Razvijaju alate koji će potaknuti rad studenata s poslodavcima, na realnim problemima

Autor: Lucija Špiljak , 08. rujan 2021. u 15:06
Bivša ministrica obrazovanja vodi i drugi europski strateški projekt eDESK/BORIS ŠČITAR/VL/PIXSELL

Projekt je za profesore na sveučilištima, a razvit će i alate koji služe kao potpora inovativnim dizajnima predmeta i programa studija.

Varaždinski Fakultet organizacije i informatike (FOI) u utorak je predstavio međunarodni strateški projekt Rapide – Relevant assessment and pedagogies for inclusive digital education, koji FOI koordinira u suradnji s pet europskih partnera, od kojih su dva hrvatska sveučilišta (Open Uni London iz Velike Britanije, nizozemski Delft TU, njemački Uni Goethe Frankfurt, te Sveučilište u Rijeci i Sveučilište u Zagrebu–FOI i Medicinski fakultet).

Tim povodom održan je sastanak partnera u hibridnoj varijanti. Cilj projekta je, kako se navodi, implementirati i razmijeniti inovativne pedagogije i usklađene procjene u digitalnom okruženju.

Prilagodba na lokalnu praksu

Projekt je započeo u ožujku ove godine, traje 24 mjeseca i financiran je u okviru Erasmus+ programa Europske komisije u ukupnom iznosu od 219.085 eura, odnosno nešto više od milijun i pol kuna. U prvom dijelu sastanka partneri su prošli kroz planirane aktivnosti i rezultate te razgovarali o terminima i načinu održavanju sljedećih projektnih sastanaka.

Tijekom projekta partneri rade na četiri velika rezultata, od kojih će prva dva biti završena do kraja godine. Prvi rezultat su otvoreni obrazovni resursi i e-tečaj za obrnutu učionicu (eng. FC – flipped classroom) i učenje zasnovano na radu (eng. WBL – work based learning).

Po završetku partnerskog sastanka održan je prvi od tri planirana dana aktivnosti učenja, podučavanja i osposobljavanja. Prvi dan partneri su se upoznali kroz interaktivne radionice s konceptom aktivnosti, obrnutom učionicom i radom baziranim na učenju.

Divjak

Ideja je osmisliti inovativne načine učenja i poučavanja u visokom obrazovanju - učenje kroz rad i obrnutu učionicu, te ih primijeniti u hibridno i online učenje.

Ostale dane partneri će kroz studije slučajeva i grupni rad kritički promisliti i diskutirati o zaključcima, prilagodbi na lokalnu praksu i preporukama za poboljšanje. Kako navode s FOI-ja, rezultati će biti prezentirani i diseminirani te će se dalje iskoristiti i diseminirati na institucionalnim radionicama.

“Ideja projekta je istražiti i osmisliti inovativne načine učenja i poučavanja u visokom obrazovanju, posebno učenje kroz rad i obrnutu učionicu, te ih implementirati u hibridni i online način učenja. Učenje kroz rad uključuje i rad s poslodavcima, ali i rad studenata na projektima i realnim problemima”, pojasnila je prof. dr. Blaženka Divjak, voditeljica projekta Rapide, bivša ministrica obrazovanja.

Kaže da je projekt namijenjen profesorima na sveučilištima i da će se razviti i alati koji služe kao potpora inovativnim dizajnima predmeta i studijskih programa, osmisliti edukcije za profesore i asistente, ali i MOOC (Massive Open Online Course) na engleskom jeziku koji će moći polaziti sudionici iz visokog obrazovanja iz drugih država.

Analiza velikih podataka

Divjak pritom kaže da je interes za projekt dobar na pet uključenih sveučilišta, a radionice i edukacije će u sljedećih godinu dana biti otvorene za sudionike.

“Na trodnevnoj radionici prezentiraju se primjeri dobre prakse iz Europske unije, Ujedinjenog Kraljevstva i SAD-a, ali se i radi na osmišljavanju novih rješenja u suradnji. Očekujemo da se s primjenama krene već od sljedeće akademske godine.

Izradit će se i primjeri sustava za analize velikih podataka (learning analytics), osmisliti prikladni načini vrednovanja i ocjenjivanja koji pomažu da studenti usvoje vještine u struci, ali i generičke vještine (rješavanje problema, rad u timu i sl.) važne za tržište rada u digitalnome dobu”, ističe Blaženka Divjak koja vodi i drugi europski strateški projekt eDESK (Digital and Entrepreneurial Skills for European Teachers in the COVID-19 World) čiji je cilj podizanje digitalnih i poduzetničkih vještina europskih nastavnika u (post)covid eri.

Komentirajte prvi

New Report

Close