Povlašteni status za više od 5000 proizvoda: Srbija može Amerikancima prodati ajvar, vino i džemove

Autor: Poslovni dnevnik , 10. travanj 2018. u 08:06
Bescarinski izvoz obuhvaća i neke tekstilne proizvode/FOTOLIA

Nakon stanke od kraja prošle godine, 22. travnja ponovno stupa na snagu bescarinski izvoz srpskih proizvoda u SAD.

Obnovljeno je važenje tzv. Opće sheme preferencijala, čime Srbija dobiva povlašteni status za više od 5000 proizvoda u trgovini s SAD-om, javlja N1. 

 

41 milijun

dolara suficit je SAD-a u razmjeni sa Srbijom

Strogi izvozni kriteriji
"Bescarinski izvoz u SAD primjenjuje se na najveći broj industrijskih i poljoprivrednih proizvoda, kao i na određene tekstilne proizvode. To znači da roba treba zadovoljiti i kriterij porijekla, odnosno da mora biti u potpunosti dobivena ili proizvedena u Srbiji s najmanje 35 posto dodane vrijednosti, kao i da je izravno isporučena iz Srbije", rekao je Vladimir Filipović, načelnik Odjeljenja za porijeklo robe Uprave carina. Srpska roba u nekoliko tisuća milijardi dolara vrijednom američkom uvozu 2017. godine sudjelovala je s nešto više od 300 milijun dolara, što pokazuje da Srbija nije dovoljno koristila prednosti trgovinskih olakšica.

Ukupna vanjskotrgovinska suradnja Srbije s SAD-om prošle godine iznosila je oko 300 milijuna dolara, što je daleko manje od trgovine s EU – koja se odvija u milijardama dolara. Iz SAD-a Srbija više uvozi nego što na izvozi, tako da bilježi deficit od 41 milijun dolara. Izvoz Srbije u Ameriku iznosio je oko 176 milijuna dolara i manji je u odnosu na 2016. Iz Amerike je uvezena roba vrijedna od oko 217 milijuna, što je pad u odnosu na 2016. SAD na popisu zemalja u koje Srbija izvozi zauzima 19. mjesto.

 

176 milijuna

dolara vrijedio je lani srpski izvoz na američko tržište

Osigurati velike količine
Prema riječima Milana Prostrana, agroekonomskog stručnjaka, američko tržište je uvijek bilo zanimljivo za proizvođače iz Srbije, zato ohrabruje mogućnosti izvoza bez carina. "To daje šansu našim gospodarstvenicima da se više okrenu američkom tržištu. Volio bih da se naši poljoprivredno-prehrambeni proizvodi u Americi prepoznaju prema svojim certificiranim karakteristikama, zatim da su proizvodi s geografskim porijeklom, da tu kvalitetu iskoristimo i zadovoljimo potrebe velikih potrošača, naših ljudi koji tamo žive," objašnjava Prostran.

On dodaje da najveću šansu imaju vino, maline, domaći džemovi, ajvar i specijalni sirevi. Osim kvalitete, za sugovornika N1 ključ uspjeha leži i u količinama. Za uspješan izvoz i probijanje na zahtjevno američko tržište srpske izvozničke tvrtke moraju osigurati velike količine svojih proizvoda. 

Komentirajte prvi

New Report

Close