General Motors po prvi put u povijesti vodit će žena

Autor: Bernard Karakaš/VLM , 12. prosinac 2013. u 14:11
Mary Barra karijeru u GM-u počela je prije 33 godine, au tvrtci joj radi cijela obitelj/REUTERS

Barra sada dolazi na mjesto Dana Akersona kojega je Obamina administracija imenovala izvršnim direktorom tvrtke 2009. godine u vrijeme bailouta.

General Motors, najveći američki proizvođač automobila i predvodnik "velike trojke" objavio je kako mjesto izvršnog direktora preuzima Mary Barra.

To je prvi puta u povijesti da će kormilo tvrtke koja simbolizira američki način života preuzeti žena. "Prva stvar koja mi je prošla kroz glavu kada sam ovo čuo bila je: 'K vragu i to se dogodilo'. Nisam vjerovala da ću za svog života vidjeti ženu na čelu GM-a", kaže Michelle Krebs, analitičar američke automobilske industrije. On tvrdi kako je Barrino imenovanje velika pobjeda za žene u automobilskoj, tradicionalno "muškoj" industriji.

Put do vrha
A za lomljenje otpora i predrasuda prema ženama nije bilo bolje kandidatkinje od Mary Barra. Ova je pedesetjednogodišnjakinja elektroinženjerka cijeli je radni vijek provela u GM-u, a pri usponu na čelnu poziciju u tvrtki prošla je sve razine. Karijeru je naime počela prije 33 godine kao inženjerka u odjelu razvoja, a na mjesto izvršne direktorice GM-a dolazi s pozicije potpredsjednice divizije za globalni razvoj tvrtke. Cijela njena obitelj duboko je povezana s General Motorsom, njen je otac radio na traci za sklapanje Pontiaca punih 39 godina. Barra sada dolazi na mjesto Dana Akersona kojega je Obamina administracija imenovala izvršnim direktorom tvrtke 2009. godine u vrijeme bailouta.

 

Krebs

Nisam vjerovao da ću za svog života vidjeti ženu na čelu GM-a

Naime, za spas GM-a američka je vlada utrošila 10,5 milijardi dolara, što je, unatočogromnom iznosu, još uvijek znatno manje nego što bi iznosila šteta da je GM propao i zauvijek zatvorio vrata. Slučajno ili ne, Barraino imenovanje došlo je samo dan nakon što je američka vlada prodala i posljednju obveznicu GM-a koju je preuzela u vrijeme bailouta. Akerson napušta svoju poziciju prije vremena, no njegov odlazak uvjetovan je obiteljskim prilikama, njegovoj supruzi dijagnosticiran je tumor u poodmakloj fazi i želi da zajedno provedu njene posljednje trenutke.

Nova tržišta i kupci
I dok se Barra priprema za preuzimanje čelne pozicije u tvrtki koje je planirano za sredinu sljedećeg mjeseca, analitičari pokušavaju procijeniti što će ovo imenovanje donijeti u poslovanju GM-a. Jasno je kako činjenica da je žena neće značiti i neko popuštanje ili mekši pristup u poslu. "Čvrsta je poput kamena. Možda na izgled Mary djeluje previše ženstveno, tiho, ali ona je izuzetno učinkovit i jak vođa. Uzdigla se na ovu poziciju iz proizvodnje, a u tom sektoru ne štede nikoga", kaže Krebs.

Barra na vrh kompanije dolazi u turbulentno vrijeme za autoindustriju. General Motors morao se prilagoditi novim zahtjevima tržišta i novim kupcima, a automobilska scena više nije kao nekada. Dok zaposlenici u njemačkoj autoindustriji upravo primaju obavijest kako će božićni praznici biti skraćeni zbog velikih narudžbi automobila koje stižu iz Azije, GM zatvara svoju posljednju tvornicu u Australiji gdje bez posla ostaje 2900 ljudi."Barra je prava osoba za novo vrijeme", kaže Krebs. 

Komentari (1)
Pogledajte sve

Sramota!

Slučajno sam – napominjem slučajno – bacio pogled na ovaj tekst. Kada su u pitanju takve teme koje su od naše stvarnosti i naših novinara udaljene svjetlosnim godinama, čovjek se pita ima li granice površnosti i neznanju novinara koji pišu tekstove na takve teme? I tko takvim novinarima daje plaću i odakle?!

Nemam živaca ispravljati sve krive navode i nepreciznoti u ovom tekstu – hvata me muka – ali treba upozoriti na barem dvije. Američka Vlada (čitaj: porezni obveznici) su u spašavanje GM-a uložili 49,5 milijardi dolara i kod toga su izgubili 9,7 milijardi jer dionice GM-a nisu (još?)dosegle planiranu razinu cijene.

Prije dva dana GM je prodao posljednji paket ne obveznica nego dionica. Naime, u 2009. godini Treasury je odobrilo GM-u 49,5 milijardi kredita za 2,1 milijardi u preferiranim dionicama i 60,8% u equity stake (redovne dinice). Te redovne dionice treasury je prodavala paket po paket.

Šteta da se ova inače tako zanimljiva materija koja je itakako relevantna za našu stvarnost (posebno glede brodogradilišta i uloge predsjednika države) nije nikada nije obradila u našim “sredstvima javnog iritiranja” na odgovarajući način, unatoč golemim civilizacijskim udaljenostima.

New Report

Close