Porezna uprava još nije krenula u ovrhe na računima osnivača tvrtki za 10 kuna, inače reklamiranih za samozapošljavanje, koji su ujedno i direktori zaposleni u svojim novim tvrtkama, za zdravstveni doprinos iz spornog članka 7. stavak 1. točka 4. Zakona o obveznom zdravstvenom osiguranju.
Riječ je o odredbi uvedenoj 1. srpnja 2013. zbog čije bi nespretnosti direktori koji nisu zdravstveno osigurani u nekoj drugoj tvrtki u RH ili članici EU, nego u vlastitoj tvrtki, trebali plaćati po dvije osnove dva zdravstvena doprinosa: i po osnovi ugovorene plaće, što je neupitno, ali i paušalni dio, što je presedan u Uniji. Alternativa kako to izbjeći zapravo je fiktivno zapošljavanje u drugoj tvrtki na jedan sat. Za većinu je to neprihvatljivo. Čeka se pravo rješenje, a procjenjuje se da je pogođeno do 10-ak tisuća direktora. No, unatoč najavama rješenja kroz usklađenje zdravstvenog i mirovinskog zakona, pomaka još nema.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Ma kako , zašto i zbog čega niti jednu stvar ne možemo od početka postaviti kako treba. Problem je nastao naravno zbog minimalne poduzetničke plaće koja se iovako nije poštovala. Poznato je dopuštenje obavljanja pozicije člana uprave ili direktora ukoliko osoba poreze , doprinose i prireze podmiruje po osnovi zaposlenja kod nekog drugog poslodavca.
Sve se radi krivo i bez koordinacije. Stvorena je sustavna i zakonita nelojalna konkurencija prema poduzetnicima i poslodavcima samo zbog prenormiranosti sustava i komplsknog izračuna tako da resorna ministarstva i fondovi ne razmišljaju o posljedicama koje njihovi Pravilnici, zakoni i uredbe imaju na druge zakone. Nejasno definirana poduzetnička bruto plaća u uvjetima kada je poduzetnik zaposlen kod sebe ili kod drugog poslodavca nije definirana pa imamo slučajeve gdje djelatnici koji nisu rukovodeće osoblje u javnom sektoru pa stoga nisu niti predmet sukoba interesa imaju osnovana trgovačka društva bez ili sa malo zaposlenih imaju poziciju vlasnika ili suvlasnika i smanjenim troškovima jer sebe nisu dužni plaćati obavljaju damping poslove i koncem godine ubere oporezivu ili neoporezivu dobit. Ukoliko to neželi može preko tvrtke kojoj je vlasnik stvarati neprimjetno rashode u svoju korist odnosno smanjiti svoju osobnu potrošnju pa ukoliko je u sustavu pdv dogodi se i malo pretporeza da se nađe.
Kada ćemo već jednom jasno postaviti pravila igre, denormirati sustav , pojednostaviti , smanjiti fiskalne i parafiskalne namete, pa da se prestanemo baviti razmišljanjem kako šuplji sustav zakonito izigrati, već stvaranjem nove vrijednosti, kreacijom i napretkom. Ovako postavljeni uvjeti poslovanja samo dovode do nejednake tržišne pozicije subjekata i nelojalne konukrencije koja upravo smisao traži u smanjenom poreznom opterećenju. Dakle imamo poduzetnike za 10 kuna koje smo mi porezni obveznici zapravo subvencionirali kroz poticaje , zakonodavac ih nije pripremio i šta sad tko odgovara. Članovi uprave i direktori zaposlenici postojećhi tvrtki ili su zaposlenici ili u protivnom bi morali imati Ugovore prema ZOO, na koje se plaćaju porezi. Kada konačno shvatimo da fiskalno i parafiskalno preopterećena legalna manjina već davno nije u mogućnosti financirati neodgovornu većinu kojoj se pred političke izbore nude nepotpuna riješenja, tek onda se stvari mogu pokrenuti na bolje.
Nije dopustivo dozvololiti i javno promovirati poduzetničku aktivnost ukoliko uvjeti nisu unaprijed poznati barem u ciklusu 4 do 5 godina, Sa druge strane zakoni su napisani a kod porezne uprave, na prkršajnom, građanskom ili trgovačkom sudu nas neznanje ili neinformiranost ne opravdava,
Uključite se u raspravu