Premda je projekt unovčavanja autocesta najdalje otišao u smjeru monetizacije, odnosno koncesiji konzorciju u kojem bi sudjelovali i domaći mirovinski fondovi, sve se glasnije spominje plan B: sekuritizacija. Ministar prometa Siniša Hajdaš Dončić, navodno bijesan na savjetnike projekta jer razrađuju samo ideju koncesije, zatražio je alternativu ne dobije li Vlada financijski dobre ponude.
Ona bi bila da HAC izda obveznice koje bi se ponudile institucionalnim investitorima i manjim dijelom građanima. Premda se bojazan u Banskim dvorima da bi ponude mogle podbaciti može razumjeti, posebno nakon propale privatizacije Hrvatske poštanske banke, u krugovima bliskim procesu smatraju da ideju guraju krugovi koji se protive reorganizaciji HAC-a. Ključna razlika između modela koji će odabrati Vlada svodi se na pitanje kako će naposlIjetku izgledati HAC. Preuzme li upravljanje autocestama neki od svjetskih operatera u suradnji s mirovinskim fondovima, HAC prije ili kasnije, ovisno o koncesijskom ugovoru, ide u reorganizaciju i rezanje dijela od 3000 zaposlenih.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.‘Monetizacija je zapravo skupi hipotekarni kredit’,
koncesija loše instant rješenje
Danas veća koncesijska naknada može značiti i velike rizike i troškove državi u budućnosti, ističe Mihaela Grubišić Šeba u istraživanju.
http://www.poslovni.hr/hrvatska/monetizacija-je-zapravo-skupi-hipotekarni-kredit-260546 [poslovni.hr]
Goldman Sachsom, tvrtka koja je najviše profitirala u financijskom inzinjeringu koji je doveo sloma 2008…
pametnome dosta koliko je to dobar i pošten partner
Uključite se u raspravu