Wizz Air narudžbom čak 146 Airbusa najavio rat Ryanairu

Autor: Tomislav Pili , 17. studeni 2017. u 15:11
Foto: Reuters

Kako su poručili iz kompanije, želja im je do 2026. postati neosporni niskotarifni lider na europskom tržištu.

Vijest da će mađarska niskotarifna kompanija Wizz Air dobiti glavninu zrakoplova iz najveće narudžbe koju je Airbus ikada dobio naznačio je velike ambicije ove tvrtke osnovane 2003. godine. Američka tvrtka Indigo Partners u vlasništvu investitora Billa Frankea u srijedu je objavila da je od europskog proizvođača zrakoplova naručila čak 430 primjeraka modela A320neo za četiri prijevoznika u kojima Indigo ima udjele.

Uz bok easyJetu
Najveći dio te narudžbe – 146 zrakoplova vrijednih 17,2 milijarde dolara – odlazi u Mađarsku. Kada 2026. i posljednji zrakoplov iz te narudžbe bude isporučen, Wizz Airova flota narast će sa sadašnjih 87 na 250 zrakoplova. Time će stati uz bok britanskom easyJetu. Kako je kazao Owain Jones, Wizz Airov glavni korporativni direktor, ambicija je kompanije postati neosporni niskotarifni lider u Europi što bi značilo da žele smijeniti irski Ryanair.

Glavni izvršni direktor i jedan od šest osnivača tvrtke, József Váradi, istaknuo je za Financial Times kako Indigova narudžba označava preokret za Wizz Air, omogućujući mu širenje na europskom tržištu, ali i šire. Prema podacima iz izvješća za fiskalnu 2017. godinu, kompanija trenutno povezuje 141 destinaciju u 42 države. "Tehnološki napredni zrakoplovi omogućit će nam nastavak snižavanja operativnih troškova", pojasnio je Váradi, nekadašnji prvi čovjek mađarskog nacionalnog prijevoznika Maleva. A u kontroli troškova Wizz Air je majstor što dokazuje i činjenica da uspijeva odlično poslovati na izrazito konkurentnom europskom zrakoplovnom tržištu s kojeg su samo ove godine "pali" Alitalia, Air Berlin i Monarch Airlines. Prema mišljenju analitičara, nekoliko je razloga za to.  

Vlasništvo nad zrakoplovima
Kako pojašnjava Mark Simpson iz Goodbody Stockbrokersa, Ryanair u stavci operativnih troškova uživa koristi od vlasništva nad zrakoplovima umjesto najma. "Ova narudžba omogućava Wizz Airu daljnji korak prema povećanju vlasništva nad flotom i to će pomoći u smanjivanju troškova po zrakoplovu", smatra Simpson. Druga prednost kompanije je poslovanje u Mađarskoj gdje su niži troškovi radne snage nego na Zapadu.

Spomenimo i da je kompanija zbog povoljnijeg poreznog tretmana registrirana u Švicarskoj. Wizz Air je za fiskalnu 2017. objavio neto dobit od 225,3 milijuna eura, 0,6 posto više na godišnjoj razini uz rast broja putnika za 19 posto. Prema sudu Józsefa Váradija, europsko tržište zračnog prijevoza nastavit će se konsolidirati. "U SAD-u četiri prijevoznika pružaju 80 posto kapaciteta – Europa je mnogo fragmentiranija", smatra prvi čovjek Wizz Aira. "Kada se tržište počne stezati, to će promijeniti status quo te ćemo vidjeti da će neke zrakoplovne kompanije otići iz ovog biznisa", istaknuo je Váradi.

Komentirajte prvi

New Report

Close