HEP pokrenuo novu tvrtku za opskrbu el. energijom

Autor: Darko Bičak , 09. studeni 2016. u 21:59
HEP Elektra nije isto što i HEP Opskrba/B.F./PIXSELL

Zbog zakonske odredbe tvrtka HEP-ODS je morala razdvojiti djelatnosti pružanja mrežne usluge od isporuke električne energije kućanstvima i tvrtkama koje nisu odabrale svojeg opskrbljivača u tvrtku HEP Elektra.

Hrvatska elektroprivreda (HEP) pokrenula je novu tvrtku, HEP Elektra, koja će biti zadužena za opskrbu strujom po javnoj usluzi, odnosno za one kupce koji nisu odabrali svojeg opskrbljivača električnom energijom.

Na čelu nove tvrtke bit će Zvonko Stadnik koji je pojasnio da se za postojeće korinsike HEP-ovih usluga ne mijenja ništa. HEP Elektru treba razlikovati od HEP Opskrbe koja je HEP-ova tvrtka za komercijalnu prodaju struje po tržišnim uvjetima (pod uvjetima kako to rade RWE, GEN-I i svi ostali), dok su HEP Elektrini uvjeti definirani zakonom i pravilnicima. Uslugu javnog servisa dosad je pružala tvrtka HEP Operator distributivnog sustava (ODS) koja je imala dvojaku ulogu – pružanja mrežne djelatnosti, a što joj je i primarna uloga, te pružanje javne usluge opskrbom električnom energijom.

Prema zakonskoj obvezi ove dvije djelatnosti moraju se razdvojiti do 31. prosinca ove godine pa je i ova odluka na tragu zakonske regulative. Od oko 7000 zaposlenih u sadašnjem HEP-ODS-u, u novu tvrtku će prijeći njih 300-injak, a nakon jednogodišnje prilagodbe HEP Elektra bi trebala zapošljavati 200 ljudi. U Hrvatskoj je javna usluga opskrbe električnom energijom važna jer većina kućanstava, njih čak 89 posto, nije odabralo svojeg opskrbljivača pa su po sili zakona ušli u javnu opskrbu. To je brojka od skoro dva milijuna obračunskih mjesta. Istodobno, poduzetnici su bili znatno agilniji i u tom segmentu HEP Elektra drži 76.000 kupaca ili svega sedam posto tržišta.

Odvajanje

Manje šaltera
Tijekom prve godine djelovanja HEP Elektre svi njihovi korisnici će moći koristiti svu HEP-ODS-ovu infrastrukutu, prije svega šaltere, njih 82 u čitavoj Hrvatskoj. Nakon toga će se krenuti u restrukturiranje koje će značiti četiri regionalna komunikacijska centra te jaču primjenu informatičkih tehnologija, prije svega pozivnog centra. Broj šaltera će se reducirati u ovisnosti o njihovoj iskoristivosti.

Komentirajte prvi

New Report

Close