Vlada radi portal koji ‘će vam olakšati pristup svim važnim informacijama’

Autor: Tomislav Hrastovčak , 08. ožujak 2013. u 15:12
Simulacija

‘Očekuju se i značajne uštede sredstava koja se izdvajaju za održavanje i izradu internetskih prezentacija’.

Vlada RH odlučila se na stvaranje središnjeg državnog internetskog mjesta – radnog naziva 'gov.hr', pomoću kojeg će građanima biti dostupnije informacije iz javne uprave. Pritom se očekuju i značajne uštede sredstava koja se izdvajaju za održavanje i izradu internetskih prezentacija za tijela državne uprave.

Za izradu središnjeg internet sjedišta provodi se i javni natječaj putem Programa potpora Hrvatske agencije za poštu i elektroničke komunikacije. Nastavno na suradnju Ministarstva uprave i Odjela za online komunikaciju Vlade RH, Odluku o početku javne nabave donijelo je Vijeće Hrvatske agencije za poštu i elektroničke komunikacije. Radi se o predmetu nabave naziva “Programske aplikacije iz natječaja programa potpora – faza 2” po planu nabave za 2013. godinu. Predmetna nabava bit će podijeljena u dvije grupe, odnosno grupu za izradu vizualnog rješenja sustava (procijenjena vrijednost 190.000 kuna)  i grupu za razvoj i uspostavu sustava za upravljanje sadržajem (procijenjena vrijednost 785.000 kuna), saznajemo iz Vlade. U natječaju se primjenjuje odabir najpovoljnije ponude temeljem kriterija najniže cijene.

Hrvatska tako u sklopu informatizacije državne uprave provodi projekt kojim objedinjuje pripremu i objavljivanje informacija na internetu, koje su do sada bile objavljivane na portalu mojauprava.hr, portalu vlada.hr i internetskim stranicama i portalima državnih institucija, kroz jedinstveni sustav za upravljanje sadržajem. Informacije o javnim uslugama, kao i informacije i dokumenti vezani uz provođenje politika, bit će dostupni na jednom mjestu u lako dostupnim formatima, kažu iz Vlade. Na taj način, tvrde, pored jedinstvene prezentacije sadržaja istovremeno se nastoji smanjiti broj upita i zahtjeva za dostavom informacija.

Kako saznajemo, projekt izrade središnjeg internet središta nastoji se provesti kroz godinu dana u nekoliko faza, a  mijenjat će se ovisno o potrebama i reakcijama građana. U prvom tromjesečju od početka izrade rješenje će obuhvatiti informacije sa dosadašnjih stranica Vlade i Ureda Vlade te stranica mojauprava.hr, dok će se u preostalom razdoblju u fazama integrirati stranice ministarstava, državnih ureda i upravnih organizacija.

Za održavanje internetskih stranica Vlade, portala mojauprava.hr i tijela državne uprave, godišnje se u prosjeku izdvaja 2,8 milijuna kuna. Kako planirana vrijednost nabave ovog sustava iznosi nešto manje od milijun kuna, po provedbi projekta ušteda će biti 1,8 milijuna kuna.

 

Tomislav Korman

Sve registre namjeravamo umrežiti između tijela javne vlasti čime će se osigurati dodatne uštede.

"Kako Vlada Republike Hrvatske postaje vlasnik rješenja, odnosno koda, po završetku projekta omogućit će se besplatno preuzimanje rješenja te će se objaviti i njegov izvorni kod. Na taj način, osigurali smo nediskriminirajući pristup i omogućili da se kandidira rješenje koje će biti dorađeno temeljem tehničkih specifikacija. Dakle, rješenje može biti napravljeno na bilo kojoj tehnologiji, s tim da tvrtka koja nudi isto mora osigurati podršku godinu dana, a nakon toga će se raspisati novi natječaj za održavanje i eventualne dodatne radove temeljem novih funkcionalnih zahtjeva", kazao nam je Tomislav Korman, voditelj Odjela za online komunikaciju Vlade.

"Ovdje se sredstva ne troše, već se otvara prostor za znatne uštede uz daleko kvalitetniju i bržu uslugu prema građanima. Sredstva koja se sada troše na izradu i održavanje internet stranica u sustavu Vlade smanjit će se za približno 80% nakon realizacije ovog natječaja. Konačni cilj je digitalna javna uprava koja putem interneta pruža usluge građanima", kaže Korman.

Podsjeća i da se vlada Programom usvojenim u Hrvatskom saboru obavezala učiniti javnu upravu efikasnim servisom građanima i gospodarstvu. "Radimo na tome. Danas u digitalno doba nevjerojatno je da građani moraju i dalje prikupljati podatke od šaltera za šaltera kada svi ti podaci već postoje u bazama podataka. Sve registre namjeravamo umrežiti između tijela javne vlasti čime će se osigurati dodatne uštede jer više neće biti potrebe za kolanjem papira bespućima birokracije. Više neće biti potrebe ni za šetanjem naših građana od šaltera do šaltera. Ovi projekti nisu nikakva daleka budućnost, već se na njima vrlo intenzivno radi", zaključuje Tomislav Korman. 

Komentirajte prvi

New Report

Close