Hrvatska pošta će dostavu digitalizirati do lipnja, ali dronovima je rekla – ne

Autor: Bernard Ivezić , 11. travanj 2018. u 14:34
Ivan Čulo (HP) i Hrvoje Benčić (ENT) na Jump IT Forumu/Davor Višnjić/PIXSELL

U zadnjih godinu i pol dana fokusirali smo se na digitalnu transformaciju, kaže čelnik Hrvatske pošte.

Hrvatska pošta zasad ne planira raditi ništa s dronovima. Izjavio je to u utorak u Zagrebu na Jump IT Forumu 2018. predsjednik njezine Uprave Ivan Čulo.

Naglasio je da nijedna pošta u Europi ne radi ništa operativno s dronovima, a da je nedavno njegov kolega iz Ukrajine ugasio takav projekt u tamošnjoj pošti. "Kolega koji je preuzeo upravljanje poštom u Ukrajini odmah je na početku svog mandata ukinuo projekt s dronovima nakon što je otkrio da je to bila čista PR priča. Saznao je da je bivša uprava na kran privezala i drona i pakete pa simulirala da imaju drona koji bi mogao raditi taj posao", kaže Čulo.

Odlučivat će – bura
Navodi da HP sigurno neće ići u korištenje dronova dok se ne pokaže da postoji model koji po buri može do otoka sigurno dostaviti paket. Dodao je da ili će vidjeti drona, koji može izdržati nalete bure od 200 kilometara na sat, ili će ih možda Amazon razuvjeriti da je to operativno izvedivo. Na to je reagirao Hrvoje Benčić, direktor usluga i digitalnih operacija Ericssona Nikole Tesle.

Istaknuo je da će s uvođenjem 5G tehnologija dronovi koji mogu izdržati nalete bure dobiti tehničku predispoziciju da se nose s takvim zahtjevnim uvjetima.

"5G će zbog svojih tehničkih mogućnosti omogućiti da u praksi dobijemo i takve dronove, ali 5G se očekuje da će biti u široj upotrebi oko 2020. godine nadalje", precizira Benčić. Čulo je dodao da HP do tada ima niz projekata koje planira realizirati. Navodi da će do lipnja digitalizirati dostavu, a do kraja godine u značajnoj mjeri digitalno transformirati kompaniju. Projekt digitalizacije dostave vrijedan 7,5 milijuna kuna, koji je Pošta započela lani naručivši 2500 pametnih mobitela i 2200 bežičnih printera, time će biti završen i pušten u produkciju. 

Ozbiljne razlike 
"U zadnjih godinu i pol dana fokusirali smo se na digitalnu transformaciju, kako bi Pošta postala digitalna kompanija pa će se do kraja godine, odnosno u prvom tromjesečju iduće godine, osjetiti ozbiljne razlike u našem poslovanju", zaključuje Čulo.

Komentirajte prvi

New Report

Close