Košare u trgovini potiču kupnju – naučite dobro pozicionirati

Autor: Ana Brajković , 24. ožujak 2014. u 22:00

U Hrvatskoj nisu uobičajene košare prilikom kupovine u dućanima s garderobom, dok su u SAD-u na nekoliko mjesta u trgovini prisutne platnene torbe.

Postoje različiti načini povećanja prodaje u maloprodajnom objektu, ali jedan od često zanemarenih načina je upotreba košare za kupovinu. Neki prodajni objekti imaju dobru strategiju upotrebe košarica, dok neki kod nas zanemaruju ovaj oblik jednostavnog utjecaja na prodaju.

Navikli smo na upotrebu košara ili kolica različitih oblika za kupovinu u supermarketima, dok većina drugih prodajnih mjesta ne koristi nikakav oblik košarica za kupovinu. U prehrambenim prodavaonicama, supermarketima i slično, navikli smo na tri vrste košara: male koje se nose, kolica, te duboke plastične košare koje se mogu i nositi i vuči za sobom jer imaju kotačiće. Kad kupac ulazi i prodajni prostor da bi obavio kupovinu tada ili uzima određenu vrstu košare ili kolica ili očekuje da će kupiti samo par artikala pa mu košara ne treba. Kakvu god odluku donio oko toga u čemu će nositi svoje artikle dok obavlja kupovinu, on se do kraja kupovine uglavnom drži te odluke. To znači da ako je odlučio da uzme samo par artikala, i ako ga je privuklo da kupi dodatne artikle, kupit će ih samo onoliko koliko mu stane u ruke jer se kupac nema običaj vraćati na ulaz da bi uzeo košaru ili da bi umjesto male košare uzeo kolica.

Samo 10% kupaca dok kupuje u prodajnom prostoru se odluči na povratak na ulaz po košaru ili kolica. Pritom se ne smije zaboraviti činjenica da 70% odluka o kupovni kupci donesu tek u prodajnom prostoru odnosno kad uzimaju košaru na ulasku u trgovinu kupci nisu svjesni koliko artikala će stvarno kupiti. Dakle postojanje nekog oblika košare za kupovinu, način gdje je ona pozicionirana u dućanu te oblik i veličina košare znatno mogu utjecati na prodaju. Neadekvatna strategija oko samih košara u prodajnom prostoru može koštati propuštene prodaje prodajnog mjesta. Razmislite kako vaši kupci kupuju i da li su u vašem prodajnom prostoru potrebne košare za kupovinu. U Hrvatskoj nisu toliko uobičajene košare prilikom kupovine u dućanima s garderobom, dok je u SAD-u uobičajeno da imate pozicionirane platnene torbe na nekoliko mjesta unutar prodajnog prostora. Na taj način, kupac koji je ušao samo razgledati asortiman, ako se unutar prodajnog prostora odluči na kupovinu, na raspolaganju mu je torba ili košara i unutar prostora, tako da svoju kupovinu kupac ni u jednom trenu ne prekida i lakše se odlučuje i na daljnju kupovinu.

Postavite košare za kupovinu na vidljivo mjesto nakon samog ulaska u prodajni prostor. Ne postavljajte ih na sam ulaz jer su tamo manje vidljive, već par koraka od ulaznog prostora. Kupac na samom ulazu više pažnje obraća na samo prodajno mjesto i doživljaj koju mu prilikom ulaska prodajno mjesto pruža, pa nemojte postavljanjem košara odmah na ulazna vrata oduzeti kupcu tih par sekundi prvog doživljaja. Pozicionirajte košare, kolica ili torbe za kupovinu i na par mjesta unutar prodajnog prostora ako je prodajni prostor velik. Kupac će radije kupiti manje artikala, nego se vratiti na ulaz po košaru. Na ovaj način ne prekidate njegovo kretanje po prodajnom prostoru niti njegovu namjeru za kupovinom. Uvijek je dobro testirati svoje košare, torbe ili kolica za kupovinu, jer i ona pružaju doživljaj prilikom kupovine. Ako su neadekvatna, nezgrapna, teško se nose, urezuju se u ruke ili slično, kupac će kraće vremena provesti u prodajnom prostoru i opet kupiti manje artikala.

Još jedna zgodna stvar s torbama za kupovinu je mogućnost kupnje tih istih torbi na blagajni. Ako su torbe od kvalitetnog materijala i atraktivnog izgleda, šoping-torbu kupcu možete i prodati.  Maloprodajni lanac Blue Navy nudi kupovinu svojih atraktivnih plavih torbi koje koriste kao košare u prodajnom prostoru, i koje kupci često kupuju, a ujedno i služi kao određena vrsta promocije samog prodajnog prostora jer ih kupci rado nose privatno. I veličina košare također utječe na kupovinu – manje košare ograničavaju broj artikala, a veće potiču prodaju. Zato osim samog odabira hoćete li u prodajni prostor uvoditi košaru ili torbu za kupovinu treba odabrati i odgovarajuću veličinu košara te otkriti mjesto na kojem će biti dostupna kupcu u pravom trenutku.

Slučaj Tommyja Hilfigera

Osoblje kupcima donosi košare ili torbe za kupovinu

Obučite svoje osoblje da kupcima koji nose tri i više artikla u rukama ljubazno daju košaru ili torbu za kupovinu. Ova tehnika je inicijalno testirana u drogerijama u SAD-u gdje je naglo porastao promet samo zbog ovakvog načina pristupa kupcima. U SAD-u je uobičajen pristup u Tommy Hilfiger prodavaonicama, gdje vam ljubazno osoblje nakon što se odabrali samo jedan artikl prilazi te dodaje torbu za kupovinu kako taj artikl ne bi morali nositi u rukama. Na taj način kupce potiču na daljnju kupovinu i razgledavanje jer ne osjećaju teret i količinu proizvoda koje su odabrali.

Komentirajte prvi

New Report

Close