Treba tražiti prilike, uvjeriti kupca da ima korist od vaših usluga, prilagođavati se tržištu i ulagati u znanje

Autor: Poslovni.hr , 03. svibanj 2016. u 10:05
FOTO: PRESS

Ističe da prije pokretanja posla nije imala dogovorene klijente i da je skok u poduzetništvo bio gotovo bez padobrana. Do prvih klijenata došlo se na temelju umrežavanja i postojećih kontakata te redovite prisutnosti na poslovnim događajima, edukacijama i networking druženjima. „Jednostavno, ne možete sjediti kod kuće i čekati da posao sam dođe k vama. Kad odradite posao, dobijete preporuku i tako polako gradite svoju poslovnu mrežu. Treba vremena, pa je dobro paralelno raditi na promociji“, ističe.

Dvogodišnje uspješno poslovanje, ambiciozan skok u poduzetničke vode, stalna želja za napretkom te najava širenja na inozemno tržište najkraći je opis tvrtke Androlić konzalting koja na jesen puni dvije godine postojanja. Riječ je tvrtki koja prvenstveno nudi usluge izrade projektnih prijava na domaće i EU fondove, izradu poslovnih i marketing planova, dok se sve teme obrađuju i kroz pružanje usluga poslovnih edukacija. Posao kontinuirano raste, imaju i inozemne suradnje te krajem godine, zbog opsega posla, na pripremi projekata planiraju zaposliti još jednu osobu. Kao primarni cilj poslovanja postavljena je kvalitetna podrška poduzetnicima na njihovom putu razvoja čime Androlić konzalting planira dati svoj doprinos i nacionalnom gospodarstvu.

„Ulazak u poduzetništvo za  mene je nastavak dosadašnje karijere i prirodan razvoj. Kad krenete u poduzetništvo, shvatite za što ste sve sposobni, što sve možete i pitate se zašto niste krenuli ranije“, poručila je vlasnica Kristina Androlić.

Izazovi koji su je dočekali u počecima Androlić konzaltinga mahom su svi prevladani. Prvo s čime se susrela, kaže, bilo je pokrivanje fiksnih troškova dok ne krene prodaja, zatim komuniciranje s tržištem uz ograničeni budžet i problemi s naplatom. No, vlasnica je otkrila i da za uspjeh nema neke posebne tajne, osim da se trebate kretati među ljudima, tražiti prilike, istaknuti svoje kompetencije, uvjeriti kupca da ima korist od vaših usluga, prilagođavati se tržištu, kontinuirano ulagati u svoje znanje, raditi na prodaji,  proaktivno nastupati i uložiti puno rada i truda – koji se na kraju isplati. „Možda je ovo klišej, ali uspjeh se ne događa preko noći, ako se i dogodi, obično je prije toga bilo puno dana i noći“, dodala je Androlić.

Ističe da prije pokretanja posla nije imala dogovorene klijente i da je skok u poduzetništvo bio gotovo  bez padobrana. Do prvih klijenata došlo se na temelju umrežavanja i postojećih kontakata te redovite prisutnosti na poslovnim događajima, edukacijama i networking druženjima. „Jednostavno, ne možete sjediti kod kuće i čekati da posao sam dođe k vama. Kad odradite posao, dobijete preporuku i tako polako gradite svoju poslovnu mrežu. Treba vremena, pa je dobro paralelno raditi na promociji“, ističe.

Trenutno Kristina Androlić radi od kuće i kaže da uživa sve blagodati takva posla. Zasad radi s vanjskim suradnicima, ali smatra i da za širenje posla, konkretno tima, treba imati određene preduvjete u vidu poslovnog prostora. No, reprezentativan poslovni prostor trenutno povećava fiksne troškove što nije poželjno u prvim godinama poslovanja.

„Smatram da postoji realna potreba na tržištu za otvaranjem novih poduzetničkih inkubatora jer su postojeći kapaciteti uglavnom puni. Naravno, oni isto tako trebaju imati svoju svrhu i cilj, nuditi dodatne sadržaje korisnicima i ne manje važno biti financijski održivi“, kaže vlasnica.

Edukacije koje Androlić konzalting nudi širokog su spektra tema, a pri tome je Kristina Androlić educirana voditeljica projekata financiranih iz EU fondova. „S druge strane, moje dosadašnje iskustvo u realnom sektoru vezano je na područje prodaje, marketinga i medija, pa radim dosta radionica na teme prodaje: od pokretanja prodaje, pregovaračkih i prezentacijskih vještina, kako povećati prodajne rezultate uz cjenovno prihvatljive promotivne kanale i brojne druge“, pojasnila je.

Ovisno o periodu, takva je i posjećenost pojedinih radionica. Kad izađe neki novi natječaj onda je navala na temu fondova, a kako nam prodaja treba cijele godine i ove teme imaju svoj kontinuitet cijele godine. Edukacije radi u vlastitoj organizaciji, ali i u suradnji s partnerima.

„Tako sam i jedna od predavačica u sklopu Poslovnog uzleta u organizaciji Poslovnog dnevnika jer sam projekt prepoznala kao izuzetno kvalitetan i kao idealnu priliku za poduzetnike gdje imaju mogućnost razmjene iskustva“, kaže Androlić.

Kod prodajnih edukacija, ističe, važno je osvijestiti da se prodaja uči cijeli život pa prodajne, prezentacijske i pregovaračke vještine treba obnavljati, vježbati i usavršavati. „Činjenica je da nikad ne možete naučiti manje, uvijek možete samo naučiti više, osvježiti postojeće znanje ili se upoznati s nekim novim trendovima na tržištu ili nešto naučiti iz konkretnih primjera“, napominje.

Kao nedostatke hrvatskog tržišta vlasnica je navela preveliku administraciju i česte promjene pravila što zbunjuje poduzetnike. Usto, radi se o nevelikom tržištu pa valja razmišljati o internacionalizaciji poslovanja. Osim toga, ističe, osjeća se da je hrvatsko tržište izmoreno krizom, zalihe potrošene i vlada određena nesigurnost na tržištu. S druge strane, pozitivno je to da se tržište oporavlja, polako raste i postupno se vraća povjerenje u poslovanju. Daljnjem rastu moramo svi dati svoj doprinos. Što se konkurencije tiče, konkurenata je cijelo more, kaže Androlić, pa savjetuje da se time uopće ne treba zamarati. Najbolje što se može napraviti je pronaći vlastitu tržišnu nišu i obavljati posao najbolje što možete.

„Osim toga, na konkurenciju treba gledati kao moguće partnere i sagledati mogućnosti međusobne suradnje jer možda upravo zajedno klijentu možete ponuditi nešto više. Smatram da za sve koji žele dobro raditi posao, posla uvijek ima. Treba se koncentrirati na to što mi pružamo klijentu, koji mu problem rješavamo, koju dodatnu vrijednost pružamo, u čemu smo bolji, brži, fleksibilniji, jednostavniji i zašto on želi raditi upravo s nama“, zaključila je Androlić.

Komentari (2)
Pogledajte sve

ne možete sjediti kod kuće i čekati da posao sam dođe k vama. Kad odradite posao, dobijete preporuku i tako polako gradite svoju poslovnu mrežu. Treba vremena, pa je dobro paralelno raditi na promociji.

ne možete sjediti kod kuće i čekati da posao sam dođe k vama. Kad odradite posao, dobijete preporuku i tako polako gradite svoju poslovnu mrežu. Treba vremena, pa je dobro paralelno raditi na promociji.

New Report

Close