Tvrtke SAS Vektor i Donat Boats u klasteru male brodogradnje

Autor: Biserka Ranogajec , 29. veljača 2008. u 06:30

Od 80 malih brodogradilišta u Hrvatskoj u klasteru male brodogradnje okupilo ih se tridesetak

U klasteru male brodogradnje koji okuplja 30 članica, iz Zadra dolaze dva jaka proizvođača. SAS Vektor d.d. je potpisao ugovor o osnivanju klastera lani u rujnu na Međunarodnom nautičkom sajmu Nautica 2007 u Rijeci sa još 20 članica, dok je u prvom proširenju kada je pristupilo njih devet bio i Donat boats u sastavu holdinga Tankerkomerc. Nenad Grozdanić, direktor Donat boatsa ne nada se skorim zajedničkim akcijama jer kaže tek je izabrana uprava klastera koja će obići sve članice, posjetiti brodogradilišta, snimiti stanje te sastaviti program rada. Bit će to viđenje ove uprave kako da članice pomognu jedne drugima i kako zajedno nastupati na međunarodnim sajmovima i u novim poslovima. Uostalom klaster je i osnovan radi međusobne suradnje osnivača, proizvođača malih plovila i pratećih djelatnosti kao što su usluge dizajniranja i projektiranja, proizvodnja komponenata, usluge montaže, nadzora i sl. Mario Polla, tajnik Udruženja male brodogradnje HGK-Županijske komore Rijeka koji je sigurno među najzaslužnijima za osnivanje klastera, kaže da je u izradi i adresar male brodogradnje koji će sadržavati sve proizvođače opreme, projektante i servisere, a dosada pronašli su 90 takvih tvrtki. Brodogradilište Donat boats d.o.o. je osnovano 1997. godine, u većinskom je vlasništvu holdinga Tankerkomerc i proizvodi te popravlja sportske i rekreativne čamce. Osnovna snaga kažu u brodogradilištu su zaposleni, njih tridesetak od čega je deset primljeno u posljednja dva mjeseca, uglavnom mladih stručnjaka (prosjek godina je 34) željnih napredovanja i usavršavanja u svojoj profesiji. Proizvodna linija trenutačno se sastoji od motorne jahte Donat 800 te inovativne i nagrađivane linije brodova za rad i razonodu pod zajedničkim imenom Filo. Trenutačni kapacitet proizvodnje je do 35 plovila godišnje, a upravo je završen i razvoj novog motornog broda FURIBOND 11.80. Calafuria Scorpionero 950, posljednji u proizvodnoj liniji Donat boatsa, brod je kojemu se predviđa svijetla budućnost na domaćem i europskom tržištu. Uz sebe vezuje rad čuvenog talijanskog projektanta Vicenza Catarsija čiji su projekt otkupili u Donat boatsu, odnosno Tankerkomercu i time postali jedini njegov ovlašteni proizvođač u Hrvatskoj koji može raditi originalne Calafurije po licenciji. Ove godine, naglašava Grozdanić, proizvest će se nešto manji broj brodova no većih dimenzija. U proljeće se kreće s proizvodnjom nove Calafurie linije dužine 12 metara koja će promociju imati u listopadu na nautičkom sajmu u Đenovi. Sas-Vektor postoji kao proizvođač brodova od 1987. godine i tvrtka je s najduljom tradicijom izrađivanja brodova od stakloplastike u Hrvatskoj. U 20 godina rada proizvedeno je više od 350 plovila. Prve proizvedene jedinice bile su 12 metarske jedrilice, a vrlo brzo započeto je i s proizvodnjom broda Adria 1000. Razvoj jedrilica također je bio značajan te se ubzo počela proizvoditi jedrilica Vektor 36, te naposlijetku Vektor 401.

Prijedlog mjera za razvoj male brodogradnje

Poticati ulaganja u modernizaciju proizvodnih pogona i rast proizvodnje
Ukinuti carinske dadžbine na uvozne proizvode koji se ugrađuju na brodice
Subvencionirati troškove certificiranja plovila i proizvodnih pogona
Brodove za potrebe državnih organa i javnih poduzeća nabavljati u domovini
Osigurati državna jamstva za ulaganja na pomorskom dobru
Olakšati kreditiranje u proizvodnju i kreditiranje kupaca (plasmana proizvoda)




Komentirajte prvi

New Report

Close