I Zagreb od 1. ožujka na trasi regionalnoga Sava Expressa

Nakon liberalizacije tržišta 2013. trećinu transporta uzeli strani igrači/Thinkstock Nakon liberalizacije tržišta 2013. trećinu transporta uzeli strani igrači/Thinkstock

Novi vlak trebao bi kretati s kolodvora Ljubljana Zalog, a završavao bi na ranžirnom kolodvoru u Beogradu.

Javna  transportna željeznička poduzeća iz regije žele bolju suradnju i veći dio prijevozničkog kolača, zaključak je sastanka direktora željezničkih operatera iz Slovenije, Hrvatske, BiH, Srbije, Crne Gore te Makedonije proteklog tjedna u Portorožu. Dogovoreno je pokretanje projekta Sava Express, odnosno novog vlaka koji će krenuti već 1. ožujka na relaciji Ljubljana - Beograd, a trebao bi ponuditi pouzdane redovne veze, kraće tranzitno vrijeme i kvalitetniju uslugu.

Naime, kako je rečeno u Portorožu, željeznički promet na nekadašnjem desetom koridoru, odnosno planiranom Alpsko-Zapadno balkanskom koridoru, nakon 1990. godine pao je za 92% pa je potencijal za povećanje prijevoza robe željeznicom velik. Novim direktnim teretnim vlakom države EU bit će bolje povezane s drugim državama regije. U HŽ Cargu pozdravljaju zajedničku inicijativu koja za cilj ima razvoj i optimizaciju željezničkog prijevoza na nekadašnjem desetom koridoru. 

 

92 posto

pao je željeznički prijevoz na 10. koridoru kroz države nastale iz bivše SFRJ

"Novi projekt Sava Express će imati pozitivne učinke kroz sinergiju svih potpisnika. Kvalitetnim zajedničkim projektima može se podići kvaliteta usluge i tako pridobiti robne tokove s drugih koridora na nekadašnji deseti koridor. Sve to će doprinijeti i razvoju luka, koje gravitiraju nekadašnjem desetom koridoru", kazao je Goran Zeba, direktor tehnologije HŽ Carga. Nakon više od 20 godina stagnacije poslovna aktivnost teretnih željezničkih prijevoznika u stalnom je porastu od 2013., kada je liberalizirano tržište željezničkih usluga.

Naime, kako ističu u hrvatskoj regulatornoj mrežnoj agenciji HAKOM, ukupna količina prevezene robe u Hrvatskoj je samo u zadnjem tromjesečju 2017. porasla za 27% u odnosu na isto razdoblje prošle godine. U istoj vremenskoj usporedbi povećano je korištenje željezničke infrastrukture za 3% više vlak kilometara, što je osnovni pokazatelj korištenja minimalnog pristupnog paketa. Upravitelj infrastrukture, osim povećanja korištenja minimalnog pristupnog paketa, imao je značajno povećanje korištenja uslužnih objekata kolosijeka za garažiranje i to za 75%.

Novi teretni željeznički prijevoznici ostvarili su ukupno 94 posto više tonskih kilometara u trećem tromjesečju. Kada govorimo o usporedbi istih razdoblja, primjećuje se i povećanje rada povijesnog teretnog željezničkog prijevoznika HŽ Carga, koji je ostvario 11% više tonskih kilometara. Na ukupnom tržištu teretnog željezničkog prijevoza udio novih teretnih prijevoznika iznosi 31%, što je povećanje za 6% u odnosu na prethodno tromjesečje i 15% više u usporedbi s istim tromjesečjem godine  prije.

Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Nemaš korisnički račun? Registriraj se ovdje! Prijavi se ovdje!