Koncesija autocesta u leru, Vlada otkazuje Wolfu Theissu?

Autor: Jadranka Dozan , 19. lipanj 2014. u 22:00
Zapeo projekt davanja u koncesiju više od 1000 kilometara autocesta/Hrvoje Jelavić/PIXSELL

Dođe li do raskida, novi se pravni savjetnici neće tražiti natječajem, a neki već tipuju na Hunton & Williams.

Da će projekt davanja u koncesiju više od 1000 kilometara autocesta biti utrka s dosta prepreka i prijepora, bilo je jasno i prije njegova početka.

No, da će usred procesa doći do zastoja zbog razlaza Vlade i dijela savjetničkog konzorcija, nije se očekivalo. A događa se upravo to. Prema izvorima bliskim tom megaposlu, idući tjedan u Vladi spremaju sastanke s ciljem pronalaženja najbezbolnijega načina raskida ugovora s Wolfom Theissom, uglednom odvjetničkom kućom koja je kao članica savjetničkog konzorcija (uz Erste Group Bank, Deloitte i Asfinag International) bila zadužena za sastavljanje koncesijskog ugovora.

 

3mlrd.

eura Vlada priželjkuje od tzv. monetizacije autocesta

Već početkom lipnja obznanjeno je da u Državnom odvjetništvu, Ministarstvu prometa i drugim nadležnim institucijama nisu bili zadovoljni ni radnim ni konačnom verzijom nacrta ugovora. No, tada se još nije dalo zaključiti da su stvari baš nepopravljive. Nadležni su ocijenili da u nekim bitnim dijelovima nacrt nije usklađen s hrvatskim zakonima, da "interesi RH nisu bili dovoljno zaštićeni" te da bi njegovo prihvaćanje "moglo ugroziti cijeli projekt". Iz liste područja koja navodno nisu adekvatno regulirana, pak, proizlazi da je lakše nabrojati ona koja jesu.

Idu li baš sve primjedbe na dušu pravnih savjetnika ili je ponešto i postavljanju "projektnog zadatka" i (ne)jasnoći stavova i ciljeva Vlade, zbog diskrecijskih je pravila aktera teško reći. A o tome ovisi i koliko je raskid ugovora osjetljivo i/li skupo pitanje. Dođe li na kraju do njega, izvjesno je da se uz nekih mjesec i pol, za koliko bi novi savjetnik trebao isporučiti novi nacrt ugovora, barem neće izgubiti vrijeme potrebno za provedbu natječaja jer on nije nužan. Istodobno, to potiče spekulacije o tome kome je "namijenjen" taj posao. Dok neki insajderi tipuju na britanski Hunton&Williams, kojemu u Hrvatskoj ne ide loše s državnim projektima (npr. HEP), dio promatrača vjeruje da bi izbor ipak mogao biti – domaći.

Komentari (3)
Pogledajte sve

Idu li baš sve primjedbe na dušu pravnih savjetnika ili je ponešto i postavljanju “projektnog zadatka” i (ne)jasnoći stavova i ciljeva Vlade, zbog diskrecijskih je pravila aktera teško reći. A o tome ovisi i koliko je raskid ugovora osjetljivo i/li skupo pitanje.

Sada je jasno.
Od te rasprodaje Hrvatskih cesta neće biti ništa.
Jedino ćemo gadne milione morati platiti zbog (ne)jasnoća stavova i ciljeva Vlade

Kultiviranje iluzije

Pa koncesija, monetizacija auocesta itd… je stalno na leru. Tko će uzeti u najam nerentabilne autoceste kojima prođe jedva pola automobila po danu od minimalnog broja potrebnog za rentabilnost?

Da vrijeme u Hrvatskoj nije stalo koncesija bi se već poodavno ugasila – što i naposlijetku hoće. Taj nazovi “ler” je posljedica da vrijeme, budući da je u Hrvatskoj stalo, kod kalkulacija takvh i sličnih projekata ne igra nikakvu ulogu.
Zao nitko niti ne mjeri vrijeme koje je proteklo od lansiranja ideje o “monetizaciji” autocesta do danas. Kažem, ne igra nikakvu ulogu jer treba obmanjivati javnost da se nešto kakti pokušava raditi.

pa nakon svega sa sanaderom tko bi se od ovih čovječuljaka u vlasti usudio staviti potpis na bilo kakvu privatizaciju ili koncesiju?

New Report

Close