Iako je plaća oko 10.000 kuna, nitko ne želi raditi ovaj posao

Foto: Dusko Marusic/PIXSELL Foto: Dusko Marusic/PIXSELL

Naši uvjeti vrlo su poticajni: ukupna primanja, plaća plus dnevnice, kreću se na razini od 10.000 kuna mjesečno, kaže direktor Milan Vrdoljak.

Iako je na hrvatskim burzama više od 300 tisuća nezaposlenih, mnoge tvrtke ne mogu pronaći radnike. Jedna od takvih je i prijevoznička kompanija Ricardo iz Darde. Milan Vrdoljak, direktor i suvlasnik Ricarda, naglašava kako nije riječ o specifičnosti samo njegova poduzeća. 

Ambiciozni planovi
"U planovima za 2016. godinu procijenili smo da nam treba 70-ak novih vozača. Kad smo sredinom srpnja krenuli u proces regrutiranja novih radnika, došli smo do podatka da na hrvatskim burzama ima 2000 nezaposlenih vozača, a od toga njih 80 u Osijeku. No, kad smo od HZZ-a zatražili da nam organizira informativni razgovor s potencijalnim kandidatima, pojavilo se njih 30. Na razgovor za posao došla su samo dvojica i to obojica stariji od 60 godina", kaže Vrdoljak.

 

2000nezaposlenih

vozača registrirano je na Hrvatskom zavodu za zapošljavanje

Nakon toga su zatražili pomoć i od ostalih ispostava HZZ-a, a rezultat je da ih se u idućih mjesec dana na razgovor za posao javilo njih osam, od kojih zapravo niti jedan nije na kraju prihvatio zaposlenje u Dardi. "Meni zbilja nije jasno o čemu je tu riječ? Upisuju li se u radne knjižice kvalifikacije koje ljudi zapravo nemaju, ili ti 'nezaposleni' rade nešto na crno? Naši materijalni uvjeti vrlo su poticajni za hrvatske prilike i ukupna primanja, plaća plus dnevnice, kreću se na razini od 10.000 kuna mjesečno", naglašava Vrdoljak.

Vlastita akademija
Zbog toga su zatražili od Ministarstva rada i socijalne politike da im odobri 20 dozvola za interventni uvoz radne snage, ali im je to odbijeno. Zbog predizborne kampanje u Dardi i ne očekuju da će do kraja godine biti kakvih promjena po tom pitanju. U Ricardu su svjesni toga da problem nedostatka vozača nije isključivo njihov, pa ni samo hrvatski problem, već se s time bore tvrtke u cijeloj Europi.

"Otvaranje EU tržišta za našu radnu snagu pogoršao je situaciju s pronalaskom vozača u Hrvatskoj, ali s tim se bore i mnoge druge zemlje. Zbog toga smo mi odlučili pokrenuti akademiju, na kojoj bismo školovali i educirali naše mlade vozače. No, to je proces koji traje. Imamo suradnju s školama u Belom Manastiru i Osijeku, ali i tu je vidljiv paradoks da većina onih koji završe te škole za vozače zapravo ne žele raditi kao vozači nego se vide negdje drugdje", kaže Milan Vrdoljak. Ricardo trenutačno u voznom parku ima 252 vozila, a planiraju nabaviti 70-ak novih ako pronađu vozače.