Razumijevanje potreba vanjskih tržišta ključ je uspješnog izvoza namještaja

Autor: Marta Duić , 17. listopad 2014. u 15:35
Damir Pašić iz Sherif grupe/Igor Kralj/PIXSELL

Ono što hrvatske tvornice odbace, mi iskoristimo i plasiramo u inozemstvo, potražnja za takvim elementima drva je neopisiva.

U suradnji s partnerima i znancima Sherif group otvorila je predstavništvo u Vijetnamu. Tražena roba tamo su hrastova i bukova rezana građa, vratni elementi, štokovi, elementi za izradu stolica i parketa.

"Mi pokušavamo lošiju drvnu građu dotjerati i prodati na vijetnamskom tržištu. Ono što hrvatske tvornice odbace, mi iskoristimo i plasiramo tamo. Potražnja za takvim elementima drva je neopsiva na njihovom tržištu", pojasnio nam je svoju poslovnu ideju Damir Pašić iz Sherif grupe. 

Veliko tržište, velika potražnja
Na tržištu Vijetnama koje broji preko 90 milijuna ljudi, Sherif group pokriva između 70-80 posto ukupnog hrvatskog izvoza. Njihovi proizvodi su tamo vrlo cijenjeni , a potražnja je velika. "Trenutno se bavimo proizvodnjom vrata za njihovo tržište, naime imamo narudžbu za 15.000 komada vrata. Čisto za usporedbu ću vam reći da znate, to je otprilike količina koju jedan prosječan proizvođač i radnik u drvnoprerađivačkoj industriji napravi tijekom vremenskog perioda od četiri mjeseca", pohvalio se Pašić. 

Zavidna konkurencija
Iako je vijetnamsko tržište povoljnije od ostalih, Sherif grupa se snašla te proizvode i dostavljaju baš ono što im je potrebno. Nakon što su čuli njihovu pozitivnu priču, mnogi nelojalni konkurenti pokušali su im poljuljati sigurnost na tržištu. "Pokušavali su nam rušiti cijene svojim iznimno jeftinim ponudama, ali naše ime je tamo već steklo važnost i naši proizvodi su cijenjeni. Mi stojimo iza naših narudžbi i klijenti to znaju cijeniti, Imamo garanciju isporuke te rješavamo sve reklamacije koje su rijetkost. Zadovoljan klijent je garancija uspjeha na drugim tržištima", konstatirao je Pašić. 

Razumijevanje tržišta 
Pašić naglašava kako se za svako tržište treba posebno pripremiti i razumjeti potrebe tog tržišta, proučiti ga detaljno kako bi znali što i kako učiniti. ˝Mi smo išli tamo gdje nema gotovo nikog i gdje nam je zagarantiran ulaz ˝, rekao je Pašić. Osim Vijetnama trenutno su prisutni i u Libiji te u Ujedinjenim Arapskim Emiratima, a planiraju proboj i na tržište Koreje i Japana. Pokušali su i s indijskim tržištem, no ubrzo su shvatili da nije za njih zbog iznimno niskih cijena tog tržišta.  "Ključ uspjeha na vanjskim tržištima je planiranje. Mi pratimo kako funkcioniraju velike zemlje poput SAD-a i učimo od njih. Treba znati kako pratiti konkurenciju, a pritom i sami biti konkurentni. Ako na to sve još dodate našu kvalitetu proizvodnje i sirovina teško je da nećemo uspjeti.˝, konstatirao je Pašić. 

Komentari (1)
Pogledajte sve

[emo_palacg]

New Report

Close