Hrvatska ulazi u bitku za Volkswagenovu novu tvornicu

Foto: Reuters Foto: Reuters

Njemački automobilski div planira u novoj tvornici proizvoditi 300.000 vozila godišnje i zaposliti 4000 ljudi.

Hrvatska ulazi u bitku za investiciju vrijednu više od milijarde eura, koliko njemački proizvođač automobila Volkswagen planira uložiti u svoju novu tvornicu, doznaje Večernji list u Ministarstvu gospodarstva. Riječ je o tvornici koju su Nijemci namjeravali graditi u Turskoj, no odluku o tome stopirali su zbog turske vojne ofenzive u Siriji. Hrvatska će tako, prema riječima dobro upućenih, ući u novi krug pregovora Volkswagena oko te investicije s drugim zemljama koje su za to zainteresirane – Srbijom, Bugarskom i Rumunjskom. Volkswagen je namjeravao u Turskoj izgraditi novu tvornicu u blizini Izmira, a vrijednost te investicije procijenjena je na 1,3 milijarde eura, piše Večernji list.

Njemački automobilski div planira u novoj tvornici proizvoditi 300.000 vozila godišnje i zaposliti 4000 ljudi. Tvornica u Turskoj je trebala početi s proizvodnjom Passata i Škoda Superb 2022. Volkswagen proizvodnju tih marki želi izmjestiti iz Njemačke, odnosno Češke, kako bi u tamošnjim pogonima proizvodio automobile na električni pogon. Turski predsjednik Recep Tayyip Erdoğan bio je toliko oduševljen odlukom Volkswagena da tvornicu gradi u Turskoj da je naredio da sva službena vozila u toj zemlji budu Passati.

Informacija da će Hrvatska konkurirati za privlačenje Volkswagenove goleme investicije stigla je nakon sastanka ministra gospodarstva, poduzetništva i obrta Darka Horvata s ministrom gospodarstva i energetike Savezne Republike Njemačke Peterom Altmaierom koji je stigao u Hrvatsku u službeni posjet u pratnji brojnog parlamentarnog i gospodarskog izaslanstva. Altmaiera je primio i hrvatski premijer Andrej Plenković. Horvat je na sastanku s njemačkim izaslanstvom poručio da je Hrvatska spremna za realizaciju velike investicije u segmentu autoindustrije.

Ministar Altmaier pozdravio je nastojanja Hrvatske u stvaranju poticajnijeg okvira za privlačenje novih investicija koje, kako je rekao, već pokazuju rezultate koji se vide u velikoj dinamici gospodarskog rasta.

Čim je Volkswagen objavio da odgađa svoju odluku o investiciji u Turskoj, Srbija, Rumunjska i Bugarska počele su lobirati da Nijemci donesu novu odluku o lokaciji tvornice. Tako su Bugari obznanili da su spremni povećati iznos subvencije s prvotnih 135 milijuna eura na 260 milijuna eura. Što je Hrvatska spremna ponuditi kako bi privukla tu golemu investiciju, naši sugovornici, kažu da još nisu o tome razrađeni detalji kao ni koja bi se točno lokacija ponudila za gradnju tvornice. Napominju da možemo dati svu potrebnu infrastrukturu, ponuditi različite oblike direktnih i indirektnih poticaja, poput oslobađanja od obveze plaćanja poreza na dobit (u razdoblju od 10 godina), poticaj za svako novootvoreno radno mjesto...

Hrvatska svoju priliku za investicije u autoindustriji vidi i u proizvodnji baterija za električna vozila pa je tako pokrenuta inicijativa za pridruživanje RH u Europski savez za baterije, a kojem trenutačno koordinira Njemačka. Ključni cilj tog saveza je riješiti trenutačni nedostatak kapaciteta u EU za masovnu proizvodnju baterijskih ćelija, što je od ključne važnosti ako Europa želi ostati globalno središte automobilske proizvodnje i inovacija.

Više o temi pročitajte ovdje.

Komentari (3)
  • mmarkovic
    mmarkovic 9:32 22.10.2019.

    Koje lokacije bi bile tu najzanimljivije? Slavonija? Osijek, Slavonski Brod. Rijeka? Sisak?

  • bigboffin
    bigboffin 9:27 22.10.2019.

    Darko Horvat i suradnic samo moze upropastiti pokusaj investiranja u RH. Nekadasnji pitomacJNA nema kompetencije za posao koji radi. Okruzio se nesposobnijima da ganitko ne ugrozi.

  • viewer
    viewer 9:10 22.10.2019.

    Trebalo je to raditi zadnjih desetak godina i ne samo kod njemačkih proizvođača automobila. Bar bi se steklo iskustvo za ovaj model tendera. Njemačka vlada nema direktnog utjecaja na odluke VW-a, ali naravno nije loše, ako ministar Altmaier pogura malo stvar. Inače, samo pokrajina Donja Saska ima oko 20% dionica, a to joj od dividende ponekad odnese i dvije milijarde eura godišnje u proračun.

Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Nemaš korisnički račun? Registriraj se ovdje! Prijavi se ovdje!
Pregled dana Pogledaj sve