‘U SAD-u niste promovirani, napravite reklamu za Superbowl’; Lorencin: Hoćemo, ali sredite popust

Autor: Majda Žujo , 21. rujan 2013. u 18:03
Peter Radovich (Photo: Jurica Galoic/PIXSELL)

‘Slogan „Mediteran kakav je nekad bio“ je potpuno promašen’.

Hrvatska turistička zajednica godišnje u marketing uloži ukupno 15 milijuna eura, ali ipak se stvara dojam da se na nekim tržištima ne promovira dovoljno.

„Nisam stručnjak za turizam i govorim iz vlastitog iskustva, ali mislim da se Hrvatska nije dobro promovirala u SAD-u.  Uopće ne postoji svijest o Hrvatskoj kao turističkoj destinaciji, a to bi se lako moglo promijeniti“, kazao je Pete Radovich s američkog CBS-a na panelu 'If you Havent been to Croatia, you're F…ing Idiot', održanom na Weekend media festivalu u Rovinju. Radovich je ministru turzima Darku Lorencinu i direktorici Hrvatske turističke zajednice tako savjetovao da naprave reklamu za Superbowl, koji je najveći događaj u SAD-u.

„Američki Superbowl gleda cijela zemlja, to je kao nacionalni praznik, a reklame koje se prikazuju na Superbowlu postale su popularnije i od samog sporta. Ljudi se ne dižu za vrijeme reklama da odu na toalet, već idu za vrijeme utakmice da ne propuste reklame“, slikovito je opisao Radovich dodajući kako bi samo jednom reklamom na Superbowlu za Hrvatsku saznalo pola nacije. Ipak, s obzirom da se radi događaju koja prenosi njegova televizija, Radovich se odmah ogradio kako to ne govori iz koristi za svoju kompaniju već da bi to bilo korisno za Hrvatsku.

„Mene nije briga, ja bih radije da nitko ne zna za Hrvatsku i da kad dođem ovdje nema puno ljudi“, dodao je. No, u toj ideji postoji i mali problem, a to je da svega 30 sekundi reklame na Superbowlu košta četiri milijuna dolara, što je za HTZ velik trošak.

„Mi bismo rado da si možemo priuštiti oglas na Superbowlu, ali budžet HTZ je 15 milijuna eura za 18 tržišta, uključujući i SAD“, kazala je direktorica HTZ-a Meri Matešić , dok se Lorencin našalio da će se reklamirati na Superbowlu ako im Radovich sredi neki popust.

No, osim slabe svijesti o Hrvatskoj, Radovich smatra i kako je slogan „Mediteran kakav je nekad bio“ potpuno promašen, pogotovo ako se želi privući mlade.  

„Kada netko s 20 ili 25 godina vidi taj slogan sigurno neće reći: „Wow, Mediteran kakav je nekada bio!?  Uuu, moram ići tamo“, komentirao je Radovich. Na to je Matešić odgovorila kako je taj slogan uvršten među pet najboljih turističkih slogana, ali kako se već jako dugo koristi pa bi uskoro trebao biti i promijenjen.  

„Krećemo u detaljno istraživanja tržišta, evaluaciju brenda, identiteta i nakon toga ćemo dobiti bolji uvid u to kako komunicirati s tržištem“, najavila je Matešić.

Komentari (2)
Pogledajte sve

Smisao marketinga je da uvalis nekome nesto sto mu ne treba i sto inace ne bi kupio. Da nas “turizam” nesto vrijedi, ne bi mu bio potreban marketing…

sve je to lijepo i krasno i puno laprdanja iz šupljeg u prazno. zadnja dva tjedna sam imao prilike obić djelove Španjolske, Francuske i Italije i svim “turističkim djelatnicima”, ministrima, marketingašima,…preporučujem da naprave to isto i ako im i nakon toga nije jasno što je to vrlo jednostavno što Hrvatska treba napraviti da bi napredovala u turizmu neka otvore buregdžinicu i puste turizam na miru. slogani, oglasi i promocija su samo glazura na torti, ali ni vrhunska glazura neće spasit lošu tortu.

New Report

Close