Rimac pregovara o dodatnih 20 milijuna eura i gradi tvornicu

Foto: Petar Glebov/PIXSELL Foto: Petar Glebov/PIXSELL

O preostalih 20 milijuna eura investicije još se pregovara, a tek kada se posao ugovori završava druga runda.

Mate Rimac u Hrvatskoj želi napraviti nešto slično onome što je Elon Musk postigao u SAD-u i za to mu treba 50 milijuna eura investicije, doznaje Poslovni dnevnik.

Plan mu je, naime, napraviti tvornicu komponenti za električne automobile. Želi serijski proizvoditi sve od baterija preko pogonskih motora do Infotainment sustava za kokpite električnih vozila. Veći dio novca za realizaciju tog plana Rimac je upravo osigurao od vodećeg kineskog proizvođača baterija Camel groupe. Kinezi su u proizvođača najbržeg električnog automobila na svijetu ubrizgali 30 milijuna eura. O preostalih 20 milijuna eura investicije još se pregovara.

U kompaniji ne žele po tom pitanju ništa detaljnije komentirati. Marta Longin, voditeljica komunikacija Rimac Automobila, kaže da će druga investicijska runda biti gotova kad ugovore preostalih 20 milijuna eura ulaganja. "Tijekom 2018. godine planiramo se proširiti na drugu lokaciju, gdje bi bila nova tvornica, koja bi nam omogućila da našim B2B klijentima možemo isporučivati veće količine gotovih komponenti", kaže Longin. Rimac, naime, većinu prihoda ostvaruje od prodaje tehnologije, a ne od prodaje gotovih električnih automobila.

Kupci njegove tehnologije tvrtke su poput Aston Martina i Koenigsegg Automotivea. Postojeći biznis model u pet godina prihod mu je povećao s 3,7 milijuna kuna na lanjskih 46,6 milijuna kuna te bruto dobit na 1,19 milijuna kuna. No, s paketiranjem vlastite tehnologije u gotove komponente, i to kroz njihovu serijsku proizvodnju, za očekivati je da će mu prihod dodatno povećati. Tim više što Rimac pretendira svoju tvrtku pretvoriti u jedinstveno mjesto na kojem svaki proizvođač električnih automobila može kupiti koji god mu dio električnog vozila zatreba.

U Rimac Automobilima naglašavaju da će nova tvornica obavezno biti u Hrvatskoj. Zbog postojećih 250 zaposlenih izvjesno je također da će ostati u blizini Zagreba. U kompaniji navode da snimaju nekoliko atraktivnih lokacija i da odluka koju će izabrati još nije donesena. U prvoj investicijskoj rundi, koju je zaključio krajem 2014. godine, s 10 milijuna eura kapitala Mate Rimac za svoju je kompaniju dobio evaluaciju od 70 milijuna eura. Tada je zadržao 82 posto vlasništva. Sada, u drugoj investicijskoj rundi, još ne otkriva koliki će mu postotak ostati. No, mora biti iznad 50 posto, jer se tako do 2020. godine obvezao ulagačima.  Neslužbeno se procjenjuje da je Camel grupa dobila udio od 15 posto što znači da Rimčeva tvrtka na tržištu vrijedi 200 milijuna eura.

Komentari (2)
  • razer
    razer 17:38 21.9.2017.

    bugs


    Bilo bi super da neki iz auto industrije ulože u Rimca… onda bi praktično imali interesa da uzmaju i proizvode koje bi radio u tvornici

    To su sve 100% strani dijelovi, i naklada 1 auto godisnje. Za radnike, proizvodnju itd. tu nema nista. Nama bi daleko vise koristilo da imamo Renault tvornicu kao npr Slovenci. Slovacka dobiva jos tvornica, i nemaju dosta radnika u njima…

    Treba dovesti vise proizvodaca, i onda lokalce kao AD Plastik vise aktivirati.

  • bugs
    bugs 16:53 21.9.2017.

    Bilo bi super da neki iz auto industrije ulože u Rimca… onda bi praktično imali interesa da uzmaju i proizvode koje bi radio u tvornici

Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Nemaš korisnički račun? Registriraj se ovdje! Prijavi se ovdje!