Kinezi mislili neprijateljski preuzeti Daimler? ‘Nein!’

Autor: Sergej Novosel Vučković , 26. travanj 2018. u 07:56
FOTO: Reuters

Dieter Zetsche tvrdi da mu je kineski automagnat priznao kako nema namjeru dodatno kupovati Daimler nakon što je postao najveći dioničar.

Na velikom auto showu u Pekingu, najvećoj takvoj smotri u Kini, šef Daimler AG-a Dieter Zetsche otkrio je kako mu je kineski auto magnat Li Shufu, čelnik kineskog auto proizvođača Geelyja, poznatijeg kao vlasnika švedskog Volva, priznao da ne misli povećati svoj udio koji ima u njemačkom auto divu. 

Tako piše Reuters, prenoseći i riječi njemačkoga gazde da nije zabrinut zbog težnje najvećega pojedinačnog dioničara da stekne veću kontrolu nad tvrtkom. "Nemamo naznaka o planovima za neprijateljsko preuzimanje pa ne trebamo posebne planove da se obranimo", kazao je Zetsche.

Obavještajne dojave
A je li Li uopće imao namjeru "preoteti" Mercedes, najsjajniju zvijezdu moćne stuttgartske tvrtke? Njemački obavještajni izvori su početkom travnja upozorili na povećane namjere kineskih kompanija da ulažu ili kupuju visokotehnološke njemačke tvrtke, te napomenuli kako bi, navodi Reuters, "gubitak ključnih tehnologija mogao štetiti njemačkoj ekonomiji". Neki su odmah uprli prstom i u Lija Shufua, jer je s 9,7% najveći pojedinačni dioničar Daimlera (vrijednost od 9 milijardi dolara), pa se javio i strah da bi njemački ponos i statusni simbol mogao prijeći u kineske ruke, ako bi on nastojao stjecati još dionica.

Neki su odmah uprli prstom i u Lija, jer je s 9,7% (što odgovara vrijednosti od 9 milijardi dolara), početkom godine postao najveći dioničar Daimlera, potiho je skupljao dionice, koristeći i tvrtke iz Hong Konga, derivate i druge financijske opcije, za što je malo tko znao dok nije proveo svoj naum. Odmah se javio i strah da bi njemački ponos i statusni simbol mogao prijeći u kineske ruke. Šveđanima se to dogodilo s Volvom, kojeg je Li spasio od dubljeg posrnuća.

Početak s hladnjacima
On je, kao vlasnik Geelyja, skandinavski ponos kupio 2010. za 1,8 milijardi dolara i nastavio ulagati milijarde u proizvodnju i razvoj. Pokazao je da nije nevažan, naprotiv, s vrijednošću imetka od 17,4 milijarde dolara, prema Forbesu iz veljače, među deset je najbogatijih Kineza. Inače, u službenoj biografiji na stranicama Volva, stoji da je karijeru počeo u proizvodnji hladnjaka, te motocikala. 

Komentirajte prvi

New Report

Close