Zašto je ova 27-godišnjakinja sretna što je radila u korporacijama prije pokretanja tvrtke vrijedne milijardu dolara

Foto: Ankiti Bose Facebook screenshot Foto: Ankiti Bose Facebook screenshot

Mnogi od nas bi voljeli biti dijete koje je sanjalo poslovnu ideju vrijednu milijune, ostvarujući uspjeh preko noći bez ikakvog prethodnog ‘pravog posla’.

Stvarnost je, međutim, da je to jako rijetko ostvarivo.

To je u redu, prema riječima osnivačice modne tvrtke Ankiti Bose, koja kaže da je sretna što je radila na korporativnom poslu prije nego što je krenula sama u poslovne vode.

Zapravo, taj korporativni posao ju je doveo tamo gdje je danas, rekla je za CNBC Make It. To joj je dalo priliku da gleda i uči.

"Činjenica, da sam prije radila u rizičnom kapitalu i savjetovanju, definitivno je odigrala važnu ulogu u oblikovanju razmišljanja što može proći, a što neće, kao i što može izgraditi održivo poslovanje", rekla je Bose o svojim ranim godinama rada u uredu.

Bose je napustila korporativni posao 2015. godine, neposredno prije svog 24. rođendana, a zajedno sa suosnivačem svoje tvrtke Zilingo - Dhruvom Kapoorom, posljednje četiri godine gradi platformu za e-trgovinu vrijednu gotovo milijardu dolara. Cilj platforme je pomoći neovisnim trgovcima u jugoistočnoj Aziji u on-line prodaji njihovih proizvoda.

Od veljače ove godine, tvrtka Zilingo sa sjedištem u Singapuru imala je 7 milijuna aktivnih korisnika na globalnoj razini i procjenu vrijednosti od 970 milijuna dolara. Bose, CEO tvrtke, tako je na putu da postane prva žena u Indiji koja je suosnovala start-up vrijedan milijardu dolara, tzv. jednorog.

Bose kaže da je za taj uspjeh zaslužno njezino ranije iskustvo u promatranju rastuće tehnološke scene u Aziji - prvo kao konzultantice za upravljanje u McKinseyju, a kasnije i kao investicijske analitičarke u Sequoia Capitalu u Bangaloreu, u Indiji. To iskustvo zaslužno je za taj "aha" trenutak.

“Mislim da smo Dhruv i ja imali priliku putovati po regiji i doista razumjeti što potrošači žele", rekla je u vezi svoje korporativne uloge i Kaporovog rada kao softverskog inženjera.

Kao analitičarka ulaganja slijedila je pojavu moćnih elektroničkih trgovina kao što su Amazon, Alibaba i Flipkart u velikim gospodarstvima poput SAD-a, Kine i Indije. Također je osjetila nedostatak opcija za prodavače u jugoistočnoj Aziji - jednom od najvećih svjetskih modnih proizvodnih tržišta.

"Unatoč svemu što se u to vrijeme događalo u Indiji i Kini, jugoistočna Azija bila je tržište koje je raslo vrlo brzo i imalo je najviše prostora za proizvod kao što je naš", rekla je Bose, koja je prvi put uočila priliku na Chatuchak tržnici u Bangkoku, Tajland.

Bose je vidjela uobičajene prepreke za trgovce da krenu u on-line prodaju, kao što su nabava, dizajn i financiranje.

"Rekli smo hej, a što ako popunimo sve te praznine za trgovce."

Četiri godine kasnije, Bose je zadržala taj oštar osjećaj za promatranje. Kaže kako i dalje pozorno prati industriju i njezine konkurente kako bi ostala na vrhu.

"Mislim da svakih tri ili četiri mjeseca naučim nešto novo o čemu nisam imala pojma", navodi Bose.

"Postoji nova tvrtka, postoji nova 23-godišnja verzija Ankiti koja pokušava promijeniti stvari, a ja sam apsolutno paranoična u vezi s tim. Mislim da se najviše toga bojim", priznaje strah od nove konkurencije koji ju motivira da ostane u vrhu poslovanja.

Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Nemaš korisnički račun? Registriraj se ovdje! Prijavi se ovdje!