U Hrvatskoj posluje između 180 i 200 franšiza, a velik dio njih su stranee. Kako objašnjava Ljiljana Kukec, predsjednica Hrvatske udruge za franšizno poslovanje, Hrvatska se nalazi na neslavnom zadnjem mjestu na svijetu – od 41 članice Svjetskog franšiznog vijeće (WFC) sa samo 12 posto domaćih franšiza na tržištu.
"Iza nas je Indonezija s 19 posto i onda dugo nitko dok ne dođemo do 45-95 posto, koliko je to kod drugih zemalja. U zemljama u okruženju to je od 45-55 posto, dok je u EU taj odnos 80-95 posto. Na prvom mjestu je Italija s udjelom stranih franšiza od samo pet posto", kaže Kukec čija Udruga je suorganizator radionice za franšizere koja će se 12. studenoga održati u Zagrebu. Na njoj će se predstaviti i poznate svjetske franšize koje traže partnere u Hrvatskoj. Kao razlog za malo domaćih franšiza Kukec vidi činjenicu da hrvatski poduzetnici i dalje imaju premalo znanja ili iskustva s takvim poslovanjem i nisu shvatili koliko je to dobar kanal rasta i širenja poslovanja, pogotovo izvoza.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu