‘Veća kompanija znači više radnih mjesta i više uplata u proračun’

Autor: Ana Blašković , 26. lipanj 2014. u 18:13
Foto: Boris Scitar/Vecernji list/PIXSELL

“Ulaskom u Agrokor, Mercatoru koji je u velikim problemima se osigurava budućnost”, kaže Davor Majetić.

Agrokorova akvizicija Mercatora osigurava budućnost tom slovenskom trgovačkom lancu, premda će otpora spajanju uvijek biti, neke su od tvrdnji naših sugovornika iz domaćih poslovnih krugova, povodom vijesti o zaključenju transakcije.

"Ekonomija volumena i okrupnjivanje je jedan od glavnih svjetskih trendova u gospodarstvu. Radi se o nužnom potezu kojim će Agrokor povećati konkurentnost na europskom tržištu. Na lokalnom tržištu taj potez znači kvalitetniju uslugu potrošačima i partnerima, kvalitetniju poziciju u pregovorima na tržištu kapitala te korist za dobavljače, zaposlene i radnike. Veća kompanija znači više radnih mjesta i više uplata u proračun", kaže Davor Majetić, glavni direktor Hrvatske udruge poslodavaca. Za slovenske prosvjede kratko kaže da uvijek ima ljudi koji ne vide ili ne razumiju širu sliku.

"Ulaskom u Agrokor, Mercatoru koji je u velikim problemima se osigurava budućnost. Ako pogledate sa svih strana, nema minusa u ovoj priči; da preživite morate se prilagoditi, a to vrijedi i za Mercator. Za tvrtke u regiji koje se žele širiti izvan granica Hrvatske i regije to donosi lakši plasman na tržište nego da se direktno probijaju na tržištu", zaključuje Majetić.

"U mračnoj situaciji u Hrvatskoj, s totalno nesposobnom Vladom, Agrokor je uspio napraviti gospodarsko čudo", smatra konzultant Drago Munjiza. "Pod uvjetom da su kupac i prodavatelj dobro ispregovarali transakciju, sinergija donosi pozitivan efekt, a znanje i kapital ostaju u regiji. Za Sloveniju je dobro što je Mercator kupio netko tko poznaje tržište i ima iskustva u akvizicijama, a dosad sve što je Agrokor kupio ujedno je i uspješno integrirao", dodaje.

Otpora spajanju će uvijek biti, kaže Munjiza, zbog "balkansko-mediteranskih priča". Partneri Agrokora poput EBRD-a ili prodavatelj slovenski NLB ne bi dopustili da se s polica Mercatora izbacuju slovenski dobavljači, a primjer da takva strategija nije održiva u regiji je Lidl koji je s takvom filozofijom započeo da bi je na kraju promijenio, kaže. "Ljude koji su protiv netko manipulira. Što je alternativa, ako ne Agrokor?", pita Munjiza.

Komentari (2)
Pogledajte sve

Forsirat će on svoje proizvode čim istekne moratorij za dobavljače…tako funkcionira i Konzum. Samo će se prilagođavati pa će npr Ledo proizvoditi u Srbiji i slično. Ni sad nema proizvoda u Konzumu koji Su kvalitetniji od njegovih npr Tomy majoneze,Rama,Argeta…

Ekonomski perpetum mobile. Po tome bi država kao poslodavac svima mogla imati atribute najbolje opcije.

New Report

Close