Global grupi koncesija nakon 10 mjeseci, sada počinju radovi

Autor: Marija Brnić , 23. lipanj 2019. u 22:00
Brodogradilište na Korčuli uskoro će promijeniti i ime/Ivo Čagalj/PIXSELL

Srbijanski poduzetnika želi servisirati brodove MUP-a i MORH-a, ali više neće raditi brodove za spašavanje.

Global grupi, tvrtki u vlasništvu srbijanskog poduzetnika Milana Dragovića, koja je u stečaju kupila za tri milijun kuna velolučko brodogradilište Montmontaža-Greben, Vlada je nakon deset mjeseci čekanja odobrila prijenos koncesije pomorskog dobra u svrhu gospodarskog korištenja luke posebne namjene.

Dragović kaže da mu nije jasno zašto je ta birokratska procedura uzela toliko vremena i zaustavila i početak rada, no sada konačno aktivnosti na čijoj pripremi se radilo, mogu krenuti. Greben više neće biti brodogradilište kakvo je bilo, počevši od imena koje novi vlasnik namjerava promijeniti, premda i sam svjestan da će ono kod Korčulana uvijek ostati Greben. Novo ime brodogradilišta objavit će kroz 15-ak dana, no ono što će obilježiti novi život brodogradilišta koje je već više puta prolazilo stečajni proces, bit će nova tržišna niša.

Nekoć zaštitni znak, plovila za spašavanje, neće se više graditi u Vela Luci. "Ta niša više nije profitabilna. Njome se više ne bave ni norveška i druga europska brodogradilišta jer jednostavno ne mogu konkurirati Kinezima", pojašnjava Dragović. Ophodni brodovi, na kojima se Grebenu i dogodio stečaj, bit će proizvod kojim se Dragović želi nastaviti baviti, no budućnost brodogradilišta računa osloniti i na servisiranje brodova MUP-a i MORH-a, čime se prije stečaja Greben bavio, te remont jahti do 75 metara. Radili bi i servisiranje jahti za nautički turizam za što su im interes za svoju flotu već pokazala Krila Jesenice. 

Suradnja s Talijanima
U proizvodnji, pak, jedan od prvih novih poslova koje bi mogao zaključiti i koji bi mogao zaposliti i do sto radnika, otkriva, gradnja je trupova i nadgrađa za luksuzne jahte za najvećeg talijanskog graditelja Ferrettija, koji je zbog popunjenosti svojih kapaciteta zainteresiran za suradnju. "Sada nakon što je riješena koncesija možemo ozbiljno i pregovarati o toj suradnji", kaže vlasnik Global grupe.

Ta tvrtka, inače, nije imala većih aktivnosti posljednjih godina, a za njezinog vlasnika, kako i sam priznaje, brodogradnja je potpuno novo iskustvo. "Referenci u tom segmentu nemam, bavio sam se građevinarstvom, sada i nekretninskim poslom, u pripremi imam projekt posve novog stambenog kompleksa na području Dubrovnika, a u brodogradnju intenzivno ulazim od kada smo preuzeli Greben", dodaje Dragović.

Oslonac računa postaviti na angažiranju profesionalaca, no u odnosu na dosadašnje stanje taj škver neće imati veću administraciju, nego stručne radnike u proizvodnji. Kako su sa stečajem mnogi od 150 zaposlenika poslove nastavili tražiti drugdje, pa i izvan Hrvatske, manjak će se i u velolučkom škveru rješavati "uvozom". On je, kako potvrđuje Dragović, već dogovoren i očekuje se dolazak 40-ak radnika iz Sremske Mitrovice. Računa i da će interesa biti i od nekadašnjih Grebenaša, ali i radnika s kopna.

Koncesiju je Global grupa kod Vlade dobila i obvezivanjem na ulaganje od najmanje 5,5 milijuna kuna, za što je predano i jamstvo naplativo na prvi poziv. Dragović kaže da je planirano višestruko veći iznos ulaganja, te da će taj iznos biti realiziran već u prvom tjednu nakon dobivanja koncesije.

Uređenje kompleksa
"Nužno je najprije urediti i modernizirati infrastrukturu. Već smo u postupku nabave dva travel lifta za izvlačenje brodova, tražili smo i suglasnost općine za uređenje platoa za kobilicu i lift, a procjena je da ćemo uložiti više od 5 milijuna eura, kaže Dragović, koji se iz Dubrovnika zbog Grebena preselio u Vela Luku i u čekanju odgovora iz Ministarstva mora, prometa i veza i Vlade organizirao uređivanje zapuštenog kompleksa.

Dragović je, inače, u projektu i u privatnom životu partner s Anom Birimiša, dubrovačkom odvjetnicom poznatom iz sudskog postupka korčulanskoj narko-skupini Jakše Cvitanovića Cvika, u kojem je na kraju, nakon više od deset godina, ona bila oslobođena. Za početak radova i proizvodnje Global je prvotno odredio rok svibnja 2019., no kako se sve zbog koncesije odgodilo, novi start najavljuju  s 1. rujnom.  

Komentirajte prvi

New Report

Close