Oglašivači, ovo će vas zanimati: Hrvati najviše koriste mobilne uređaje za pristup internetu

Autor: Objava za medije , 16. prosinac 2014. u 17:25
Photo: Ivo Cagalj/PIXSELL

Trendovi na mobilnom webu – novo Gemius-ovo izvješće o korištenu mobilnih uređaja u CEE regiji.

Koje tipove uređaja koristi publika Središnje i Istočne Europe (Central and Eastern Europe – CEE) za pretragu Interneta? Postoji li obrazac u mobilnom korištenju Interneta? U kojoj državi u CEE regiji korisnici najviše koriste Internet putem mobilnih uređaja? Koliko se troši na mobilno oglašavanje? Odgovore na ova kao i na mnoga druga pitanja donosi Gemius u novom izvješću provedenom na 18 europskih tržišta.

Izvješće pokazuje kako svaki deseti prikaz stranice u Središnjoj i Istočnoj Europi dolazi s mobilnih uređaja ( 10% od online prometa u srpnju 2014.). Država u CEE regiji gdje korisnici mobilnih uređaja najviše surfaju putem pametnih telefona i tableta je Hrvatska (21%). Ispod prosjeka se nalaze Rumunjska, Bugarska i Rusija (9%), Bjelorusija (6%), Ukrajna (5%) i Moldavija (1%).

Mobilni korisnici interneta uglavnom radije koriste pametne telefone nego tablete.  Prvi tip uređaja je zastupljeniji među Hrvatima (18% online prometa), a drugi među Rusima (5%).

Uoćene su također jasne razlike u načinu na koji se koriste različiti tipovi uređaja – vikendima su najpopularniji tableti i pametni telefoni, dok laptopi i računala više privlače korisnike u večernjim satima.

U cijeloj CEE regiji uključivši Hrvatsku, Samsung bilježi vodeću poziciju u mobilnom online prometu kod korisnika pametnih telefona (37%), a Apple (55%) kod korisnika tableta. Također, Android (72%) je prevladavajući operativni sustav u mobilnom online prometu kod pametnih telefona, a iOS (55%) kod tableta.

Jedan od najbitniji zaključaka provedenog istraživanja je činjenica da u cijeloj CEE regiji display oglašavanje na mobilnim uređajima podosta zaostaje za korištenjem istih za pristup internetu.  Iako je Hrvatska vodeća u CEE regiji po korištenju pametnih telefona i tableta za surfanje Internetom, oglašivači još uvijek nisu počeli pratiti ovaj trend. Dok mobiteli i tableti zajedno u Hrvatskoj čine 21% online prometa, istovremeno samo 2% od ukupnog display oglašavanja na Internetu odlazi na mobilno oglašavanje.

Rezultate istraživanja komentirala je Vesna Gordon, Chief Sales Officer & Chief Marketing Officer, te članica upravnog odbora Gemius grupacije: “ Prema izvještaju “GSMA Intelligence” SIM penetracija (postotak mobilnih SIM kartica u odnosu na broj stanovnika) iznosi više od 100% u skoro svakoj zemlji u našoj regiji. Ipak, oglašivači ne smiju o mobilnoj tehnologiji razmišljati kao o samostalnoj strategiji. Potrošači koriste razne kanale za komunikaciju ili interakciju s određenom markom. Naša istraživanja pokazuju kako se korisnici ujutro  bude sa mobitelima i tabletima, radno vrijeme provode za računalom,  dok predvečer opet intezivnije koriste tablete. Ovu činjenicu ne bismo trebali zanemariti. Oglašivači trebaju planirati s ciljem da se obrate pravom potrošaču s pravom porukom putem pravog kanala u pravo vrijeme. Ono što nužno trebaju napraviti jest uključiti mobilnu tehnologiju u svoju sveobuhvatnu komunikacijsku strategiju.” – rezimira Vesna Gordon.

Izvještaj je dostupan na ovom linku.

 

Komentirajte prvi

New Report

Close