Amerika im je sljedeća meta, a u projekt je uložio i igrač Barcelone Ivan Rakitić

Autor: Darko Bičak , 20. travanj 2016. u 07:35
Ivan Ilečić, osnivač startupa Once Football/ Davor Višnjić/PIXSELL

Osnivač startupa Once Football za analiziranje utakmica i igrača, o svom novom projektu, u koji je uložio i hrvatski reprezentativac i igrač Barcelone Ivan Rakitić, startup filozifiji i planovima.

Ivan Ilečić iza sebe ima uspješnu apliakciju sportske analitike Once, a sada je pokrenuo novi projekt Scorrers koji bi trebao biti svojevrsna konkurencija Instagramu. Scorrers će omogućiti sportskim, filmskim i drugim zvijezdama da imaju bolju komunikaciju s obožavateljima putem stalnih nagradnih igara u koje će biti uključeni i sponzori slavnih osoba. Da je riječ o ozbiljnom projektu, govori i činjenica da je novac u njega uložio i hrvatski reprezentativac i igrač Barcelone Ivan Rakitić.

Odakle ideja za Scorrers?
Tržište društvenih mreža, vrijedno milijarde dolara, stvorilo je plodno tlo poznatim osobama koje svojom prisutnošću i milijunskim brojem pratitelja na društvenim mrežama zasigurno pridonose većoj mogućnosti uspjeha neke aplikacije. Ne čudi stoga što sve više poznatih kao što su Leonardo di Caprio, Asthon Kucher, Jay Z, Kobe Bryant, Shakira, Gerald Pique, Jesica Alba… već godinama investiraju svoj novac, vrijeme i popularnost u razne startup aplikacije. Oni svojim utjecajem i brojem korisnika koje donose sa sobom podižu vrijednost startup tvrtke. Prema istraživanju na američkom tržištu o jačini društvenih mreža, poznati sportaši postaju veći brendovi od samih klubova. Takva promjena navela je velike sponzore da se okrenu poznatim sportašima, glumcima, glazbenicima… Zauzvrat među ostalim traže promociju svojih proizvoda kroz Instagram, Facebook, Twitter i druge kanale.

Čime se Scorrers razlikuje od ostalih aplikacija?
Dok se stvarala ideja Scorrers, koji ima sve značajke Instagrama, Facebooka ili Twittera, probali smo pronaći dio mozaika koji nije kvalitetno pokriven na spomenutim društvenim mrežama, a u budućnosti da bi Scorrers mogao postati njihova produžena ruka. Taj je dio transparentna poklon platforma poznatih za njihove najvjernije obožavatelje, na kojoj Scorrers temelji svoj poslovni model. Scorrers želi postati nezaobilazna platforma i servis svakog 'celebritija' te globalni posrednik između njih i milijuna sljedbenika, kao i partner njihovih marketinških agencija i sponzora. 

Što je važno za uspjeh startupa?
Uspjeh neke startup aplikacije ili tvrtke ne ovisi o samoj ideji već o realizaciji vizije. Važno je imati jasan smjer, detaljan plan i kvalitetan tim, sa savjeticima, mentorima, ljudima s iskustvom i ljudima koji su spremni nešto žrtvovati za uspjeh tog startupa. Tu mogu istaknuti Hrvoja Prpića, koji se savjetodavno dosta angažirao oko Scorrersa. Cijela priča o uspjehu Scorrersa zapravo je vrlo jednostavna. Broj korisnika i plan kako do njih doći. To je ono što će vas pitati svaki investitor, podatak je to koji definira ljestvicu i startnu poziciju u pregovorima s VC fondovima. Stoga sam s prijedlogom poslovne suradnje pristupio upravo Ivanu Rakitiću, koji sam na društvenim mrežama ima približno sedam milijuna sljedbenika. Uz druga poznata imena samo iz Ivanove svlačionice Scorrers može uhvatiti prvi val većeg broja korisnika i postati zanimljiv investitorima.

Kako je tekao razvoj projekta i koliko je koštao?
Od prve skice ideje i prezentacije do realizacije, odnosno izlaska prve verzije aplikacije na tržište, prošle su dvije godine. U prvih šest mjeseci radilo se isključivo na istraživanju tržišta i ispitivanju konkurencije. Krenilo se potom s nekoliko ideja koje su se počele pretvarati u ekrane i kostur same aplikacije. Gotovo godinu dana utrošeno je na razgovore, intervjue s poznatim osobama koje su aktivne na društvenim mrežama te sa startup savjetnicima i mentorima. Dobili smo tako zdrave smjernice. Nakon toga prezentacije postaju sve jasnije, nepotrebni 'featuresi' bacaju se van. Dosad je na samu aplikaciju potrošeno više od 180 tisuća eura. Smatramo da će nam za razvoj i funkcioniranje tvrtke u iduće dvije godine trebati još minimalno 300-500 tisuća eura. Ovisno o broju korisnika i 'slavnih' te broju servera koji će to morati pokrivati.

Kako je došlo do suradnje s Ivanom Rakitićem?
Ivana Rakitića poznajem još iz reprezentacije, gdje sam bio glavni analitičar od 2012. do 2014. te gdje sam koristio analitički alat svog prvog startupa Once Footbal. Osim što je sustav koristio cijeli stručni stožer, i svi reprezantivci imali su instaliranu aplikaciju Once na svojim Ipadovima. S Ivanom sam ostao u  odličnom odnosu i, evo, otvorila se mogućnost za suradnju u zajedničkom projektu. Vjerujem da će se ta suradnja pokazati prekretnicom u dijelu gdje startup iz ideje mora prerasti u tvrtku s određenom vrijednosti.

Kako to da ste se odlučili na pokretanje startupa u Londonu?
Tvrtka je osnovana u Londonu, što zbog lakšeg apliciranja za investicije venture capital fondova, što zbog olakšica koje u Velikoj Britaniji omogućavaju investitorima koji prihoduju u Britaniji da ulože u startup tvrtku i dobiju 50 posto povrata kroz porezne olakšice programa Seed Enterprise Investment Scheme (SEIS). Ako startup propadne, dobiju na to još povrat od države do oko 16 posto. Poslovni plan je ambiciozan: u 24 mjeseca skupiti između 200 i 500 poznatih osoba i s njima 'dovući' oko 10 milijuna korisnika kako bismo privukli VC investicije. Američko je tržište Scorrersu prioritet i na njega namjeravamo ući što je prije moguće. Već imamo dogovoreno nekoliko poznatih osoba koje će koristiti Scorrers kao svoju 'giveaway platformu'. Krajnji cilj je IPO Scorrersa, što je ambiciozan plan za idućih tri do pet godina. 

U Once uložilo 7 hrvatskih poslovnih anđela

Lanjska dobit 1,2 milijuna kuna, 80% prihoda iz inozemstva 
Moj prvi startup je Once Footbal, aplikacija za profesionalnu analizu nogometnih utakmica i igrača, preko koje se u samo nekoliko klikova na Ipadu mogu vidjeti određeni nedostaci ili kvalitete i protivnika i vlastite momčadi. Once pomaže trenerima diljem svijeta u taktičkoj pripremi i analizi utakmica. U tvrtku je investiralo sedam hrvatskih poslovnih anđela. Once je imao dobit prošle godine od 1,2 milijuna kuna, što potvrđuje iskazani EBITDA za prošlu godinu te ostvarena dobit po zaposleniku prije obračuna amortizacije i poreza na dobit od 400.000 kuna, što smatramo odličnim rezultatom za startup. Once sport više od 80% prihoda ostvaruje iz inozemstva, a neki od klijenata s kojima surađujemo su Kicker iz Njemačke i Aspire Academy iz Katara.

Komentirajte prvi

New Report

Close