Koliko je koštao ‘Vlak mira’? Stožer: 60 tisuća kn; HŽ: Takva pitanja su tračeraj!

Autor: Ksenija Puškarić , 08. travanj 2013. u 12:07
Photo: Goran Ferbezar/PIXSELL

Vlak mira, kojim su jučer iz Vukovara u Zagreb na Trg bana Josipa Jelačića pristigli prosvjednici protiv uvođenja ćirilice, stajao je oko 60.000 kuna.

Vlak mira, kojim su jučer iz Vukovara u Zagreb na Trg bana Josipa Jelačića pristigli prosvjednici protiv uvođenja ćirilice, stajao je oko 60.000 kuna. Platio ga je Stožer za obranu Vukovara, odnosno kako kaže glasnogovornik Stožera Zdravko Komšić, platili su ga vukovarski domoljubi, koji su za prijevoz vlakom do Zagreba platili 70 kuna.

"Stožer je jedino sam platio reklamu na Hrvatskom radiju Radio Vukovaru kojom smo sve pozvali da plate tu kartu i za to (reklamu, op.a.) smo izdvojili 200 kuna", kazao je Komšić za Poslovni.hr. Inače, najveći broj prosvjednika iz Vukovarsko-srijemske županije u Zagreb je došao organizirano Vlakom mira koji je jučer iz Vukovara krenuo u 5,29 sati ujutro, sa stajanjima u Vinkovcima, Slavonskom Brodu i Kutini.

"U posebnom vlaku koji smo organizirali u suradnji s Hrvatskim željeznicama bilo je17 vagona s oko 1500 domoljuba. Pored vlaka, dva autobusa s domoljubima polaze iz Iloka, po pet iz Osijeka i Slavonskog Broda, tri iz Otoka, dva iz Vinkovaca i sedam iz Zadra. To je barem ono što mi znamo", rekao je Komšić jučer. Za Poslovni.hr danas kaže kako prijevoz autobusima nisu ni organizirali ni platili.

No, premda Stožer svoje financije ne taji, isto se ne može reći za HŽ Putnički promet, tvrtku koje se financira iz proračuna i koja bi na takvim komercijalnim vlakovima trebala zarađivati. Koliko su naplatili vlak nisu nam htjeli odgovoriti niti nakon dva upita.

"Ta znamenka nije zanimljiva javnosti. Vlak smo naplatili i ostvarili minimalnu dobit i to je to", kazao je za Poslovni.hr Dražen Ratković, predsjednik Uprave HŽ Putničkog prometa, dodavši da su takve teme običan tračeraj.

U službenom odgovoru stoji kako je taj poseban vlak prodan u skladu s komercijalnom politikom HŽ Putničkog prijevoza, po cijeni koja je uobičajena za posebne vlakove.

"Cijenom se pokrivaju svi troškovi posebnog vlaka i ostvaruje se određena dobit. U troškove su uračunati troškovi energije, trase, vuče, tehničkog pregleda vagona, čišćenja, namirivanja vodom, vlakopratnog osoblja te režije", odgovorili su iz te tvrtke.

Ni HŽ Infrastruktura nije odgovorila koliko je naplatila Stožeru korištenje trase za Vlak mira, a dostupan za komentar nije bio ni ministar prometa Siniša Hajdaš Dončić.

Inače, u nekom trenutku pojavila se i informacija da je Vlak mira financirao Josip Klemm, iz Klemm Securityja, no on, a i Komšić iz Stožera, te navode odrješito odbijaju.

"Kratko i jasno – nisam", zaključio je Klemm.

Komentari (2)
Pogledajte sve

Koliko košta jedan kvadratni kilometar okupiranog područja npr.Plitvičkih jezera, bagro komunistička ????????….zar smo to zaslužili da nas pljuju crveni yugofašisti,kojekakvi pusići oficirske antihrvatske protuhe, koje sebe nazivaju građanskim akcionerima za propalu im domovinu YU-Srboslaviju.[emo_bijesan][emo_bijesan][emo_bijesan]

Jadno li je kada se novinari bave ovakvim stvarima! Ne možete im naći ni najsitniji propust i onda idete na one nepismene koji čim u naslovu vide kune smatraju da je netko nešto ukrao! Što nije jasno? Ljudi su platili svoje karte, HŽ je ostvario dobit. Sve savršeno normalno i čisto! Najbolji mi je ovaj dio:

“korištenje trase za Vlak mira”

Naše željeznice su poznate kao sjecište svih mogućih svjetskih puteva, pa njima prolaze tisuće vlakova svakoga sata. Tako se i posebno plaća “korištenje trase” za ovakav vlak, s obzirom da je bila hrpetina konkurencije koja je bila spremna koristiti trasu u isto vrijeme.

Bavite se pravim novinarstvom – tko financira provokatore iz Građanske akcije, kako je moguće da imaju takav medijski pristup, a potpuno su nebitni široj javnosti i kako to da oni za svoj govor mržnje ne dobiju ni prijavu, dok Zdravko Mamić završi u zatvoru jer je rekao nešto što čak nije bilo ni izravno uvredljivo (npr. nije spominjao da itko ima govna u glavi!)?! Isto tako, zašto niste HŽ priupitali kako je moguće da se na njihovim nadvožnjacima postave uvredljivi transparenti usred noći?! Tu sigurno nije plaćen prostor za postavljanje “oglasa”!

New Report

Close