Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Konzum prvi iskoristio benefite licenciranja proizvoda

Autor: Majda Žujo
16. listopad 2013. u 10:30
Podijeli članak —
Projekt Štrumpforija izazvao pravu pomamu među kupcima

Nakon dolaska filma o Štrumpfovima, Konzum je uz kupnju počeo dijeliti sličice s popularnim likovima.

Projektom "Štrumpforija" Konzum je u Hrvatskoj, ali i zemljama regije, prvi puta na ozbiljan način uspio iskoristiti benefite licenciranja proizvoda.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Nakon dolaska filma o Štrumpfovima, Konzum je na svojim prodajnim mjestima, uz kupnju u određenom iznosu, ili kupnju određenog proizvoda, počeo dijeliti sličice što je izazvalo pomamu među roditeljima i djecom. Uslijedio je i niz popratnih akcija. "Konzumov projekt prvi je jači projekt licenciranja kod nas. Napravili su kompleksan projekt u kojem su mislili na sve segmente implementacije te su sve zajedno odlično koordinirali integriranom marketinškom kampanjom", smatra Željko Krnjak, agent i zastupnik za licenciranje. I u Konzumu kažu kako je projekt bio potpuno uspješan. Krnjak ističe da se trgovački lanci za licenciranje najčešće odlučuju kako bi se razlikovali od konkurencije.

Projektom "Štrumpforija" Konzum je u Hrvatskoj, ali i zemljama regije, prvi puta na ozbiljan način uspio iskoristiti benefite licenciranja proizvoda.

Nakon dolaska filma o Štrumpfovima, Konzum je na svojim prodajnim mjestima, uz kupnju u određenom iznosu, ili kupnju određenog proizvoda, počeo dijeliti sličice što je izazvalo pomamu među roditeljima i djecom. Uslijedio je i niz popratnih akcija. "Konzumov projekt prvi je jači projekt licenciranja kod nas. Napravili su kompleksan projekt u kojem su mislili na sve segmente implementacije te su sve zajedno odlično koordinirali integriranom marketinškom kampanjom", smatra Željko Krnjak, agent i zastupnik za licenciranje. I u Konzumu kažu kako je projekt bio potpuno uspješan. Krnjak ističe da se trgovački lanci za licenciranje najčešće odlučuju kako bi se razlikovali od konkurencije.

 

25posto

bolje prodaju se licencirani od nelicenciranih proizvoda

Osim toga, istraživanja pokazuju da se licencirani proizvodi prodaju 25 posto bolje od nelicenciranih. Uglavnom jer se određeni film, ili lik, zahvaljujući velikim ulaganjima u marketing, već etablirao na tržištu te je postao prepoznatljiv i tražen. Primjerice, filmski producenti u marketing ulažu gotovo dvostruko više novca nego što ulažu u samu produkciju filma. "Onaj tko koristi licenciju samo treba zajahati na krijestu tog vala i iskoristiti njegove pogodnosti", slikovito objašnjava Krnjak. Vlasnik licencije pak uzima postotak od prodaje određenog proizvoda, a taj se postotak određuje prema vrsti proizvoda, veličini tržišta i ekonomskim prilikama u zemlji.

Vrijednost licencije nije strogo zadana, ali postoje parametri prema kojima se izračunava. Usto, vlasnici prava ne pregovaraju izravno s otkupljivačima prava, već to za njih rade agenti koji se brinu i da se poštuju zakonitosti licencije – od dizajna do kvalitete proizvoda. No, kod nas još uvijek ne postoje instrumenti mjerenja koji bi mogli utvrditi stvarnu korist koju neki proizvod dobiva licenciranjem. Ipak, i druge bi industrije mogle profitirati licenciranjem, smatra Krnjak. "Imamo tekstilne tvornice koje su kvalitetne, ali nisu prepoznate na stranom tržištu. Licenciranje i apliciranje na proizvode pomoglo bi im u plasiranju na stranim tržištima", zaključuje Krnjak. 

Autor: Majda Žujo
16. listopad 2013. u 10:30
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close