Konkurenti s razlogom strahuju od Agrokorova IT-a

Autor: Bernard Ivezić , 31. kolovoz 2015. u 22:00

Nakon velikog vala zapošljavanja domaće IT industrija ponovo se pita u kojem će smjeru ići Agrokorov mStart.

Veći igrači na hrvatskom informatičkom tržištu ovih dana najviše prate što se to događa sa Agrokorovom IT kompanijom mStartom.

Osnovana prije pet godina s početnim kapitalom od sto milijuna kuna i zaposlenih 150 IT stručnjaka ova je tvrtka u startu iskočila među deset najvećih pružatelja informatičkih usluga u Hrvatskoj. U Agrokoru su odmah krenuli rasplinuti eventualne tržišne strahove i jasno poručili da su krenuli u IT biznis isključivo zbog vlastitih potreba, a ne kako bi konkurirali postojećim IT igračima.

Koncern Agrokor najveća je hrvatska privatna kompanija, a u svom okviru ima tvrtke od Jamnice, Zvijezde i Belja preko Adriatica.neta i Tiska do Konzuma i Mercatora. U BiH je vlasnik Sarajevskog kiseljaka, u Srbiji Dijamanta, Frikoma i IDEA-e, a u Mađarskoj Fonyodia. Svi oni imaju svoje IT sustave koje treba održavati, nadograđivati i prilagođavati zahtjevima tržišta i konkurenciji.

Veći prihodi
Kada se informatikom za sve te tvrtke upravlja s jednog mjesta postižu se veće uštede, bolje kontrolira kvaliteta, a za Agrokor nije manje važno i da se tako postiže bolja kontrola nad svim operacijama. Ne treba zaboraviti da koncern upravlja prihodom od 54 milijardi kuna, a zapošljava gotovo 60 tisuća radnika u nekoliko zemalja regije. Nakon dvije godine poslovanja, u kalendarskoj i financijskoj godini 2011., Agrokorova se IT tvrtka već nametnula svojim rezultatima. Prihod joj je skočio na 103 milijuna kuna, gotovo dvostruko u odnosu na godinu prije. Zabilježila je i neto dobit od 2,3 milijuna kuna. Za servisnu kompaniju koncerna dobit i nije odlučujuća, ali mStart ju je ipak imao.

Već tada mStart nije radio isključio s tvrtkama iz koncerna. Želite li informatizirati svoje poslovanje, ključna je stvar da ga povežete s ostatkom lanca vrijednosti u koji ste i sami nanizani, pa je tako mStart htio-nehtio počeo raditi i s dobavljačima i korisnicima u Agrokorovom ekosistemu. U godinama koje su uslijedile Agrokorov IT biznis imao je neke vrlo zanimljive pokazatelje. Prema Poslovnoj Hrvatskoj 2012. godine prihod mStarta skočio je za trećinu na 135,7 milijuna kuna, a neto dobit na 11,6 milijuna kuna. Zatim je u 2013. i prihoda i dobiti bilo nešto manje da bi od lani opet sve krenulo uzlazno. Neto dobit za 2014. godinu rekordnih je 16,2 milijuna kuna, a rekordan je i prihod od 141,8 milijuna kuna.

Agrokor većinu naglaska stavlja na to da se mStart uključio u rad na inovacijama i stvaranju platforme A007, regionalne Todorićeve Alibabe koja bi koncernu trebala omogućiti da prihode u idućem razdoblju poveća na 20 milijardi eura. Pri tome mStart paralelno stvara inovacije za Konzum i druge Agrokorove tvrtke. Tako omogućuje najvećem trgovcu u Hrvatskoj da uvede novu internetsku trgovinu, da stvori bolje korisničko iskustvo, da omogući više načina plaćanja te uvede drive-in kupnju. Paralelno Tisak jača internetsku trgovinu, pruža mogućnost prijenosa novca, usluge mijenjačnice, dostave paketa pa čak i kreće s uslugama paketomata.

Novi stručnjaci
I onda ove godine Agrokorov mStart sa svojih 170 zaposlenih do kojih je došao organski, kreće u najveći val zapošljavanja od svog osnutka – prima u radni odnos dodatnih 20 stručnjaka raznih profila. Mate Krpan, predsjednik Uprave mStarta potvrdio nam je da su dio stručnjaka iz područja računalstva, elektrotehnike, matematike, fizike, ekonomije, informatike i prometa zaposlili kako bi radili na projektu A007. Međutim, teško da će to umiriti duhove iz domaće IT industrije koji se ponovo pitaju u kojem će smjeru ići mStart. Danas je to mnogo zrelija kompanija nego što bi se reklo iz njenih pet godina aktivnosti. Kako neslužbeno doznajemo s tržišta, sad se javlja na natječaje i pokušava doći do posla isto kao ostali igrači.

Na svojim se internetskim stranicama hvali referencama s mobilnim POS uređajima u Merkur osiguranju i implementaciji SAP Hane u Croatia Airlinesu. Obje tvrtke nisu vlasnički povezane s Todorićevim koncernom niti su dio njegovog ekosustava. K tome, ovog ljeta mStart je obavio i zanimljivu akviziciju. Donedavni šef Vipnetove prodaje Hrvoje Veselko novi je šef prodaje mStarta, tvrtke čiji je fokus sada na digitalnoj transformaciji. Istom onom biznisu koji golica maštu ne samo IT igrača već i Hrvatskog telekoma.

Komentirajte prvi

New Report

Close