Papir iz malog hrvatskog grada svjetski je brend, 95 posto proizvodnje ide u izvoz

Autor: Lucija Špiljak , 02. kolovoz 2019. u 07:30
Direktor Kaspar papira Davor Belić ističe da će i ove godine imati dvocifreni rast

Samo oni u RH nude papir za transfer boje na razne medije, a posebno na poliesterske tkanine.

Tvrtka Kaspar papir u proizvodnom pogonu u Prelogu od 2010. proizvodi specifičan proizvod – sublimacijski papir koji se koristi za prijenos transfer boje na razne medije.

Jedini su proizvođač te vrste papira u Hrvatskoj. Njihova je ekspertiza proizvodnja za prijenos na poliesterske tkanine; marketinške, modne, sportske, primjerice sportski dresovi, te za opremanje interijera, zatim zastave, razni plakati i slike. Međutim, primjena je znatno šira, na krute materijale, namještaj, skije i metalne površine, a iz godine u godinu raste.

"Koristimo vlastiti razvoj, zapošljavamo stručne i kvalitetne ljude koji su niz godina prisutni u tom segmentu, što nam omogućava pravovremene informacije i praćenje svjetskih trendova u industriji. To nam omogućava i konstantni razvoj naših proizvoda kako bismo kupcima pružili potrebnu kvalitetu", objašnjava nam u razgovoru direktor tvrtke Davor Belić.

Prošle godine uprihodili su više od 50 milijuna kuna na tržištima diljem svijeta, a ove je njihov plan nastaviti dvocifreni rast što im je dosad, kaže, polazilo za rukom. U Hrvatskoj surađuju s nekoliko kupaca, dok je većina proizvodnje namijenjena izvozu, i to više od 95 posto.

Tvrtka je prisutna i na vodećim svjetskim sajmovima industrije digitalnog tiska, zato teže otvaranju novih tržišta iz godine u godinu.  "Ove godine izlagali smo u Njemačkoj, Francuskoj, Španjolskoj i pripremamo se za Meksiko krajem kolovoza, a u listopadu smo u SAD-u na sajmu u Dallasu.

U Aziji imamo ured u Singapuru zadužen za tržišta Azije, Pacifika i Amerike, dok u Sloveniji proizvodimo bazne sirovine koje se dalje dovršavaju u Prelogu", navodi Belić. U Prelogu posluju na oko 3000 četvornih metara gdje je operativno logistički centar i gdje svoj finalni proizvod pripremaju za distribuciju po cijelom svijetu.  "Posjedujemo moderne strojeve za prematanje i pakiranje gotovih proizvoda, upravo smo pustili u pogon najnoviji stroj za prematanje do širine 3,9 metara", navodi direktor.

U tvrtki je zaposleno 35 ljudi, a Belić se nada da će ta brojka do kraja 2020. godine dodatno porasti.  "Zasad smo spremni odgovoriti na sve zahtjeve tržišta, ali ako se ukaže potreba, naravno da ćemo raspisati natječaj za povećanjem broja radnih mjesta. Snalazimo se što se tiče radne snage, a djelatnicima nastojimo osigurati ugodno okruženje i kvalitetne uvjete za rad, uz želju da ih privučemo i zadržimo", ističe. Također, tvrtka se prijavila na natječaj Internacionalizacija malih i srednjih poduzetnika, faza 2, koji provodi Ministarstvo gospodarstvo, poduzetništva i obrta.

Projekt pod nazivom Jačanje poduzeća Kaspar papir kroz nastupe na inozemnim sajmovima vrijedan je 1,1 milijun kuna, a tvrtka je za njega dobila 895.000 kuna bespovratnih EU sredstava.  "U sklopu projekta planiramo i pripremamo se, s obzirom na odobrenje i potpisane ugovore za sufinanciranje, dodatno povećati prisutnost na vodećim sajmovima u industriji. Već se rade materijali za FESPA Madrid 2020", najavio je direktor.

Iskustva dosad, kaže, ukazuju na to da svaka dodatna prisutnost donosi rezultate, a ovim projektom, dodaje, obuhvaćaju nove segmente i žele predstaviti nove proizvode.

"Želio bih, umjesto konkretnih brojki po ovom natječaju, naglasiti da smo u realizaciji novih projekata za opremanje i razvoj koji će nam omogućiti da budemo još konkurentniji na zahtjevnim svjetskim tržištima", ističe Belić. Njihov je cilj, kažu, nastaviti s razvojem kvalitetnih proizvoda, ulagati u razvoj, edukaciju i usavršavanje djelatnika te pratiti svjetske trendove u industriji koji će im omogućiti da i dalje rastu i budu prepoznatljivi na tržištu.

"S ponosom mogu ustvrditi da se Kaspar papir kao svjetski brend pozicionirao među vodećim proizvođačima sublimacijskih papira te je kao takav prepoznat među vodećim svjetskim brendovima u tekstilnoj industriji i šire. Naš je cilj podizanje te letvice na još viši nivo u budućnosti", zaključio je direktor Davor Belić.

Komentirajte prvi

New Report

Close