FOTO: Mario govori 19 jezika, košta svega 15.000 eura i izaziva opravdan strah kod zaposlenih

Autor: Marija Crnjak , 10. ožujak 2016. u 13:41
Foto: Marija Crnjak / PD

Uz svoje kreatore i hotelske menadžere sudjelovao je na panelu o utjecaju razvoja vrhunskih tehnologija na razvoj hotelijerstva.

Na pedesetu godišnjicu ITB Berlin, najveće svjetske turističke burze koja se održava od utorka, turističkim radnicima i investitorima predstavljen je Mario, prvi humanoidni robot koji je zaposlen na recepciji Marriottova hotela Ghent. Maria je kreirala belgijska tvrtka QBMT, visok je 57 centimetara, teži šest kilograma, govori 19 jezika i košta 15 tisuća eura.

Uz svoje kreatore i hotelske menadžere sudjelovao je na panelu o utjecaju razvoja vrhunskih tehnologija na razvoj hotelijerstva, kontroverznoj temi koja posebno zabrinjava zaposlenike hotela, ako zaista jednog dana postanu nepotrebni.

Iako se roboti u hotelima za sad broje na prste jedne ruke, osim Maria u Belgiji nekoliko robota zaposleno je u hotelima u Silicijskoj dolini, struka očekuje automatizaciju nekih hotelskih procesa u bliskoj budućnosti. Sukladno rezultatima nedavnog istraživanja, najviše se za svoja radna mjesta trebaju bojati portiri u hotelima, a u nekim slučajevima i recepcioneri čiji bi posao mogli preuzeti roboti.

Doduše, više od polovine sudionika istraživanja na recepciji bi uz robote rado vidjeli i ljude kojima se mogu obratiti, dijelom zato sto ih brine da roboti neće razumjeti njihove šale. Robotima u hotelima najviše se protive gosti iz Njemačke te Britanci, a najviše ih podržavaju Kinezi. 

Također, sudionici panela istaknuli su da je edukacija zaposlenika najbolji odgovor na robotsku konkurenciju – ljude ništa neće moći zamijeniti na visokokvalificiranim pozicijama, kao ni u hotelima visoke kategorije, kod kojih gosti očekuju individualan pristup.   

Komentari (3)
Pogledajte sve

To što vi nećete napisati(i ne trebate)ne znači da to mnogi ne znaju.
Skenere, senzore je vrlo jednostavno sabotirati.
Nepouzdani su( zbog toga su i samovozni automobili problematični-pored još nekih problema).

Može se njih i daljinski onesposobiti…
A i pitanje je kakvu bi sliku robot skenirao…

Jednom sam vidio izvještaj sa modne piste kada je dizajner prezentirao odjeću koja sadrži metalizirane dijelove kako bi se izbjegao konstantni nadzor…odnosno kako bi kamere bile neučinkovite
Isto tako se prodaju kape sa koje onemogućuju snimanje cijelog lica…

Ok…može se dojaviti nekakav alarm ako se robotić ne “javlja” ili se nešto nepredviđeno dešava no u tom pitanju moraš nekoga zaposliti da nadzire pa makar i daljinski što opet otvara pitanje plaćanja zaštite…Moraš opet nekoga zaposliti ili unajmiti firmu koja nudi te usluge, i eto novih troškova…
Uz upitnu učinkovitost jer ako je motiv krađa dok zaštitarska firma dođe prođe vlak…

A ima sasvim dovoljno dokaza da se i alarm sustave može zavarati

Jednostavno svaki sustav rješava određene probleme i unosi nove…

Jedini problem je što Vas robot skenira, uploadira na server pa
svaka krađa bude uhvaćena.
Postoji drugi način kako ih zeznuti, al ne smijem napisati ovdje.

Moš misliti što govori te jezike….Nije ništa bolji od softvera koji se koristi u Call Centrima (NUANCE cognitive speech)…Kretnje su humanoidima jako čudne . Kreće se sporo i neprirodno, a nije ništa veća konkurencija recepcionarima nego li običan display. Osobno bih volio da hotel u kojem odsjedam ima samo robote jer ne bih nikada ništa platio. Vrlo lagano ih je onesposobiti.

New Report

Close