‘Ovisnost’ o Ryanairu: Ni jedna druga kompanija ne daje takve rezultate

Autor: Poslovni.hr/Hina , 04. srpanj 2015. u 09:34
Foto: Dino Stanin/PIXSELL

U prvih šest mjeseci ove godine udjel Ryanaira na zadarskoj zračnoj luci je oko 70 posto, dok se ostalo odnosi na Germanwings, Vueling, Transaviu te TUIfly.

Turistička zajednica Zadarske županije i tamošnja zračna luka poručuju da će učiniti sve da se devetogodišnji projekt s jednim od vodećih svjetskih niskotarifnih zračnih prijevoznika Ryanairom održi, a u tome očekuju i podršku Hrvatske turističke zajednice (HTZ) te privatnog i javnog turističkog sektora grada i županije.

Kazale su to za Hinu direktorice TZ Zadarske županije Mihaela Kadija i Zračne luke Zadar Irena Čosić, koje ističu da je projekt s Ryanairom do sada donio velike učinke za turizam županije i Zadra, ali i drugih područja Dalmacije.

Nositelj projekta s Ryanairom je TZ Zadarske županije, koja sudjeluje s tom kompanijom i u udruženom oglašavanju hrvatskog turizma po modelima HTZ-a, u što se još financijski uključuju i drugi iz javnog i privatnog sektora s područja županije, kao i zadarska Zračna luka koja svake godine potpisuje i anekse ugovora s Ryanairom.

Kako je ove godine Turističko vijeće HTZ-a promijenilo dosadašnje modele udruženog oglašavanja za iduću godinu, pri čemu je predviđeno smanjenje sredstava HTZ-a za sve zračne prijevoznike, dok se očekuje povećanje tih sredstava iz lokalne zajednice, na 'terenu' vlada zabrinutost da bi to moglo negativno utjecati na daljnju suradnju s Ryanairom, kojeg Zadar nipošto ne želi izgubiti zbog njegove strateške važnosti i za turizam i za zračnu luku.

Brojni argumenti potvrđuju uspješnost suradnje

"Mnogo je argumenata koji potvrđuju da je projekt Ryanair za turizam Zadarske županije i šire u Dalmaciji pokretač razvoja, pogotovo pred i posezone, što je i strateški cilj hrvatskog turizma do 2020.", kaže direktorica županijske TZ Mihaela Kadija.

Ta kompanija prema Zadru godišnje ostvari oko tisuću letova/rotacija, kojima u Hrvatsku dolazi oko 150 tisuća putnika, a pritom prva kreće i zadnja prestane sa sezonskim letovima, koji traju od kraja ožujka do prvih dana studenog. Ryanair povezuje Zadar s nizom važnih tržišta od Skandinavije, Velike Britanije i Irske, do Njemačke, Francuske, Belgije…

Važno je, ističe Kadija, i što web stranice Ryanaira, na kojima se udruženo oglašavaju, omogućuju milijunima turista pristup informacijama o destinaciji, koje se dalje distribuiraju globalno na mailing listu s više od 2,5 milijuna pretplatnika. Upravo je zbog toga Google tu web stranicu rangirao kao prvu za putovanja, a Ryanair jednim od najpopularnijih brandova na webu.

Ni jedna druga kompanija ne daje takve rezultate

Premda Zračna luka Zadar surađuje s nizom drugih avio kompanija i neprestano traži nove, Irena Ćosić ističe veliku važnost suradnje s Ryanairom.

"Ne vidimo niti jednu drugu koja bi dala rezultate poput Ryanaira i to je jedina naša 'ovisnost' o toj suradnji. Kada se tome doda da je zadarska zračna luka manja od dubrovačke i splitske, kao i da Zadar i županija nemaju ni toliko hotela poput ta dva grada, nego najviše obiteljskog smještaja, uspjeh te suradnje je još važniji", kaže Ćosić.

Navodi da je u prvih šest mjeseci ove godine udjel Ryanaira na zračnoj luci oko 70 posto, dok se ostalo odnosi na Germanwings, Vueling, Transaviu te TUIfly, koji od ove godine povezuje Zadar s dva njemačka grada.

"Predsezona nam je bila jako dobra, do kraja svibnja imali smo povećanje broja putnika za 14 posto u odnosu na isto razdoblje prošle godine. Lipanj nam je bio nešto lošiji, možda će mali pad donijeti i srpanj jer neće biti letova ScanJeta te bankrotiranog Eurolota, ali posezonske najave su odlične i vjerujemo da ćemo do kraja godine imati dobar rezultat, barem sličan lanjskom", kaže Ćosić.

Kaže da će o daljoj suradnji s Ryanairom razgovarati i s predstavnikom te kompanije kada u srpnju dođe u Zadar.

"Branit ćemo tu suradnju svim raspoloživim argumentima, trudit ćemo se iz 'petnih žila' da opstane i nastojati i od HTZ-a dobiti više, da povećaju svoj iznos za 2016., što je po novim modelima udruženog oglašavanja dodatno smanjeno, nakon što je već i za ovu godinu bilo manje", poručuje Čosić.

Pritom važnim drži i to što se subvencija po putniku, koji dođe s tim prijevoznikom, smanjuje kako se povećava broj putnika. Tako je u početnoj 2007. to bilo 11 eura po putniku, a za ovu godinu 8,3 eura.

Ministarstvo i HTZ: nastavljamo prodržavati i Ryanair

Iz Ministarstva turizma i Glavnog ureda HTZ-a ističu, pak, da će u skladu s odlukama Turističkog vijeća HTZ-a nastaviti i iduće godine financijski podržavati programe letenja Ryanaira. Poručuju da to uopće nije upitno, ali da žele i druge zračne prijevoznike.

"Modeli udruženog oglašavanja za iduću godinu su usvojeni i tijekom ovog srpnja ćemo za njih objaviti natječaj", najavljuju iz Glavnog ureda HTZ-a, dodajući da bilo kakve promjene jedino može odobriti Turističko vijeće HTZ-a.

Poručuju i da "Glavni ured HTZ-a svakako podupire dolazak novih linija u Zračnu luku Zadar, tu su linije Rim-Zadar, Nantes-Zadar i Bordeux-Zadar te će i dalje voditi računa o disperziji tržišta, novih destinacija i operatora koji dovode turiste u Zadar. Uskoro će i nova zakonska regulativa omogućiti dodatne izvore financiranja koji će biti na raspolaganju isključivo lokalnim razinama koje moraju imati sve uvjete za primjenu destinacijskog menadžmenta, odnosno za samostalno upravljanje destinacijom".

Iznose i podatke da HTZ za ovu godinu po modelu udruženog oglašavanja za program Ryanair sudjeluje s vlastitih 3,65 milijuna kuna. TZ Zadarske županije, koja je preusmjerila vlastita sredstva iz druga dva modela tog udruživanja, za tu namjenu se obvezala osigurati nešto više od 1,12 milijuna kuna, dok su se gospodarski subjekti i drugi partneri u županiji obvezali osigurati daljnjih gotovo 8,7 milijuna kuna.

Komentirajte prvi

New Report

Close