Iz trgovačkog lanca Lidl Hrvatska stižu dobre vijesti – zaposlenicima u svih 96 trgovina diljem Hrvatske te u logističko-distributivnim centrima u Jastrebarskom i Perušiću od 1. ožujka tj. početkom nove poslovne godine 2019. povećana je bruto plaća za 10 do 12 posto.
Od početka poslovanja u Hrvatskoj, Lidl neprestano povećava plaće svojim zaposlenicima. Zadnje povećanje dogodilo se prije nepunih godinu dana, u ožujku 2018. godine, kada je radnicima u trgovinama i skladištima plaća povećana za 8,5 posto. Osim osnovnih primanja Lidlovih zaposlenika, koja su iznad prosjeka u maloprodajnoj i prehrambenoj industriji, Lidl Hrvatska svim svojim radnicima osigurava i niz drugih pogodnosti kao što su božićnica, regres, sezonski dodatak, sistematske preglede te brojne druge pogodnosti.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Ljudi, izgleda vi ne znate kako je nastao hard-discount. Kad sam bio student, znači od 74 pa do 79, discounteri Aldija (braća Theo i Carl ALbrecht DIscount Aldi) su imali 200-300 artikala na paletama, samo bi kartonski poklopac s pakiranja na paleti odstranili. Svi, koji su radili tada u Aldiju, radili su sve poslove. Od blagajne (sve su cijene morali znati napamet) , skladišta, odvožnje i dovožnje paleta, pa sve do brisanja poda, sortiranja kolica, pražnjenja kanti za smeće… Svi su imali sigurnosno cipele, t-shirt i hlače, neku vrstu jeansa. Aldi je bio “case study” , za sve ostale dicountere, kao što su: Lidl, Norma, Netto, Penny… Kad kompariram Lidl u Njemačkoj s ovim u Hrvatskoj, mogu reći da su cijene skoro iste. Razlika je jedino u tome, da su kod nas zemljišta, komunalne usluge (struja, voda, kanalizacija, plin, odvoz smeća…) najmanje duplo jeftinije nego u Njemačkoj. Jedino, što bi moglo biti, da ide korist Njemačke, je prosječni turnover po dućanu. Kako znamo, brutto jedan u Njemačkoj kod Lidla je negdje oko 2.600,00 €, a brutto dva još cca. 25% viši. Radnik u prosjeku dobije cca. 1.600,00 € netto. Po meni bi u Hrvatskoj trebali isplaćivati prosječno 10.000,00 kn brutto jedan. Toliko isplaćuje recimo Drogerie Markt (DM).
Plaće i dalje idu gore i najprofitabilniji će najviše dizati plaće. Konačno i tek sada kreće kakav takav kapitalizam. Kvalitetni radnici zarađivat će sve više kao svugdje i kapitalizmu. Ovaj hrvatski socijalizam neće se samo tako predati. Malo je praktičara, a puno teoretičara koji jedino što znaju je množiti i zbrajat, te računati tuđe računice
Ali to nije dovoljno. Odlična stvar je da realni sektor čekaju više plaće od uhljeba kojima je sve više nego jasno.
lidl već 10 godina za iznos plaće prodavačice u austriji u hr plačaju golobrade voditelje i menađere koje kupe za 7-8 netto + službeni auto i mobitel
a sa ovim kakti povečanjem, oni samo pokušavaju zadržati model 3-4 čipirana djelatnika koji odrađuju posao za 5-6 ljudi, koji sa slušalicom u uhu doslovce trče po trgovini da bi stigli odraditi sve poslove od čišćenja, slaganja, blagajne, boca, pečenja kruha, skladišta, viličara, mesa, vitrina, polica…i td. umijesto da zaposle još kojeg djelatnika…
računica je i više nego jasna, umijesto da zaposle dva djelatnika za brutto 7,5k dakle ukupno 15k kn brutto, oni četvorici postoječih radnika u smijeni povečavaju primanja za 10% dakle cca 2k kn da bi ih stimulrali da i dalje njih 4 u smijeni rade posao za 6-7 radnika, dakle u ako je prosječna plaća u trgovini 4 k kn, u lidlu radnik za 5,5k kn, tj 40% više, odradi posao koji inaće rade 3 radnika koji bi koštali najmanje 12k netto!
Mađarska je zaostala država kao i Hrvatska.
Gledajte te Skandinaviju (Švedsku, Dansku, Norvešku), Veliku Britaniju itd.
Naravno da moraju dizati plaće jer ljudi idu van raditi.
Uključite se u raspravu