Opašić: Volim izazove, uvijek odlazim iz tvrtki kad su na vrhuncu

Autor: Saša Paparella , 04. ožujak 2015. u 15:13
Dubravko Opašić

Posao treba promijeniti svakih pet-šest godina zbog motivacije, poticanja inovativnosti i kreativnosti koja se zbog rutine neminovno pomalo uspava.

Nakon šest godina provedenih u Greyu, Dubravko Opašić ostavio je sigurnost koju mu pruža ta svjetska reklamna agencija i prešao na poziciju direktora za odnose s klijentima zagrebačkog Degordiana, brzorastuće digitalne agencije s uredima u nekoliko zemalja. 

Zašto ste se odlučili na promjenu?
Moja kontinuirana želja za osobnim razvojem, odnosno način na koji vidim svoj poslovni put. Iako u ovim tržišnim okolnostima kada nezaposlenost raste, BDP pada  već 12 kvartala i kada se općenito ne vidi svjetlo na kraju tunela, ovo što ću reći možda zvuči pomalo pretenciozno, možda čak i bahato, no pobornik sam doktrine da bi u idealnim uvjetima posao trebalo promijeniti svakih pet – šest godina. Zašto? Smatram da je to dobro zbog motivacije, da se tako dodatno potiče inovativnost i kreativnost koja se neminovno pomalo uspava zbog rutine koju donosi svakodnevica, zbog profesionalnosti i dobrog odnosa prema kolegama.

Zašto baš Degordian? 
Mislim da njihovi rezultati govore sami za sebe. 'From zero to hero' u pet godina,više od sto ljudi u četiri ureda (Beč, Beograd, Mostar i Zagreb), a YoY rast je gotovo 100 posto. No, za mene je jedan od glavnih magneta bila činjenica da ovaj mladi tim iskreno vjeruje u to što radi i što svojim radom na neki način žele promijeniti svijet.

Grey je globalna agencija, a Degordian tek započinje svoj put. Privlači li vas izazov izgradnje agencije?
Uvijek odlazim iz tvrtki kad su na vrhuncu. Odlazim u potrazi za novim izazovima jer su izgradnja i transformacija kompanija moj 'inner drive'. Grey je upravo na svome vrhuncu, po Adweeku je globalna agencija 2013. , a Campaign ga je proglasio advertising networkom 2014. Kad sam se pridružio Greyu 2008., ta je agencija bila daleko od toga gdje je sad. Iza mene je šest sjajnih godina gdje sam s lokalnim menadžmentom, svojim timom i kolegama uspješno s jedne strane gradio, a s druge transformirao Grey Zagreb iz tradicionalne agencije u open culture agenciju što je rezultiralo Greyevim povratkom na sam vrh advertising scene na kojoj čvrsto drži poziciju jedne od tri najjače agencije u zemlji. Graditi agenciju je osjećaj koji je za mene teško nadmašiti: od idejnog stvaranja eko sustava skiciranog na whiteboardu, kroz samu realizaciju – zapošljavanje ljudi, njihove edukacije i mentoriranja do samog rezultata koji se manifestira kroz uspješno realizirani klijentski projekt, nagrade i dobre vibracije koje osjećate unutar same agencije, od praktikanta do vlasnika. Tako da je moj dolazak u Degordian zapravo logičan nastavak moje karijere.

Degoridan ima urede u Srbiji, BiH, ali i Austriji. Vidite li potencijal u širenju na regiju ili na zapad? Da li je zapad zaštićen ili tamo još ima prostora za digitalni marketing?
Digitalni marketing je jedna od rijetkih grana koja globalno iz godine u godinu bilježi kontinuirani rast, tako da prostora za rast ima, kako na zapadnim tržištima tako i u regiji. Budžeti na zapadnim tržištima su veći nego u regiji, ali je zato konkurencija žešća, projekti su kompleksniji, pa je na tim tržištima agencijama iz Hrvatske puno teže direktno doći do klijenata. Upravo zato smo našu razvojnu strategiju koncipirali na sljedeći način – prema zapadnim tržištima se pozicioniramo kao pouzdan partner agencijama koji im može isporučiti kvalitetan proizvod ili uslugu po konkurentnoj cijeni, dok u regiji pak radimo na jačanju brenda Degordian kako bismo bili prepoznatikao vodeća digitalna full service agencija.

Kakve su razlike u položaju industrije našem tržištu i u regiji? 
Digitalni marketing u regiji raste, ali ipak uvelike zaostaje za europskim prosjekom. Kad gledamo regiju, najrazvijenija su tržišta Hrvatske i Slovenije, a Srbija je, iako malo slabije razvijena, u velikoj ekspanziji, dok se u Bosni i Hercegovini zbog ekonomske situacije tržište razvija nešto sporije.Najveće razlike među tržištima uočavaju se u kompleksnosti i tehničkoj prirodi projekata. Na slovenskom i hrvatskom tržištu rade se velike kampanje koje uključuju više kanala i gdje je veliki naglasak na mjerenju i optimizaciji. Takve kampanje podrazumijevaju veće budžete nego na primjer u Srbiji i BiH gdje se zbog manjih budžeta ide na tehnički jednostavnije kampanje i manji broj kanala. Kada opet cijelu regiju usporedimo s tržištem Austrije gdje je cijeli ekosustav daleko razvijeniji od regionalnog, vidimo da imamo još puno prostora za napredak.

Degordian je full service, orijentiran na digitalna rješenja. Kako vidite budućnost digitala? 
Sve više medija koje svakodnevno konzumiramo je digitalno, sve više kanala preko kojih odlučujemo o kupnji ili pak kupujemo postaje digitalno, danas više gotovo da i nema uspješne kampanje gdje digital nije sastavni dio ili je ideja potekla upravo iz digitala. Tehnološke inovacije definiraju digitalni svijet, mijenjaju način kako komuniciramo, mijenjaju način na koji živimo. Vrijeme kada je digital bio isključivo 'dodatak' offline kampanjama odavno je prošlo. Danas su kampanje tehnološki sve naprednije i uspješnije, pažljivo se segmentiraju i konstantno optimiziraju, iziskuju sve više angažmana većeg broja specijalista: od sociologa, programera preko traffic managera do doktora znanosti. Naravno da za takve kampanje treba više vremena i budžeta, i time zapravo počinje najveći izazov za digitalni marketing, a to je da se tržište kontinuirano educira o mogućnostima i o procesima jer nešto što je danas standard, sutra je već stvar prošlosti.

Online i offline integracija postaje sve značajnija. Koja će biti vaša uloga u Degordianu u tom području?
Svaka komunikacija koja nije na neki način integrirana zapravo je loša komunikacija jer ne prenosi željenu poruku kroz više kanala tako da bude jasna, konzistentna i da postigne maksimalan učinak. Dolazite li iz online ili offline svijeta zapravo nije bitno sve dok imate na umu sljedeće: da ako vaša komunikacija ne pobudi nikakvu emociju ili reakciju, zapravo niste napravili ništa, da  korištenje najnaprednije tehnologije u rješenjima bez kvalitetne kreativne ideje nije garancija uspjeha, te da i najbolje napisan tekst ne znači ništa, ako ga nitko ne može pronaći na kraju najbitnije: je li vaša komunikacija ostvarila unaprijed definirani cilj?

Kako vidite Degordian u odnosu na konkurenciju? 
Ono što je vidljivo na razvijenim zapadnim tržištima je da je za pružanje full service usluga u digital segmentu potrebna agencija veličine od 150 do200 ljudi. Digitalni marketing je toliko kompleksan da bez tog broja ljudi nije moguće kvalitetno odraditi sve segmente obujma i kvalitete potrebne da bi agencija bila na zdravim nogama. Degordian zasad još nije dosegnuo te brojke, no još uvijek je pet do deset puta veći od prosječne full service digital agencije u Hrvatskoj. Kroz raznolikost visoko motiviranih stručnjaka sposobni smo ponuditi zaokruženu priču izuzetno visoke kvalitete i tu leži naš potencijal za rast. Benchmark su nam internacionalne agencije jer jedino tako možemo biti korak ispred svih na regionalnom te postati poželjni partner na zapadnom tržištu. U prilog tome govori i činjenica da više od 50 posto projekata radimo za inozemna tržišta. Dokaz kvalitete su svakako i internacionalna priznanja, npr. web dizajn stranice degordian.com izabran među top 100 webova na Behance platformi. Degordianu su izuzetno važni zaposlenici, težimo stvoriti atmosferu u kojoj će se ljudi osjećati zadovoljno dok obavljaju svoje zadatke, u kojoj im je posao postao hobi, da su visoko motivirani te da odlično funkcioniraju kao kolektiv. Dvije godine za redom Degordian je među najposlodavcima u RH, što potvrđuje naš trud. Vjerujem da samo takav tim ljudi može isporučiti najbolja rješenja za klijente.

Komentari (1)
Pogledajte sve

[emo_palacg]

New Report

Close