Tko je Goran Blagus?

Autor: Poslovni.hr , 05. prosinac 2012. u 11:00
Goran Blagus

Goran Blagus, business coach i poslovni trener.

Goran Blagus (business coach – poslovni trener):

Ja sam business coach koji pomaže poduzetnicima postići iznimne poslovne rezultate kroz intenzivan zajednički rad na prodajnim, organizacijskim i operativnim aktivnostima.

U radu s poduzetnicima maksimalno sam fokusiran na rezultate, rokove i budžet te poduzimam sve što je potrebno kako bi postigli zacrtane ciljeve.

Specifičnost rada sa mnom kao coachem je pristup u kojem su ciljevi na prvom mjestu te poduzimamo i radimo sve što je potrebno kako bi ih ostvarili. No, isto tako ne pokazujem preveliku dozu razumijevanja prema eskiviranju dogovorenih aktivnosti, izbjegavanju osobne odgovornosti, neozbiljnim isprikama i ostalim aktivnostima koje nas udaljavaju od zacrtanih ciljeva.

U poduzetništvo sam ušao s 21 godinom kada sam osnovao tvrtku Croadria koja se bavila usluga web hostinga. Krenuo sam solo, s vrlo malenim ulogom (100 DEM) te kroz predani rad i puno odricanja uspio tvrtku dovesti do zavidne razine.

4 godine kasnije osnivam još jednu tvrtku, REGica.NET koja je specijalizirana za registraciju internet domena. Razlog otvaranja nove tvrtke je u tome što sam uvidio kako segmentiranost i specijaliziranost može donijeti više prihoda i poslovnih prilika, a ujedno i manje problema u vođenju.

Nakon 9 godina vođenja vlastitih tvrtki uviđam kako postoje područja poslovanja u kojima se ne snalazim najbolje (pregovori s bankama, budžetiranje, dugoročno planiranje, nošenje sa stresom…) i moja 24 satna involviranost u sve segmente poslovanja potencijalno dovodi do stagnacije poslovanja nakon čega odlučujem prodati tvrtke Iskon internetu.

U procesu pregovora akvizicije dogovaram prelazak u Iskon internet gdje nastavljam s vođenjem istih djelatnosti (web hosting i internet domene), no ujedno dobivam i priliku sudjelovati, upoznati se i naučiti aktivnosti i procese koji su specifični za korporativno uređene tvrtke.

U Iskon internetu sam imao prilike sudjelovati u gotovo svim segmentima vođenja poslovanja te osjetiti lijepe, ali i neugodne trenutke rada u korporaciji. Neugodne u smislu što takve aktivnosti poduzetnici često ne rade, a kasnije se pokažu vrlo bitnim u vođenju poslovanja.

U svakom slučaju, iskustvu rada u korporaciji dalo mi je sliku, znanje i smjerove u kojima bi također trebao razmišljati svaki poduzetnik koji vodi svoj biznis.

Od samog ulaska u poduzetništvo imao sam svijest kako znanje igra vrlo važnu ulogu ako želim izgraditi uspješan biznis. Iznimno puno vremena i energije ulagao sam u čitanje i proučavanje različitih knjiga i literature iz područja prodaje, marketinga, managementa, strateškog vođenja i vezanih tema.

2008. godine upisujem Academy of Executive Coaching gdje sam iskustva iz poduzetništva i korporacije uobličio u formu putem koje bih najviše mogao pomoći poduzetnicima u unapređenju njihovog biznisa.

Od 2009. godine ponovno se vraćam u poduzetništvo gdje intenzivno gradim vlastiti brend business coacha. U tom procesu iznimno puno vremena i energije ulažem u dijeljenje različitih rješenja i viđenja konkretnih situacija koje poduzetnici mogu odmah primijeniti u praksi.

Kao rezultat takvih aktivnosti napisao sam dvije e-knjige. “7 koraka za bolju produktivnost” (www.produktivnost.net) bavi se temom kako organizirati dnevne aktivnosti da dan bude maksimalno produktivno iskorišten, dok “4 koraka za uspješan biznis” (www.uspjesan-biznis.com) daje konkretne korake i savjete koje bi svaki poduzetnik trebao redovito provoditi ako želi da mu tvrtka dugoročno opstane i bude profitabilna.

Uz sve to, redovito objavljujem tjedne kolumne i poruke iz područja biznisa i produktivnosti, kroz koje često bez dlake na jeziku dijelim iskustva, spoznaje i tehnike kako doći do rezultata. Osobnih i poslovnih. Besplatno se na njih može prijaviti na www.blog.blagus.eu.

Klijenti s kojima danas radim su većinom iz uslužne djelatnosti, iako imam iskustva i s tvrtkama koje su proizvodno orijentirane. Prve aktivnosti na kojima radimo gotovo su uvijek usmjerene na što brže dizanje prihoda (čitaj: zaradi love), dok u nastavku suradnje slažemo stabilnije temelje i procese kako bi uspješnost tvrtke bila dugoročna. Uspostavljamo procese i procedure te zajedno slažemo model veće efikasnosti i produktivnosti.

Ponekad bolan procesa no nužan i financijski isplativ.


Moja uloga u ovom projektu:

Kao business coach radit ću s klijentima na jasnom definiranju ciljeva te realizaciji svih aktivnosti kako bismo ih postigli. S obzirom na to kako mnogi nemaju velikog iskustva rada s coachem ovo će biti odlična prilika za upoznati se tom metodologijom rada.

Naime, coacheva uloga je propitivanje dogovorenih smjerova i odluka, no ujedno istraživanje i otvaranje novih i drugačijih puteva kojima bismo mogli doći do ciljeva. Coach ne sugerira niti nameće svoje rješenje, već to radi klijent. Coach je tu da pomogne klijentu doći do rješenja.

Razlog tome je u većoj uključenosti klijenta. Dok su ideje i donesene odluke dane od samog klijenta, spremnost da se radi po njima je puno veća i uspješnija nego da osoba “sa strane” samo sugerira neka svoja rješenja.

Tijekom projekta u nekim segmentima ću ipak mijenjati ulogu iz coacha u poslovnog savjetnika ili mentora, no to će biti na područjima u kojima sudionici projekta neće posjedovati dovoljno znanja. U takvim situacijama format edukacije će biti najbolje rješenje za njih.

Moja očekivanja su kako će ovo biti vrlo dinamičan put i kroz kratko vrijeme u kojem ćemo surađivati sasvim sigurno ćemo proći uspješne ali i vrlo neugodne trenutke. Izgradnja uspješnog biznisa ponekad iziskuje donošenje vrlo teških odluka ali isto tako ponekad je nužno određene stvari srušiti kako bismo na njihovim temeljima mogli izgraditi nova rješenja koja će biti bolja, kvalitetnija i na kraju svega – financijski isplativija.

S obzirom na moja znanja i iskustva, fokus će u samom početku projekta biti na snimanje stanja te na što bržem aktiviranju određenih aktivnosti kako bismo povećali prihode. U tom pogledu upogonit ćemo prodajne aktivnosti iskorištavajući postojeće resurse, pazeći na što manje troškove.

Paralelno s time ostatak aktivnosti bit će mi usmjeren na optimizaciju troškova poslovanja (preispitivanje svakog izdatka kojeg tvrtka ima) te stvaranju temelja i prvih strateških koraka koji će se poduzimati kako bi se ostvario cilj. Da li će to biti izgradnja novih usluga ili proizvoda, promjena procesa isporuke, partnerstva… to će samo od sebe “isplivati” tijekom prva dva coaching susreta s klijentima.

Moja očekivanja ovog projekta su kako će kandidati dobiti konkretne rezultate koji će im pomoći u daljnjoj izgradnji svog biznisa bez obzira na tržišna kretanja, dok će publika koja će pratiti procese transformacije i metode koje ćemo primjenjivati dobiti vrlo kvalitetne alate i ideje koje mogu primijeniti u svojem svakodnevnom poslovanju.

Očekujem puno otpora na promjene jer je to prirodni model ponašanja no isto tako otvorenost prema drugačijim pogledima sasvim sigurno će mnogima “otvoriti oči” kako je nešto moguće postići i na drugačiji način.

Ispred nas je težak ili i nužan put.

Komentari (2)
Pogledajte sve

Ovo je plaćena promocija.

Koji CV poslovnog trenera:
-Sa 21g pokrenuo prvu firmu- znaci da nije diplomirao nista (nije pokazao minimum spremnosti i sposobnosti za organizirano ucenje samog sebe)
-ima nonsens firme koje prodaje Iskonu (sto nije naveo cijenu)
– 8 godina kasnije ipak shvaca da “nezna” pa upisuje “Academy of Executive Coaching”?! Doslovno bi to bila “Akademija za pomaganje Direktorima”.
Tko uopce pohadja ovakve tecajeve? No izgleda da ih ima…
-sada bi Coach pomagao svima u svemu.

Nevjerojatno. Da li je ovo bio placeni oglas?

New Report

Close