspoređenih na pet lokacija, dio u gradu, a dio na hotelskim lokacijama. "Valamar se tu pojavljuje kao jedini i glavni investitor koji je sustavom svojim gostima stvorio dodatnu vrijednost.  

Svi na dobitku
Zapravo se ovaj projekt pokazao kao win-win-win kombinacija jer je Grad Poreč ustupio javne površine za dvije stanice s biciklima, privatni investitor je dao svoje, a sve je rezultiralo velikim brojem najmova bicikala, posebice od strane turista", ističe Dvorski koji najavljuje daljnji rast i širenje nextbike mreže u Hrvatskoj, ali i regiji. "Iskoristio bih ovu priliku da pozovem sve zainteresirane da se jave jer smo otvoreni za suradnju van Hrvatske. Što se tiče širenja u Hrvatskoj, tu sam posebno optimističan jer je iz Ministarstva turizma i Fonda za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost najavljeno subvencioniranje nabave sustava javnih bicikala jedinicama lokalne samouprave, a možda i pojedinim kompanijama", kaže Dvorski i naglašava da će to biti dodatni poticaj za daljnji rast u segmentu bike-sharinga, ali i održive mobilnosti općenito. 

"Naša dugoročna vizija koja se u nekim slučajevima već počela ostvarivati je integracija svih pružatelja usluga javnog prijevoza, i to u obliku mobilne platforme na kojoj bi bila integrirana stajališta svih dionika u javnom prijevozu. Tako će krajnji korisnik kroz mobilnu aplikaciju moći planirati svoje putovanje od točke A do točke B bez da posebno traži kad ide koji autobus, vlak, telefonski zove taksi i slično. Aplikacija bi omogućavala i plaćanje karata, otkrivala lokacije slobodnih bicikala i taksija te bi tako korisnicima štedjela vrijeme i novac", smatra Dvorski i kaže da je problem što je s jedne strane privatni sektor dosta proaktivan, ali u nekim javnim poduzećima situacija je dosta pasivna i nema dovoljno želje za modernizacijom. Zbog toga, ističe, ti procesi idu malo sporije.

"Dok čekamo ove sporije igrače na tržištu da se aktiviraju mi polako ostvarujemo suradnje s malim pružateljima usluga. Tako smo već ostvarili suradnju sa Spin City Car sharingom kojeg mogu pohvaliti kao vrlo modernog i proaktivnog, radili smo s Uberom, Eko taxijem, a s HŽ Putničkim prijevozom surađujemo već četiri godine. Zapravo bi se moglo reći da mi 'mali'  odozdo guramo pokretanje nekih procesa koji u razvijenim zemljama poput Švicarske, Austrije , Njemačke ili Danske već odavno postoje na tržištu", kaže direktor Sustava javnih bicikala i napominje kako trenutno dogovaraju partnerstva za nadolazeću godinu. "Trenutno smo na korak do potpisa ugovora s nekim strateškim partnerima u segmentu održive mobilnosti što će nam omogućiti proširenje postojeće usluge i poboljšanje finalnog proizvoda za krajnjeg korisnika. 

Širenje tima i zapošljavanje
Osim prije spomenute mobilne aplikacije, krajnji korisnici dobit će mogućnost korištenja bicikala na više lokacija, imat će više cjenovnih opcija za razliku od sada kada postoji samo jednogodišnja članarinu, a kroz program lojalnosti nextbike korisnici ostvarivat će i dodatne benefite. Namjeravamo povećati svoj tim, planiramo nova zapošljavanja, a za svaki novi grad u koji ćemo doći trebat ćemo i nove servisere", kaže Dvorski. A da u tvrtki ne misle samo na posao, već da se uspiju i relaksirati i tako spojiti ugodno s korisnim, pokazuje i sudjelovanje na mnogim Run&Bike eventima. Posljednji događaj na kojem su sudjelovali bio je Zagrebački noćni cener na kojem je 20-ak trkača nastupilo za Nextbike Running Team osnovan prošle godine.

"Osim zaštite okoliša i održive mobilnosti, promoviramo zdrav i aktivan način života, a sudjelovanjem na Ceneru pokazujemo da projekt ne živi samo kroz posao nego i u slobodno vrijeme. Kroz takva se događanja  ostvaruje i dobar networking jer je poznato da se dobar dio poslovnih ljudi sve više rekreativno bavi sportom pri čemu su u posljednje vrijeme sve više zastupljeni individualni sportovi poput bicikliranja, trčanja, triatlona itd., što prije nije bio slučaj. Tako je nedavno na konferenciji Leaders(UP)stairs u organizaciji Run Croatia u zagrebačkom hotelu Westinu sve započelo trčanjem do 17. kata po čemu je bilo vidljivo da bavljenje sportom ima pozitivan utjecaj i na ostvarenje uspjeha u poslovnom okruženju", zaključio je Dvorski.

Komentirajte prvi

New Report

Close