Pomeli konkurenciju: Prednarudžbe za novu hrvatsku igru popele se na 7 milijuna dolara

Autor: Bernard Ivezić , 30. kolovoz 2018. u 13:46
SCUM je na Twitchu pretekao popularne igre poput Fortnitea LoL, WoW, CS...

Nakon 17 godina dominacije Serious Sama, pojavila se nova hrvatska igra koja je na putu da postane globalni hit.

Nova hrvatska računalna igra, nazvana SCUM (engl. otpadnik), na najboljem je putu da postane  drugi po uspjehu gaming naslov iz Hrvatske. Ako je vjerovati početnim reakcijama igrača na servisima Twitch i YouTube, možda na trona, nakon 17 godina dominacije, naslijedi čak i Croteamovog Serious Sama. SCUM je u srijedu u 18 sati po hrvatskom vremenu pušten u prodaju na najvećoj svjetskoj online trgovini računalnih igara Steamu, i to u Early Access modu.

To znači da je igra u visokoj fazi dovršenosti, ali se još razvija. Unatoč tome, nekoliko sati prije službenog lansiranja na Steamu, Andrej Levenski, suosnivač i tehnički direktor Gamepiresa, potvrdio nam je da na popisu predbilježbi imaju čak 350.000 igrača iz cijelog svijeta.  "Samo jučer dobili smo 30.000 novih predbilježbi za našu igru SCUM. Trenutačnu brojku sam vam već otkrio, a očekujem da će ona do kraja dana narasti na 400 tisuća. To su svi oni koji samo čekaju da im omogućimo da kliknu gumb 'Kupi'", kaže Levenski.

Igra SCUM za početak se prodaje po cijeni od 19,99 dolara (16,79 eura) iz čega se može zaključiti da i prije početka trgovanja može računati na prihod od najmanje sedam milijuna dolara ili 45 milijuna kuna. Dan ranije predbilježbe su porasle za 600 tisuća dolara ili 3,9 milijuna kuna, a kako navodi Levenski, interes ne jenjava. "Kliknemo 'refresh', a na odgovor čeka novih tisuću mailova. Ja to u životu nisam vidio i vrlo sam ponosan, jer ovo je rezultat rada odličnog tima od dvadesetak ljudi tijekom posljednjih dvije i pol godine", naglašava Levenski.

 

20 stručnjaka

razvijalo je 'u tišini' računalnu igru SCUM protekle dvije i pol godine

Bit će, kaže, zadovoljan uspiju li relativno brzo premašiti prodaju od 100 tisuća primjeraka igre. "To je psihološka granica nakon koje je samo nebo granica", kaže Levenski. Dodaje da kasnije očekuju i veći prihod po prodanom primjerku, jer slične igre idu za najmanje 30 dolara, a nerijetko im je cijena i dvostruko veća.  "Namjerno smo krenuli s nižom cijenom da nagradimo prve igrače", ističe  Levenski. Igra SCUM drugi je veliki naslov zagrebačkog studija Gamepiresa (poznat i kao Pandora studio), nakon uspješnice, igre Gas Guzzlersa, koja je kombinirala automobilske utrke i pucačinu. SCUM je igra u drugom žanru.

Riječ je o multiplayer 3D igri preživljavanja smještenoj u tzv. otvoreni svijet (open world). Tehnički, riječ je o jednoj od najzahtjevnijih igara ikad napravljenih u Hrvatskoj. Radnja igre smještena je u blisku budućnost gdje TEC1 korporacija upravlja zatvorima. Kako bi smanjila troškove, korporacija kupuje otoke i na njih smješta zatvorenike. Tu ih prepušta samima sebi. Da bi se dodatno ogradili od njih ne zovu ih imenom već jednostavno SCUM, a kako bi na tome zarađivali rade reality show emisije u kojima prikazuju njihov život. "Ima nekih poveznica s onim kamo se kreće današnje društvo", kaže Levenski.

Dio tima u Croteamu
Igru je osmislio i razvio studio Gamepires, ali njegov suosnivač Levenski, ističe da to ne bi mogli bez financijske podrške Croteama. Najpoznatiji hrvatski studio za razvoj računalnih igara, koji je i autor Serious Sama, uložio je u razvoj SCUM-a, a njegov izdavač Devolver Digital ponudio se da logistički prati ovaj posao. Levenski navodi da im je Croteam pomogao i na druge načine. Tako dio tima primjerice sjedi u prostoru Croteama. "Snalazili smo se kako možemo, jer ovakve projekte u pravilu se ne radi ispod 80 ljudi u timu i najmanje 5-10 milijuna dolara budžeta pa je to što nas je Croteam prepoznao i odlučio investirati, nam smanjilo rizik, dok je izdavač pomogao oko nekih troškova koji su bili nepredvidivi", pojašnjava Levenski.

 

230 tisuća

gledatelja igrača pratilo u utorak SCUM na Twitchu

Svjetske pohvale
Globalno, prvaci industrije računalnih igara već sada otvoreno hvale novu hrvatsku igru SCUM. U srijedu ujutro o njoj je tvitao direktor i osnivač jednog od najvećih studija za računalne igre, Epic gamesa Tim Sweeny. U Gamepiresu navode da su ih kontaktirali iz Intela, NVIDIA-e, AMD-a te drugih kompanija iz braše. "Zainteresirani su za suradnju, a najbolje je što toliko znaju o nama i našoj igri. Kad ih pitamo kako, kažu da nas prate već dvije godine", ističe Levenski.

Na Twitchu, pandanu YouTubea za igrače računalnih igara, SCUM je u utorak imao više od 230.000 kompetitivnih gledatelja koji su pratili streamere koji su igrali SCUM. Time je po prvi put jedna hrvatska igra na Twitchu zauzela prvo mjesto po gledanosti te ostavila za sobom neke od najpoznatijih naslova današnjice: Fortnite, League of Legends, Harthstone, World of Warcraft, Dota 2 i Counter Strike. "Za Gamepires je SCUM ulaznica u visoku ligu, gdje se najviše cijeni povjerenje da bi mogli raditi nove, velike projekte i ugovore", zaključuje Levenski.

Komentari (2)
Pogledajte sve

S obzirom da su prvi dan prosli 250.000 komada, sad su vec na nebu i granica je svemir!

Svaka čast ali grafila i uvjerljivost pokreta likova je za klasu lošija od vodećih sličnih igara na tržištu. Doduše nemaju toliki budžet pa se može razumjeti. I dajte napravite moderniju stranicu, ova je kao iz 1980.

New Report

Close