Glazbeni servisi su vodeći izvor zarade za diskografe

Autor: Ana Maria Filipović Grčić , 24. ožujak 2016. u 15:26
Mijenja se struktura prihoda/Fotolia

S udjelom od 34,3 posto streaming glazbe po prvi je puta pretekao skidanje s interneta i donio 2,4 milijarde dolara prihoda.

Glazba se preselila na streaming platforme i po veličini prihoda ovaj novi način distribucije s vrha ljestvice prihoda u glazbenoj industriji smijenio je preuzimanje glazbe – "download" – te prodaju nosača zvuka, poput CD-a. Podaci američke Udruge diskografske industrije (RIAA) pokazuju da se radi o sve popularnijem trendu koji je zahvaljujući servisima kao što su Spotify, Pandora Music te Apple prošle godine podigao prihode glazbene industrije za 29 posto na 2,41 milijardu dolara što čini 34,3 posto ukupnih prihoda glazbene industrije. 

 

416milijuna

dolara dosegla je prodaja LP ploča, najviše od 1988. godine

Povijesna godina
Ujedno, ovo je prvi put da su prihodi od glazbenog streaminga prešli dvije milijarde dolara, piše The Financial Times. Ovime je okončana i desetljeće duga vladavina digitalnog skidanja glazbe koja već nekoliko posljednjih godina bilježi pad popularnosti. Prihodi od skidanja glazbe u 2015. pali su za 10 posto, na 2,3 milijarde dolara ili 34 posto ukupnih prihoda glazbene industrije. Pad bilježi i prodaja nosača zvuka, također za 10 posto, donoseći dvije milijarde dolara zarade, odnosno 28,8 posto ukupne zarade u industriji glazbe. Pritom je prodaja CD-ova pala 17 posto što je u ukupnom zbroju nosača zvuka donekle anulirala prodaja vinil ploča.  

"Longplejke" su ubilježile skok od 32 posto na 416 milijuna dolara, najvišu razinu od 1988. godine. Maloprodaja glazbe u SAD-u 2015. godine zabilježila je rast od 0,9 posto što je donijelo sedam milijardi dolara prihoda. "Glazbena industrija 70 posto svojih prihoda generira s različitih digitalnih platformi. Udio digitalnih formata ovdje nadilazi bilo koje druge kreativne industrije", ističe Cary Sherman, izvršni direktor RIAA. U skladu s promjenama na tržištu, platforme koje nude streaming glazbe uz pretplatu postale su najveći i najbrže rastući segment. Prošle je godine ponuda servisa dodatno osnažena i novim platformama poput Apple Musica te Tidea u vlasništvu hip-hop zvijezde Jay Z-a. Broj pretplatnika usluga streaminga prošle je godine skočio 40 posto na 10,8 milijuna korisnika, generirajući milijardu dolara prihoda po prvi puta, poručila je RIAA.

 

30milijuna

korisnika lani je imao vodeći streaming servis Spotify

Pet najpopularnijih izvođača na Spotifyu prošle godine bili su Drake, The Weeknd, Kanye West, Eminem i Ed Sheeran. Spotify, iako ga neki nazivaju "ubojicom glazbene industrije", tako se pozicionirao kao jedna od vodećih streaming kompanija čija je pretplatnička baza u 2015. godini bilježila zaokruživanje na rekordnih 30 milijuna ljudi spremnih platiti za slušanje glazbe koju vole.  Istovremeno je Apple zabilježio 10 milijuna pretplatnika u šest mjeseci od lansiranja vlastite glazbene platforme u lipnju. No, pomicanje prema streamingu revoltiralo je RIAA i glazbene zvijezde te su neke od njih, poput Adele i Taylor Swift, uskratile svoje uratke platformama.

Bogaćenje na glazbenicima
"Konzumacija glazbe raste, ali ne i prihodi glazbenika", komentirao je Cary Sherman. "To je razlog zašto nas, kao i dobar dio glazbenika, zabrinjava što se tehnološki divovi trenutno bogate na štetu ljudi koji glazbu stvaraju", dodao je. "Reforme su nužne da bi se osiguralo fer i puno priznanje za rad cijele glazbene zajednice.", zaključio je Sherman. Osim rastuće popularnosti streaminga, i prodaja vinila ide ulaznom putanjom. Njegova popularnost temelji se na marketinškoj plodnosti retro trenda koji je zahvatio i modnu i tehnološku industriju.  Izuzev popularnost vinila, kao jedinog oblika fizičke pohrane glazbe koji bilježi rast prodaje, može se zaključiti da promjena potrošačkih navika glazbenu industriju vodi u neka drugačija vremena.
 

Komentirajte prvi

New Report

Close