‘Uskoro na Vladi i odobrenje za IPO HAC-ONC-a’

Autor: Poslovni.hr/Hina , 23. ožujak 2015. u 16:03
Foto: Goran Jakus / Pixsell

Ministar pomorstva, prometa i infrastrukture Siniša Hajdaš Dončić najavio je u ponedjeljak da bi za dva do tri tjedna na sjednici Vlade moglo biti odobrenje za drugi model monetizacije autocesta, odnosno za inicijalnu javnu ponudu dionica HAC-ONC-a.

Ministar pomorstva, prometa i infrastrukture Siniša Hajdaš Dončić najavio je u ponedjeljak da bi za dva do tri tjedna na sjednici Vlade moglo biti odobrenje za drugi model monetizacije autocesta, odnosno za inicijalnu javnu ponudu dionica HAC-ONC-a.

Hajdaš Dončić je to najavio odgovarajući na pitanja novinara nakon otvaranja gradsko-prigradskog željezničkog stajališta Buzin, a nakon što je opširnije o problemu monetizacije autocesta govorio na 4. Effectus forumu pod nazivom "Ekonomski i pravni aspekti monetizacije autocesta u Hrvatskoj" u organizaciji Visoke škole za financije i pravo Effectus.

Kako je istaknuo na forumu, poslovni model HAC-a i ARZ-a je u srednjoročnom razdoblju apsolutno neodrživ, jer te tvrtke nisu u mogućnosti servisirati dug i kamate. Zbog toga je fokus na monetizaciji javnog duga, a ne autocesta, kazao je Hajdaš Dončić.

Dodao je i da se HAC ne može samostalno zaduživati te da je stav Bruxellesa da se bez smanjenja javnog duga kroz monetizaciju HAC-u ne može odobriti bilo kakvo novo zaduženje.

Ponovio je kako se modelom koncesioniranja autocesta računalo prikupiti 2,7 do 3 milijarde eura, dok bi se modelom javne ponude dionica (IPO) moglo namaknuti 1,2 do 1,3 milijarde eura. U prvom slučaju, kazao je, javni dug bi se smanjio za sedam postotnih bodova (sa 83 posto BDP-a na 76 posto), a u drugom za tri postotna boda (na 80 posto BDP-a).

Refinanciranje će se sigurno napraviti, pitanje je u kojem obujmu, što ovisi o uspješnosti IPO-a, odnosno iznosu koji će biti prikupljen, naglasio je.

Prema najavama nekih medija, u studenom ove godine moglo bi doći do javne ponude 51 posto dionica HAC-ONC-a hrvatskim mirovinskim fondovima, građanima te institucionalnim ulagačima na hrvatskom tržištu.

Cijelo vrijeme i paralelno vodimo i restrukturiranje te tvrtke, a ako IPO bude uspješan ne bi trebalo doći do velike modifikacije trošarina. S druge strane, ako bude neuspješan trošarine za HAC vratit će se na 60 lipa, kazao je Hajdaš Dončić.

Predsjednik Uprave PBZ Croatia osiguranja Dubravko Štimac kaže kako bi mirovinski fondovi bili zainteresirani za ulazak u priču oko autocesta, ali samo ako bi imali i moć donošenja odluka.

Komentirajte prvi

New Report

Close