Nakon rekordne 2015., Bayer još bolje rezultate očekuje za ovu godinu

Autor: Ana Maria Filipović Grčić , 25. veljača 2016. u 15:42
Foto: Reuters

Što se ulaganja u istraživanje na razini Bayer grupe tiče, u 2015. je uloženo 740 milijuna eura više nego godinu ranije, što je trend koji planiraju nastaviti pratiti.

Financijsko izvješće za 2015. godinu objavljeno u srijedu pokazalo je da je iza Bayera rekordna godina s prodajom na najvišoj razini od osnutka kompanije. Rezultati su predstavljeni u sklopu konferencije za novinare u njemačkom Leverkusenu, a okupljenima su se obratili Marijn Dekkers, predsjednik Upravnog odbora na odlasku, te Johannes Dietsch, član Upravnog odbora.

U usporedbi s 2014. godinom prodaja je lani porasla preko 12 posto, odnosno s 41,33 milijardi eura na 46,32 milijardi eura, dok je zarada prije amortizacije, kamata, poreza i deprecijacije (EBITDA) prije odbitka posebnih stavki veća za 18,2 posto skočivši na rekordnih 10,26 milijardi eura u prošloj godini. EBIT je povećan gotovo 16 posto na 6,25 milijardi eura dok je neto dobit uvećana 20 posto na 4,11 milijardi eura.

Gledano po poslovnim segmentima, prodaja Bayerove podgrupe HealthCare porasla je za za petinu na 22,87 milijardi eura. EBITDA HealthCarea prije odbitka posebnih stavki porasla je također za petinu na 6,41 milijardi eura. Prodaja unutar divizije za lijekove porasla je značajnih 10 posto na 13,74 milijardi eura, pri čemu su najveću ulogu odigrali američko, njemačko te japansko tržište. Rast prodaje je zabilježen i u Bayerovu segmentu Consumer Health, i to od 5,1 posto na 9,12 milijardi eura. Consumer Care ostvario je prodaju od 1,77 milijardi eura i to s proizvodima dobivenih od američke tvrtke Merck.

Bayerova CropScience divizija za zaštitu poljoprivrednih kultura također je zabilježila rast, unatoč nezahvalnim tržišnim uvjetima. Prodaja je u 2015. bila snažnija za 9,2 posto i iznosila je na 10,36 milijardi eura. Ovom je prilikom Marijn Dekkers napomenuo da Bayer bilježi izvrsne rezultate u odnosu na najvažnije konkurente, pri čemu posebno ohrabruje dobra prodaja na europskom tržištu gdje je prodaja porasla za 1,3 posto. Na azijskom i pacifičkom tržištu zabilježen je pad prodaje od 1,6 posto, dok je na tržištima Latinske Amerike, Afrike i Bliskog Istoka prodaja ostala na razini jednakoj kao u 2014.godini.

EBITDA CropSciencea prije odbitka posebnih stavki uvećana je za 2,4 posto na 2,41 milijardi eura. Ovaj su segment obilježili pozitivni rezultati, zadovoljavajući razvoj poslovanja, ali i rast troškova uslijed povećanih istraživačkih i razvojnih aktivnosti. Najavljeno da će se nastaviti posvećivati posebna pažnja modernizaciji poljoopreme koja bi, uz procese selekcije sjemena, trebala dovesti do bolje fertilizacije i efikasnosti usjeva.

Što se ulaganja u istraživanje na razini Bayer grupe tiče, u 2015. je uloženo 740 milijuna eura više nego godinu ranije, što je trend koji planiraju nastaviti pratiti. Kao problem u ovom području istaknuti su zakonski okviri koji usporavaju i otežavaju istraživanja novih lijekova i preparata te nedostatak eksternih izvora financija. „Europa mora postati inovativnija i treba podupirati tehnološki napredak. Stanovništvo na zemlji sve je brojnije i trebamo biti sigurni da ćemo biti sposobni svima omogućiti hranu“, poručio je Dekkers.

Covestro, Bayerovo izdvojeno poslovanje nekoć poznato pod imenom MaterialScience, bilježi rast prodaje od 2,8 posto na 11,98 milijardi eura. EBITDA prije odbitka posebnih stavki veća je za čak 40 posto te je dosegnula 1,65 milijardi eura.

Što se očekivanja za ovu godinu tiče, iz Bayera su istaknuli uvjerenje da će i 2016. biti rekordna. Unutar Life Science segmenta očekuje se prodaja od 35 milijardi eura, unutar farmaceutske divizije 16 milijardi eura generiranih od prodaje, a u Consumer Health Division predviđaju više od šest milijardi eura. U Crop Scienceu očekuju zadržavanje razine od prošle godine.

Dan ranije najavljeno je da će dužnost predsjednika Upravnog odbora od svibnja obnašati Werner Baumann, koji je ovu priliku iskoristio za predstavljanje i upoznavanje s javnošću. "Dolazim na čelo velike i uspješne kompanije što je iznimna čast, no nemojmo zaboraviti da su preda mnom i veliki izazovi. Naš je cilj ubrzati donošenje odluka te maksimizirati uspjeh na tržištu.“, poručio je Baumann.

U zaključnom dijelu svog izlaganja Marijn Dekkers pohvalio je i izrazio posebnu čast što Upravni odbor od nedavno ima i članicu, Ericu Mann koja je početkom siječnja ušla u Upravni odbor kompanije te postala voditeljicom Consumer Health odjela čije je sjedište u švicarskom Baselu.

Komentirajte prvi

New Report

Close