Narudžba 70 tramvaja 12 milijuna eura skuplja nego 2002.

Autor: Ivan Pandžić , 31. siječanj 2007. u 06:30

Prije pet godina za sedamdeset tramvaja plaćeno je 118 milijuna eura, a povećanje cijene od 10 posto opravdano je velikim povećanjem cijena metala i troškova rada

Zagrebački holding objavio je jučer sklapanje izravne pogodbe s Končarom za nabavu dodatnih 70 niskopodnih tramvaja u vrijednosti od 957,3 milijuna kuna ili 129,89 milijuna eura po jučerašnjoj tečajnoj listi. Budući da je za prvih 70 tramvaja 2002. godine ugovorena cijena od 118 milijuna, cijena istog broja novih tramvaja viša je za gotovo 12 milijuna eura ili desetak posto. Svaki tramvaj će odnosu na prvu narudžbu biti plaćen gotovo 200.000 eura više. Naime, prema prvoj narudžbi TMK 2200 stajao je 1,68 milijuna eura, a svaki novi stajat će 1,85 milijuna eura.

Cijena samo niža
Kada se sredinom prošle godine kristalizirala ideja da se nabavi još sedamdeset novih tramvaja, cijena je naravno bila jedna od ključnih točaka pregovora. Dok je tada predsjednik Uprave Zagrebačkog holdinga Slobodan Ljubičić tvrdio da cijena za nove tramvaje može biti samo manja od prvotnih 118 milijuna eura jer više nema potrebe za istraživanje i izradu prototipa, iz konzorcija Crotram, koji čine Končar i Gredelj, upozoravali su kako cijena mora biti viša jer je u međuvremena došlo do velikog porasta cijena osnovnih inputa. Jučerašnja izravna pogodba pokazuje kako su argumenti vodećih ljudi konzorcija ipak prevladali. “Jedan od sastavnih dijelova prvotnog ugovora je i klizna skala koja prati povećanje troškova. U razdoblju od kraja 2002. godine do rujna prošle godine cijena osnovnih inputa je konstantno rasla. Primjerice, bakar je na međunarodnom tržištu poskupio za 376 posto, aluminij za 80 posto, a čelik za 82 posto. Troškovi rada svake su godine rasli između četiri i pet posto, a u razdoblju od prve do nove nabave ukupno su se povećali za 16,5 posto. Zbog toga smo i mi i Končar upozorili kako se mora povećati cijena konačnog proizvoda”, objasnio je direktor Gredelja Antun Fabek. Što se tiče izravne pogodbe, u holdingu su se pozvali na članak Zakona o javnoj nabavi koji je dopušta izravnu pogodbu ako je riječ o dodatnoj isporuci roba od izvornog dobavljača te ako bi promjena dobavljača obvezala naručitelja da nabavlja materijal s drugim tehničkim karakteristika, što bi moglo uzrokovati poteškoće i nepodudarnosti u održavanju i radu.

Bez zamjerki
Budući da je riječ samo o aneksu osnovnog ugovora s konzorcijem, čini se da su stavke Zakona o javnoj nabavi poštovane, ali tek treba vidjeti hoće li tko uputiti prigovor u zakonskom roku od osam dana. “Ne vidim zašto ne bismo produžili ugovor jer sada odustati od nabave novih tramvaja bilo bi besmisleno. Stručnjaci u ZET-u nisu dali nikakve tehničke zamjerke na tramvaje, a kvarovi koji su se dogodili su sitniji i normalni u procesu eksploatacije. Povećanje cijene u biti i nije bilo nego je ona samo usklađena s kliznom skalom unutar ugovora”, rekao je predsjednik holdinga Slobodan Ljubičić.

Financiranje i obveznicama

Prema uvjetima objavljenima u pogodbi, isporuka prve garniture iz novog ugovora trebala bi početi devet mjeseci od potpisivanja ugovora, a u 33 mjeseca trebala bi biti isporučena cijela narudžba. Crotram ima obvezu i isporuku još 18 tramvaja iz starog ugovora. Financiranje nove narudžbe trebalo bi se dijelom osigurati i od obveznica Zagrebačkog holdinga koje se u visini od dvije milijarde kuna planiraju izdati za dva mjeseca.

Komentirajte prvi

New Report

Close