Lani smo uvezli više od 79 tisuća vozila iz EU, a ovaj model Hrvati očito najviše vole

Foto: Getty Images Foto: Getty Images

Što se tiče pogonskih motora, kod rabljenih automobila snažno dominiraju dizelaši, kojih je lani među 79.345 bilo čak 87 posto.

Volkswagen Golf VI proizveden krajem 2010. godine s dizelskim 1,6-litrenim motorom od 90 konja i s ispuhom ugljikova dioksida od 119 g/km iz Njemačke prototip je prosječnog automobila unesenog u 2018. u Hrvatsku. Lani ih je bilo rekordnih 79.345, prema podacima o prvim registacijama rabljenih automobila Centra za vozila Hrvatske. Porijeklo više od 99 posto tih automobila je EU, pa zbog toga koristimo termin unos, budući da je uvoz, koji označava porijeklo auta izvan EU, praktički zanemariv. Prema podacima CVH, prosječna je starost lani unesenih automobila u Hrvatsku 7,18 godina.

Dizelaši dominiraju

– Rast broja registriranih rabljenih automobila posljedica je pojednostavljenja unosa iz EU i nešto nižih trošarina koje vrijede od 1. siječnja 2018. godine. Važno je prepoznati da se i prosječna starost unesenih automobila ipak smanjuje, što se izravno može povezati sa smanjenjem trošarina. Svakako bi bilo bolje da se registrira više novih automobila. Ono što bi meni, kao inženjeru, bilo važno je da se registrira što više novih automobila s većim brojem sustava pasivne i aktivne sigurnost, jer su oni sigurniji. Ako se dogodi prometna nezgoda, osiguravaju da posljedice budu što manje – rekao je Goran Pejić, pomoćnik uprave za tehničke poslove Centra za vozila Hrvatske.

Da su izmjene trošarina urodile plodom i da u Hrvatsku više ne dolaze zagađivači i “stare krame”, osim prosječne starosti unesenih automobila govori i podatak da je prosječni ispust CO2 unesenih polovnih auta 121,66 g/km, što nije mnogo više od prosječnog ispusta registriranih novih automobila u 2018. od 115,7 g/km CO2.

Što se tiče pogonskih motora, kod rabljenih automobila snažno dominiraju dizelaši, kojih je lani među 79.345 bilo čak 87 posto. To je u suprotnosti s trendom porasta benzinskih motora kod novih automobila – od 61.731 registriranih novih automobila 2018. u Hrvatskoj 54% ih je s benzinskim motorom, a samo 43 posto s dizelskim.

Bugarska je odlagalište

Modeli koji su se lani najviše unosili u Hrvatsku, prema podacima Promocije plus, su VW Golf (8542), VW Passat (3318), Renault Megane (3269), BMW 3 (3248), Ford Focus (2735), Renault Clio, Opel Astra, Audi A4, Audi A3, BMW Serija 1. Volkswagen je daleko najtraženiji od svih marki vozila s 15.658 unosa automobila, Renault je drugi s 8551 unosom. Slijede BMW, Ford, Audi i Mercedes. Ako ste mislili da je Hrvatska postala groblje isluženih automobila iz EU, kako se često paušalno ocjenjuje, treba pogledati podatke iz najsiromašnije države EU - Bugarske. Lani je u Bugarsku uneseno 287.150 osobnih i LKV vozila s prosječnom starosti od čak 19 godina. Bugari na unos nemaju nikakvih ograničenja, a u kontekstu toga čini se da je naš trošarinski sustav, iako ograničen pravilima EU koja ne dopuštaju diskriminaciju kupoprodaje rabljenih automobila iz EU, ipak dobro izbalansiran, pa se ne isplati unos najstarijih i najnesigurnijih automobila.

Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Nemaš korisnički račun? Registriraj se ovdje! Prijavi se ovdje!