Oporavak brodogradnje na globalnoj razini nastavlja se i u ovoj godini, nakon što je u 2013. zaustavljen negativan petogodišnji trend.
Svjetska knjiga narudžbi, kako izvještava Hrvatska brodogradnja Jadranbrod, broji 6148 ugovorenih brodova, ukupne vrijednosti oko 316 milijardi američkih dolara. Kina i dalje prednjači po broju ugovorenih brodova, dok su južnokorejska brodogradilišta lani bila lider po vrijednosti novougovorenih brodova. Ipak, zanimljiv je i trend, mjereno u cGt-ima, da japanska i europska brodogradnja ostvaruju znatan rast novih narudžbi, u odnosu na 2013. godinu 27 posto, dok je kineska brodogradnja ugovorila lani 20 posto, a južnokorejska 30 posto manje brodova nego u 2013. godini.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Sve, sve, sve – samo nikad ne ono pravo
Kada je riječ o temi iz naslova, treba naglasiti da je evropska brodogradnja u uzletu najviše zahvaljujui kruzerima. Vidi tekst “Riding the wave”; nandnaslov “European cruise ships”; podnaslov “The world’s enthusiasm for cruising ships is lisfting Europe’s shipbuilding” u – pogodili ste – “The Economistu”.
Naime, poanta je da se kruzeri rade samo u evropskim brodogradilištima a ne korejskim, japanskim ili čak kineskim. Kako upozorava “The Economist”, samo Evropa ima integriranu tehniku koja omogućuje gradnju kruzera, Koreja, Japan Kina itd. to nemaju. Zato grade samo buk cariere, tankere itd. koji su daleko manje sofisticirani. Fincantieri Navali ima punjenost kapoaciteta oko 70%; slijedeće godine očekuje više od 90 (?!?!) dok je prije dvije godine imao samo 60%.
Iako “The Economist” to nije istakao, ovaj zamah gradnje kruzera u Evropi je ponovo dokazao da Japan, Koreja i Kina mogu konkurirati Evropi samo u produktivnosti, ali ne i u tehnologiji, konstrukcijama i dizajnu.
U tom grmu leži zec
Uključite se u raspravu